کد خبر: ۴۷۵۲۹۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

حمایت قاطع جهانگیری از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها/فکر کردید کار خوبی کردید نگذاشتید بیایند؟

معاون اول رییس جمهوری گفت:«وقتی یک مسئولی می‌گوید چرا نگران شادی و نشاط و مردم هستید؟ باید بگوبیم که جامعه ما جوان است و نیاز به شادی دارد. عده‌ای جلوی ورود زنان به استادیوم را گرفتند. فکر کردید کار خوبی انجام دادید؟
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر تأخیر مجلس در رسیدگی به لایحه مربوط به سازمان ملی جوانان گفت:‌ اگر تشکیل این سازمان به هر دلیل تصویب نشد یا با تأخیر مواجه شد، رئیس‌جمهوری مشاور جوان انتخاب و امور را سازماندهی می‌کند و حتی اگر لازم باشد من شورای جوانان در ریاست جمهوری تشکیل می‌دهم.

به گزارش آفتاب نیوز، اسحاق جهانگیری صبح روز پنجشنبه در همایش جوانان، توسعه و تعالی ایران که در کتابخانه ملی برگزار شد، به حضور جوانان در جریان انتخابات ۹۶ اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای مهم و بی‌بدیل انتخابات ۹۶ افزایش امید و اعتماد مردم بود که منجر به ایجاد سرمایه اجتماعی برای کشور و مدیران شد.

روحانی معتقد به تحقق وعده‌هایی است که پیش از برگزاری انتخابات داد

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم آقای روحانی و دولت بتوانند بسیاری از مطالبات موجود را عملی کنند و مردم تحقق آن‌ها را احساس نمایند.

وی با تأکید بر این‌که «روحانی معتقد به تحقق وعده‌هایی است که پیش از برگزاری انتخابات داد» خاطرنشان کرد: روحانی، من و کابینه حتما پیگیری خواهیم کرد تا وعده‌های مطرح شده عملی شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که «در کشور دو نگاه نسبت به جوانان وجود دارد»، اظهار داشت: عده‌ای معتقدند که فرصت جوانی باید با سرعت طی شود و به دوران میانسالی فکری تبدیل شود؛ چراکه در این دوران تصمیمات محتاطانه‌تر گرفته می‌شود. عده‌ای نیز معتقدند که جوانی فرصتی بی‌بدیل است که باید تقویت و به نماد تغییر و تحول در کشور تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به هرم جمعیتی کشور خاطرنشان کرد: جامعه ایران جامعه‌ای جوان است و بخش عمده هرم جمعیتی کشور را نیز این قشر تشکیل می‌دهند. در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌ها در همه حوزه‌ها باید تحت تأثیر این هرم قرار بگیرد.

فکر نکنیم اگر زنان به ورزشگاه نروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم

وی با بیان این‌که «جامعه جوان نوگرایی را به کشور تحمیل می‌کند»، عنوان کرد:‌ جامعه جوان جامعه فعال و بانشاط است. زمانی که ما می‌گوییم که جامعه باید با نشاط باشد اما عده‌ای نمی‌گذارند، برخی فکر می‌کنند که این موضوع مطالبه دولت است و عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند، این در حالی است که جامعه نشاط و شادابی را می‌خواهند.

جهانگیری ادامه داد:‌ جمعیت جوان به دنبال ورزش و اوقات فراغت مطلوب است و این‌که فکر کنیم اگر زنان به ورزشگاه نروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم، این‌گونه نیست بلکه با این کار جلوی یک خواست و مطالبه درست را گرفته‌ایم. باید حتما برای مطالبات و خواسته‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا آن‌ها را تحقق بخشیم؛ چراکه نمی‌توان مطالبات مردم را سرکوب کرد.

وی همچنین با اشاره به ایجاد همصدایی در کشور برای ایجاد اشتغال گفت: امروز همه می‌گویند که جوانان شغل می‌خواهند؛ چراکه برخی فکر می‌کنند این موضوع به بعضی مسئولان برمی‌گردد و می‌توانند با طرح این مطالبه با آن‌ها مقابله کنند. این در حالی است که مطالبات جوانان فقط اشتغال نیست بلکه باید زمینه فعالیت آن‌ها در بخش‌های مختلف فراهم شود و جوانان به اطلاعات دسترسی آزاد و آسان داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌خواهند که دیده و نظرات و انتقادات‌شان شنیده شود.  

وی گفت: از فرصت جوانان می‌توان به نحو مطلوب برای توسعه کشور استفاده کرد. در همین زمینه نیز خوشبختانه جمهوری اسلامی از فرصت‌های زیادی برای درک واقعیت‌های جوانان برخوردار است. دین و آیین ما نیز به حضور جوانان اعتقاددارد و در این زمینه بسیاری از ائمه از دوران جوانی به امامت رسیده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز انقلاب جوانان بود و پایگاه اصلی در مقابل رژیم شاه، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بودند. گرچه سایر اقشار جامعه نیز در پیروزی انقلاب موثر بودند اما دانشجویان و طلاب پایگاه پیشران انقلاب اسلامی بودند. مهمترین گره‌های دوران انقلاب اسلامی ایران نیز همواره به دست جوانان باز شده و جنگ و دفاع مقدس را آن‌ها به نتیجه رساندند.
وی با بیان این‌که «جوانان موتور اصلاحات در کشور هستند»، تأکید کرد: در بسیاری از انتخابات که نتایج معناداری را مشاهده می‌کنیم و پیش از برگزاری آن‌ها همه پیش‌بینی‌های حاکمیت بر انتخاب فرد یا گروهی بود مشاهده می‌کنیم که زمانی که جوانان به صحنه آمدند نتایج دیگری رقم خورد. در همین زمینه مشاهده کردیم که در انتخابات سال‌های 92، 94 و 96 جوانان سرنوشت کشور را تعیین کردند.

وی خاطر نشان کرد: در انتخابات سال 92 که من ریاست ستاد آقای هاشمی رفسنجانی را بر عهده داشتم و شاهد بودم که ایشان از لحظه ورود تالحظه خروج تحمیلی خود جوانان را برای حضور در صحنه انتخابات و تعیین سرنوشت خود تشویق و ترغیب می‌کردند.

جهانگیری ادامه داد: همچنین در انتخابات امسال نیز زمانی که با آقای روحانی در سالن ورزشگاه آزادی حضور یافتیم با مشاهده آن جمعیت چند ده هزار نفری و همچنین جمعیت بیرون سالن به روحانی گفتم که موج این جمعیت همه کشور را متحول خواهد کرد.

وی با بیان این‌که «در ایران همچنان جوانان نقش پررنگی در تعیین سرنوشت کشور دارند»، اظهار داشت: جوانان با حضور و مشارکت خود در انتخابات سال 96 سرنوشت انتخابات را رقم زدند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که «همه چالش‌های پیش روی کشور اعم از موضوعاتی نظیر اشتغال، موانع پیش روی پیشرفت و فساد قابل حل هستند»، گفت: باید برای استفاده از سرمایه جوانان برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود. در این زمینه متأسفانه مدیریت کشور تاحدی مسن شده و شکاف نسلی به ویژه در مدیریت بالای کشور ایجاد شده است و ما تا حدودی با پیری مدیریت در کشور مواجه هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به راهکارهای برون رفت از مشکل پیری مدیریت در کشور خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای موجود کنار رفتن پیرها و جایگزینی جوانان است اما با توجه به این‌که اداره کشور موضوعی جدی و مهم است باید از تجربه نیز برای مدیریت کشور استفاده شود. در این زمینه راهکار دیگری وجود دارد که طی آن مدیریت کشور از ترکیبی از تجربه و جوانان تشکیل می‌شود.

در شورای عالی اداری تصویب شد که در این دوره سهم زنان از مدیریت کشور به 30 درصد افزایش یابد

وی با بیان این‌که «دولت حتما باید از شرایط فعلی خارج شود»، به برگزاری جلسات شورای عالی اداری در این زمینه اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای عالی اداری تصمیمات مهمی در زمینه مدیریت کشور اتخاذ شد؛ در این راستا تصویب شد که باید هشت سال از سن مدیریتی کشور در دوره‌ای کوتاه، کم شود و وزرا در همه سطوح مدیریتی از جوانان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در شورای عالی اداری تصویب شد که در این دوره سهم زنان از مدیریت کشور به 30 درصد افزایش یابد. رئیس جمهوری نیز تأکید کردند که استانداران و وزرا باید در معاونان و مشاوران خود از زنان و جوانان و قومیت‌ها استفاده کنند.

جهانگیری با انتقاد از برخی موانع به کارگیری جوانان در مدیریت کشور گفت: متأسفانه معمولا جوانانی که در حوزه مسائل سیاسی فعالیت می‌کنند نسبت به سایرین بیشتر پشت درهای مدیریتی کشور قرار می‌گیرند و این موضوع نیز برای همه جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح طلب و اعتدال‌گرا مطرح می‌شود. این خوب نیست که ما صحنه را برای فعالان عرصه سیاسی که به تغییر مدیریت و استقرار دولت در کشور کمک می‌کنند محدود کنیم.

وی همچنین با اشاره برخی اخبار مبنی بر احضار و تشکیل پرونده برای تعدادی از جوانان فعال در ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در ماه‌های اخیر اظهار کرد: این‌که برای برخی فعالان ستاد روحانی پرونده قضایی تشکیل شده است حرف تلخ و نگران‌کننده‌ای است و حتما ستاد آقای روحانی و خود ایشان و دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری خواهند کرد؛ چراکه با جوانان نباید به دلیل آن‌که به حرف مقام معظم رهبری گوش می‌دهند و در انتخابات فعال می‌شوند و با دعوت از مردم زمینه مشارکت در انتخابات را فراهم می‌کنند این گونه برخورد شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم توجه به مسائل دانشجویان گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که دانشجویان با هزینه‌هایی که برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود می‌پردازند محدود شوند. حیات دانشگاه و جامعه متکی به امیدوار بودن و حضور در صحنه دانشجویان است و هر اقدامی که منجر به مأیوس شدن دانشجویان شود، دانشگاه و جامعه را دچار یأس و ناامیدی می‌کند. اگر جامعه‌ای ناامید شود، همه ارزش‌ها و آرمان‌هایش از بین خواهد رفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که «حتما با شجاعت مدیران و همچنین همت دانشجویان و مسئولان دانشگاهی دغدغه‌های دانشجویان برطرف خواهد شد»، درباره وضعیت وزارت علوم و اداره این وزارتخانه با سرپرست اظهار کرد: علت این‌که در حال حاضر وزیر علوم انتخاب نشده است این نیست که نمی‌توان از این مجموعه عظیم اساتید، وزیری انتخاب کرد بلکه به دلیل اهمیت دانشگاه‌هاست که تاکنون وزیر علوم انتخاب نشده است. ما به دنبال آن هستیم که کسی که به عنوان وزیر علوم انتخاب می‌شود بتواند مطالبات علمی، سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها را برطرف و همچنین نشاط لازم را در این محیط ایجاد نماید.

مجلس نمی‌تواند نسبت به جمعیت جوان کشور بی‌تفاوت باشد

وی همچنین به بررسی لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با انتقاد از تأخیر ایجاد شده در بررسی این لایحه در مجلس گفت: دولت بلافاصله پس از انتخابات، لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان را به مجلس فرستاد و در حال حاضر نیز منتظر تصمیم این لایحه است. ما فکر می‌کنیم که مجلس نمی‌تواند نسبت به جمعیت جوان کشور بی‌تفاوت باشد و باید حتما این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد:‌ برخی لوایح دولت مدت زیادی در مجلس معطل می‌شوند. از جمله این لوایح لایحه مربوط به منطقه آزاد جاسک، زابل و مریوان است که از زمان مجلس قبل در حال بررسی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که «دولت به دنبال توسعه کشور است نه معطل کردن آن»، تأکید کرد:‌ اگر تشکیل سازمان ملی جوانان به هر دلیل در مجلس تصویب نشد یا تصویب آن با تأخیر مواجه شد، آقای رئیس جمهور مشاور جوان انتخاب و با همان اختیارات امور مربوط به جوانان را سازماندهی می‌کنند. اگر لازم باشد در ریاست جمهوری نیز من شورای جوانان تشکیل می‌دهم تا مجموعه‌ای از جوانان امور را پیگیری کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
1
3
ببخشید که جلوی وورد بانوان به ورزشگاه رو گرفتم. همش تقصیر منه.
مهربان توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
2
4
افرین مهندس اما کو گوش شنوا و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
1
3
بیشترین و کیفی ترین خدمت به زنان درتاریخ از رسول ال.. (ص ) انجام شده .
بعداز ان ایام حضور پیامبر ص ، کاسبان دین عرصه را از صادقان دین گرفته و بیشترین
و کیفی ترین خیانت ها به جامعه زنان شده تا انجا که ، طلب کار ، مدعی تشکر از ، لطف ظاهری هم هستند . که خانمها انتظارات فطری و طبیعی خود را برای جبران کم کاری سیاسی ، مسولان کاهش دهند .
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
3
1
چرا زنان براي تماشاي مسابقات ورزشي خود اقدام نميكنند و سالنهاي ورزشي بانوان خالي گذاشتن ، اين مطالبه اصلا جايگاه نداره ، با توجه به شرايط فعلي جوانان بايد جاي باشه تا مردان جوان بتونن خودشان از لحاظ رواني تخليه كنن. و حضور زنان اين امكان از آنها ميگيرد.
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اتفاقأ فکر میکنیم اگر دختران به ورزشگاه نروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم! زیرا اکنون که حضور پسران در جایی که اسمش را ورزشگاه گذاشته اید متداول شده و نمیتوان مانع آن شد (ورزشگاه یعنی جایی که مردم ورزش میکنند نه جایی که مردم ورزش تماشا میکنند!!!!= اگر رستورانی افتتاح شود که 2 نفر غذا بخورند و تعداد 200 نفر یا بیشتر به تماشای غذا خوردن آنها بپردازند همچنان اسم آن محل را رستوران میگذارید؟!)، در ورزشگاه -محلی که کنترلهای اجتماعی... بر اعمال انسان خیلی کمتر است و نیز پلیس به سختی میتواند کنترلی اعمال کند درنتیجه افراد لابُالی از فرصت سوءاستفاده میکنند و رفتارهای زشت میکنند (فحش، بدن نمایی و سایر رفتارهای جنسی خلاف شرع و عرف که بسیاری مواقع به درگیری فیزیکی و زد و خورد و ضرب و جرح میکشد) حداکثر کاری که پلیس میتواند انجام دهد پس از اتمام زد و خورد و ضرب و جرح آنها را به پاسگاه ببرد!
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
2
2
شما دست از سر مردم بردارید..اجازه بدهید مردم نفس بکشند از مالیات وعوارض و... رکود و تورم و بیکاری و نجات پیدا کنند خودشان بلند چگونه شادی کنند..فرار به جلو یعنی این...نان را از سر سفره ی مردم برداری با یک توپ سرشان را گرم کنی...هر دولتی به یک شکل...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
3
2
وای وای چه چیز مهمی
چه چیز عجیبی
مشکل فقر و بیکاری و رکود و مسکن و نقض برجام و تحریم های جدید و همه حل شد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
2
2
ظاهرا ایشان سودای رییس جمهور شدن در دولت بعدی را دارد ولی این یک سراب بیش نیست.دیگر این حرفهای تبلیغاتی خریدار ندارد و مشکل اصلی جوانان مشکلات اقتصادی و معیشتی است و بیان این مطالب فرار از پاسخگویی به مشکلات اصلی جوانان است و سرگرم کردن جوانان به این خواستهای انحرافی و فقط امید کاذب دادن به جوانان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
2
6
جناب جهانگیری بهشرطی که مرتبا خانواده خودتان نیز در ورزشگاه حاضر باشند سپس اضهار نظر و تصمیم گیری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
4
2
آقای معاون اول!خانم ها خودشون به حد کفایت هوای هم رو دارن و پشت یکدیگر در میان شما مرحمت کن فکری بحال ما مردان بخت برگشته کن که با قوانین تاریخ گذشته ای مثل خدمت اجباری و نفقه و مهریه و... یکروز هم آب خوش از گلومون پایین نمیره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
1
8
آقای جهانگیری چه کسی نگذاشت بانوان محجبه کشور به ورزشگاه بروند ولی بانوان بی حجاب و ... سوریه به ورزشگاه آزادی بروند؟ این فقط یک تبعیض رایج نسبت به زنان ما نبود این موضوع در حد ملی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
3
0
آقای جهانگیری اگر رفتند در ورزشگاه و مورد اذیت و آذار همین تماشاچیان قرار گرفتند و هر آن چه فحش است که در ورزشگاه نثار می کنند نثار اینها هم بکنند باز هم موافق هستید و برای تامین امنیت آنها چقدر نیروی انتظامی باید مهیا کنید و در اصل حضور اینها در ورزشگاه چه سودی به حال کشور و خود تماشاچیان دارد که اینقدر دنبال حضور زنان در ورزشگاه هستید چه دردی دوا می کند
عبد
|
-
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
فکر هم نکنیم که اگر زنان به ورزشگاه بروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم ، ......................................................................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین