کد خبر: ۴۷۶۲۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز» مطرح کرد

آشنایی با زنی مرموز که بر سیاستگذاری خارجی ترامپ تاثیر می گذارد

روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به نقش مهم نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل متحد در تصمیم گیری های مرتبط با سیاست خارجی دولت ترامپ اشاره کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-این روزنامه می نویسد:«در یکی از روزهای جمعه ماه آگوست رییس جمهوری امریکا در بیانیه ای تلویزیونی گفت که دولت او نمی تواند گزینه نظامی را برای پاسخ به بجران ونزوئلا کنار بگذارد. 

به گزارش آفتاب نیوز، نگاهی به چهره زنی ایستاده در کنار او بیندازید: نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد. به دستان و نگاهش در کنار ترامپ نگاه کنید. در توئیتر کاربران واکنش های مختلفی داشتند: چهره نیکی هیلی را ببینید، اکنون همه ما نیکی هیلی هستیم، هیلی کارش را خوب انجام می دهد. واقعیت آن است که هیلی نماینده ترامپ در برابر جهان و در اموربین المللی است. او هم چنین نشان داده که سیاستمداری جاه طلب است. او سریعا می تواند نظرات خود را در مورد مسائل مهمی چون ایران و کره شمالی بیان کرده و در دستور کار قرار دهد. او خود را کسی می داند که می تواند درباره تمام مسائل از تحریم روسیه تا اسکان دوباره پناهجویان ترامپ را تحت تاثیر قرار دهد. هیلی اخیرا گفت که ترامپ کاملا بر روی سازمان ملل متحد تاثیرگذار خواهد بود و انچه او در رویکردش نسبت به جهان خواهد داشت هنوز ناشناخته است». 

روزنامه نیویورک تایمز اشاره می کند که نیکی هیلی سبب افزایش اعتبار ترامپ در سازمان ملل شده است. این روزنامه می نویسد:«هیلی ۴۴ ساله خود هندی تبار است. او ستاره جمهوریخواهان است ضد اتحادیه ها و ضد سقط جنین است و فرماندار کارولینای جنوبی بوده است و مشهور به صدور فرمان پایین اوردن پرچم کنفدراسیون از مجلس نمایندگان بوده است پرچمی که نماد دوران برده داری در امریکاست. 

فرانسوا دلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل «غرور سیاسی قوی» را به عنوان صفت مشخصه هیلی معرفی می کند. او می گوید که هیلی با مهارت یک نهار رسمی کاخ سفید با حضور ۱۴ دیپلمات شورای امنیت به همراه همسران شان را در ماه اوریل سازماندهی کرد. او هم چنین می گوید باید اعتبار زیادی برای هیلی قائل شد چرا که با استفاده از ارتباطات سیاسی خود در مجلس نمایندگان سبب شد تا پینشهاد ترامپ برای کاهش بودجه داوطلبانه امریکا برای کمک به سازمان ملل متحد از دستور کار خارج شود. او مهارت خاصی در کنار هم قرار دادن جهان های متفاوت دارد و این نیازمند غریزه و مهارت های سیاسی کاملا استثنایی است». 

نیویورک تایمز می نویسد در پشت صحنه هیلی در عقب راندن ملی گرایان در اردوگاه ترامپ نقش داشته است. او از تصمیم ترامپ برای کنار گذاشتن معاهده اقلیمی ستایش به عمل آورده اما گفته که واقعیت تغییرات اقلیمی را درک می کند. 

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد:«او در زمینه اسرائیل و ایران هماهنگ با خط اصلی حزب جمهوریخواه است و اولین مقامی در دولت ترامپ بوده که درباره این مهم ترین مسائل سیاست خارجی اظهار نظر کرده است. درباره تحریم کره شمالی او مشوق اصلی بود در مورد ایران نیز او در سخنرانی در موسسه امریکن اینترپرایز اندیشکده ای نزدیک به محافظه کاران گفت در صورتی که ترامپ تایید نکند که ایران طبق برجام عمل کرده از دید او رییس جمهوری امریکا حق داشته است. بزرگترین موفقیت او از دید دیپلمات ها تعامل اش با سازمان ملل متحد و بدنه آن بوده است. 

«استوارت ام پاتریک» تحلیلگر در شورای روابط خارجی در این باره می گوید او سیاستمداری ماهر است». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
کاش هیلی عروس میشد به بچ داریش میرسید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
زشته؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین