کد خبر: ۴۷۶۶۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

افسردگی هم به مضرات نگهداری از حیوانات خانگی اضافه شد

نتیجه یک مطالعه نشان داده است، افرادی که صاحب حیوان خانگی هستند بیش از دیگران در معرض استرس، اضطراب و ابتلا به افسردگی قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
نتیجه یک مطالعه که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته است نشان می‌دهد، افرادی که صاحب حیوان خانگی هستند بیش از دیگران در معرض استرس، اضطراب و ابتلا به افسردگی قرار دارند.

محققان با بررسی 119 نفر که صاحب سگ و یا گربه بودند، به این نتیجه رسیدند، بیماری‌های حیوان خانگی گرچه کوچک و بی‌اهمیت باشد موجب اضطراب و استرس در صاحبان آنها می‌شود و همین موضوع آنها را در معرض افسردگی قرار می‌دهد. 

نویسندگان این مطالعه باور  دارند، باید از نتایج این مطالعه برای نشان دادن اینکه حیوان خانگی تا چه حد می‌تواند موجب استرس و اضطراب در صاحب آن شود و کیفیت زندگی وی را تحت تأثیر خود قرار دهد، استفاده شود. 

 نتایج این پژوهش همچنین نشان داد، انواع عفونت‌های باکتریایی، قارچی و انگلی، آلرژی‌ها و جراحات ناشی از این حیوانات، به خصوص در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند کودکان، زنان باردار و بیمارانی با اندام‌های پیوندی، باعث بروز بیماری‌های خطرناک و حتی کشنده می‌شود.
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
البته منبع خبر که فارس نیوز باشد بهتر از این نمی شود. نگهداری از حیوانات خانگی سبب افزایش امیال انسانی و مهرورزی و عطوفت در افراد می شود و بهترین عامل جهت کنترل خشونت بویژه در نسل جوان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
متاسفانه خبر را به سلیقه ای خودشون تفسیر می کنند. اگه واقعا درسته باید منبع دقیق ذکر شود. تا به حال که می گفتند نگهداری از حیوانات خانگی موجب آرامش و کاهش استرس و اضطراب میشه.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
حالاصدتامرجع دیگه بگن برعکسه نمیگن اینوکه موافقه باهاشونومیگن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین