کد خبر: ۴۸۷۶۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
ائتلاف سعودی ایران را به اعلان ضمنی جنگ به عربستان متهم کرده

واکنش شدید تهران به بیانیه ائتلاف سعودی علیه ایران: نمی‌توانید به اهداف شوم خود برسید/حمله به یمن را متوقف کنید

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد اتهامات وارده در بیانیه اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن به جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را ناروا، غیر مسؤولانه، مخرب و تحریک آمیز خواند.ائتلاف بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی بامداد دوشنبه ۶ اکتبر/۱۵ آبان با صدور بیانیه‌ای و در ادعایی عجیب حمله موشکی از یمن به عمق خاک عربستان سعودی را به‌عنوان «تجاوز نظامی» ایران علیه این کشور توصیف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی با اشاره به جنایات جنگی و تجاوز چند ساله سعودی‌ها در قبال مردم یمن، واکنش یمنی‌ها را اقدامی مستقل خواند که عامل آن را باید در تجاوزات سعودی‌ها و نه اقدام و یا تحریک هیچ کشور دیگری جستجو کنند.‌

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: سعودی‌ها که در جنگ و تجاوز طولانی مدت نظامی قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نبوده و نیستند، در  یک عملیات ناشیانه و نابجای روانی با وارد کردن اتهامات  موهوم، بی‌اساس و سراسر کذب، ائتلاف شکست‌خورده خود را در تنگناهای بیشتری قرار می‌دهند. توصیه مشفقانه ما به آنان این است با کنار نهادن فرافکنی و اتهام‌زنی‌های پوچ، حملات به مردم بیگناه و بی دفاع یمن را  هر چه سریع‌تر متوقف کنند و راه را برای گفتگوهای یمنی - یمنی و برقراری صلح در آن کشور هموار سازند.

واکنش شدید تهران به بیانیه ائتلاف سعودی علیه ایران: حمله به یمن را متوقف کنید

به گزارش آفتاب‌نیوز، دو روز پس از رهگیری و انهدام یک موشک شلیک شده از یمن در آسمان پایتخت عربستان، ائتلاف بین‌المللی به رهبری سعودی، با تکرار برخی اتهامات علیه کشورمان، ایران را به اعلان ضمنی جنگ به پادشاهی عربستان متهم و اعلام کرد که واکنش مقتضی به تهران را حق ریاض می‌داند.(جزئیات بیشتر)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
این اعراب بادیه نشین در طول تاریخ به ایران خیانت های بزرگی کرده اند . تاریخ در باره حمله اعراب به ایران نوشته اند که چه جنایت هایی مرتکب شده اند . تجاوز به مال و ناموس و خاک این مملکت همین سالهای اخیر هم به عراق کمک می کردند و الآن هم هم پیاله دشمنان این مرز و بوم اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
اشکال اینجاست که هنوز اعراب متوجه نشده اند که کاربرد این روزنامه ذاتا برای تمیز کردن شیشه های پنجره است
آمیز
|
United States of America
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
دیوانه ای سنگی به چاهی می اندازد که هزاران نفر نمی توانند بیرونش کشند. آیا کسی پاسخگو هست؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
ما حتی این روزنامه را برای پاک کردن شیشه استفاده نمی کنیم چون ارزش خریدن ندارد حتی بعنوان کاغذ باطله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین