کد خبر: ۴۸۷۵۸۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
پس از شلیک موشک از یمن به عربستان

ائتلاف سعودی ایران را به «اعلان ضمنی جنگ» به عربستان متهم کرد

ائتلاف بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی بامداد دوشنبه ۶ اکتبر/۱۵ آبان با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی از یمن به عمق خاک عربستان سعودی را به‌عنوان «تجاوز نظامی» ایران علیه این کشور توصیف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دو روز پس از رهگیری و انهدام یک موشک شلیک شده از یمن در آسمان پایتخت عربستان، ائتلاف بین‌المللی به رهبری سعودی، با تکرار برخی اتهامات علیه کشورمان، ایران را به اعلان ضمنی جنگ به پادشاهی عربستان متهم و اعلام کرد که واکنش مقتضی به تهران را حق ریاض می‌داند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، ائتلاف بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی بامداد دوشنبه ۶ اکتبر/۱۵ آبان با صدور بیانیه‌ای و در ادعایی عجیب حمله موشکی از یمن به عمق خاک عربستان سعودی را به‌عنوان «تجاوز نظامی» ایران علیه این کشور توصیف کرده است.

ائتلاف سعودی ایران را به «اعلان ضمنی جنگ» به عربستان متهم کرد

عربستان سعودی شامگاه شنبه اعلام کرد یک موشک دوربرد که از سوی یمن به سمت فرودگاه ملک خالد ریاض شلیک شده بود را بر فراز آسمان پایتخت این کشور رهگیری و منهدم کرده است.

یک روز پیش از صدور بیانیه رسمی، ترکی مالکی، سخنگوی جدید ائتلاف نظامی عربی در یمن و جانشین احمد عسیر، در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود: «موشک‌های زمین به زمین و سکوهایی که این موشک‌ها از آنها به سوی سعودی پرتاب می‌شود همه از ایران به حوثی‌ها رسیده است.»

پیش از این هم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، در ادعایی ایران را به نقش داشتن در حمله موشکی به ریاض متهم کرده بود.

سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را دروغگو خواند و گفت: «ترامپ حرف‌های غلط، بی‌اساس و دروغ زیاد زده و این مورد هم از این دست حرف‌هاست.»

ایران ادعای ارسال تسلیحات برای حوثی‌ها و نظامیان وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری اسبق یمن را به شدت رد می‌کند. مقام‌های نظامی-سیاسی تهران با اشاره به محاصره هوایی، دریایی و زمینی این کشور، امکان ارسال سلاح برای مخالفان یمنی را عملا غیر ممکن می‌خوانند.

به گزارش خبرگزاری سعودی، هواپیماهای نظامی عربستان و متحدانش روز یکشنبه و پس از حمله موشکی به ریاض، اهداف پرشماری را در مناطق تحت کنترل جنبش انصار‌الله در صنعا و صعده بمباران کردند.

ائتلاف تحت رهبری سعودی همچنین ۴۴۰ میلیون دلار جایزه برای تحویل رهبران حوثی از جمله عبدالمالک حوثی، رهبر جنبش انصارالله تعیین کرد. ریاض و متحدانش حوثی‌‌ها را «کودتاگر» می‌نامند.

به نوشته یورونیوز، عربستان سعودی و متحدانش از ماه مارس سال ۲۰۱۵ و به‌منظور بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن به قدرت، با عملیات موسوم به «طوفان قاطع» وارد میدان جنگ داخلی یمن شدند. هدف این عملیات چهل و چند روزه نابودی توان موشکی و هوایی یمن عنوان شده بود. از آوریل سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ده هزار غیرنظامی جان خود را در جریان جنگ داخلی یمن از دست داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
1
9
و بعد در حالی که مقامات نظامی ما این اتهام عربستان رو تکذیب میکنند کیهان در یک تیتر هدف بعدی رو هم مشخص میکنه! پیدا کنید دشمنان واقعی منافع ملی را.
پاسخ ها
بختیاروند
| - |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
چرت نگو
MEHRAN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
2
هیچ وقت نظرهای ما را در سایت نگذاشتید ولی حالا همینطوری خدمتتان عرض میکنم که 15 آبان 6 نوابر است نه 6 اکتبر.
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
2
2
واکنش مقتضی بده ببینیم چجوری میخوای واکنش مقتضی بدی!؟
یحیی
|
United States of America
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
2
1
خیلی اصرار دارید تجاوز سعودیها به یمن را "جنگ داخلی"قلمداد کنید .
چرا با منافع ملی کشورتان هماهنگ نیستید .
احمد
|
Norway
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
1
4
بلوک شرق و غرب یواش یواش میخواهند جنگی خانمانسوز دیگری رادر خاورمیانه راه اندازی نمایند تا کمپانیهای اسلحه سازیشان رارونق بهتری بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
1
2
از ماست که بر ماست.......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین