کد خبر: ۴۸۸۰۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
ایران خواستار صلح،خویشتن‌داری و هوشمندی بجای تهدید‌ است

نامه ایران به شورای‌ امنیت: تهدید عربستان به استفاده از زور، برخلاف قواعد منشور ملل‌ متحد است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه به شورای امنیت اتهامات عربستان علیه کشورمان را رد کرد و آنها را بی پایه و اساس خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
دفتر نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به 15 عضور شورای امنیت، اتهامات عربستان علیه ایران را رد کرد و آنها را بی پایه و اساس خواند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، ایران در این نامه تهدید عربستان به استفاده از زور علیه کشورمان را مغایر با بند دو فصل چهارم منشور ملل متحد خوانده است و گفته است که ادعای ریاض درباره حمایت از حمله موشکی یمن علیه عربستان بر پایه فرضیات متوهمانه این کشور بنا شده است.

نامه نماینده ایران به شورای‌امنیت: تهدید عربستان برخلاف قواعد منشور ملل متحد است

در این نامه همچنین آمده است؛ بعد از 2 سال و نیم از حملات کور عربستان به یمن که به کشته شدن مردم بی گناه منجر شده است، ریاض و متحدانش باید متوجه شده باشند که هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد و ایران به مواضع همیشگی خود درباره اینکه بحران یمن فقط از طریق سیاسی حل و فصل خواهد شد ادامه می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند که سیاست خارجی این کشور بر پایه روابط دوستانه با همه کشورهای همسایه در خلیج فارس استوار است و خواستار تقویت صلح و امنیت در منطقه است.

در ادامه این نامه آمده؛ ایران خواستار خویشتن‌داری و هوشمندی به جای رفتارهای تحریک‌آمیز و تهدید‌آمیز است که ممکن است باعث بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود.

در این نامه خطاب به اعضای شورای امنیت آمده، باید از عربستان سعودی خواسته شود تا به قوانین بین‌المللی، اصول و قواعد منشور ملل متحد احترام بگذارد و از تهدید به استفاده از زور علیه دیگر ملتها خودداری کند. 

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی روز سه شنبه مدعی شده بود که ایران به نیروهای یمنی و حوثی تجهیزات موشکی ارائه می‎کند و این تعرض مستقیم نظامی علیه عربستان است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
3
0
نترسید،ماهمه باهم هستیم
disgruntled
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
1
3
من مایل به جنگ با هیچ کشوری نیستم
مالک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
1
3
ولی یک روزنامه نوشته هدف موشک بعدی دوبی است؟ سخنگوس سیاست خارجی چند نفرند؟
حمید
|
Germany
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
1
5
با رفتار تحریک آمیز و سخن پراکنی در روزنامه ها نمیبایست غیر از این توقعی دیگر داشت .بنظرم سازمان بازرسی بر جراید و روزنامه ها هم میبایست جلوی اینگونه رفتارهای تحریک آمیز را بگیرد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین