کد خبر: ۴۸۹۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

پذیرش 10 هزار مجروح زلزله در بیمارستان‌های کرمانشاه/ 529 نفر بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پذیرش 10 هزار و 146 مجروح زلزله اخیر در بیمارستان‌های استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بلافاصله بعد از وقوع زلزله ستاد بحران در محل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل شد، گفت: به سرعت معاونین و روسای بیمارستان‌ها در ستاد حضور پیدا کرده و تشریح و تقسیم وظایف صورت گرفت.

وی افزود: اولین اقدام پس از وقوع زلزله انجام کارهای اورژانسی و انتقال مجروحین از محل حادثه به بیمارستان‌های شهرستان‌ها و یا سایر استان‌های دیگر بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا 91 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

مرادی افزود: به محض روشن شدن هوا بعد از شب حادثه، بالگردهای اورژانس هوایی به منطقه اعزام شدند و دو فروند هواپیمای امدادرسانی نیز برای انتقال مجروحین به کار گرفته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آماده‌باش تمام بیمارستان‌ها در همان ساعت اولیه بعد از زلزله، گفت: تمام اعمال جراحی غیراورژانسی در بیمارستان‌ها لغو شد و همه برای رسیدگی به مجروحین حادثه بسیج شدند.

پذیرش 10 هزار "مجروح" در بیمارستان های کرمانشاه

مرادی از پذیرش 10 هزار و 146 مجروح زلزله در بیمارستان های استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 6619 نفر بصورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: همچنین از این تعداد 1515 نفر ترخیص شدند، 1325 نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند که انجام این تعداد عمل ظرف مدت سه روز در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: 529 نفر هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند و 391 نفر نیز از طریق آمبولانس و اورژانس هوایی به خارج از استان اعزام شدند که تمام این 391 نفر بعد از ترخیص با بالگردهای اورژانس به استان بازگردانده می‌شوند.

وی یادآور شد: درمان مجروحین این حادثه کاملا بصورت رایگان بوده است.

ظرف 48 ساعت اولیه بعد از زلزله وضعیت درمان حالت پایدار رسید

مرادی با بیان اینکه از همان لحظات ابتدایی بعد از وقوع زلزله وزارت بهداشت به طور جدی پیگیر رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه بود، گفت: امکانات دارویی و درمانی خوبی در اختیار استان قرار داده شد و کمبودی در این زمینه نداشتیم.

وی افزود: خوشبختانه با سرعت عمل همکاران و داشتن تجهیزات و امکانات وضعیت درمان مناطق زلزله زده ظرف 48 ساعت به حالت پایدار رسید.

تشکیل ستاد "مداخلات و روانشناسی" در مناطق زلزله زده

مرادی با اشاره به استرس عظیمی که بر اثر این حادثه به بازماندگان آن وارد شده است، گفت: در همین راستا ستاد «مداخلات روانپزشکی و روانشناسی" در مناطق زلزله تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این ستاد هم اکنون کار خود را شروع کرده و به بازماندگان حادثه خدمات می دهد.

مرادی با تاکید بر اهمیت بهداشت محیط در شرایط پس از زلزله، گفت: دام هایی که زیر آوار ماندند می توانند تولید بیماری کنند و باید سم پاشی مناسب در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در بحث اهمیت بهداشت محیط و بحث تامین آب و غذای سالم حساسیت زایی در ارگان های متولی درحال انجام است .

برآورد خسارت 250 میلیاردی بخش درمان استان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آسیب دو بیمارستان اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب در زلزله اخیر گفت: همچنین بیمارستان قصرشیرین نیز در این حادثه آسیب مختصری دیده است.

وی از خسارت 100 مرکز بهداشت و 14 مرکز بهداشتی درمانی نیز در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت دستور ویژه دادند که بودجه مناسب جهت جبران خسارت ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گیرد گفت: برآورد اولیه که داشتیم این است که بازسازی و تعمیر خسارت های وارده به بخش درمان استان 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مرادی با بیان اینکه هم اکنون امکان استفاده از دو بیمارستان و مراکز بهداشتی خسارت دیده وجود ندارد، گفت: جهت پذیرش بیماران هم اکنون هفت بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده برپا شده که شامل دو بیمارستان در اسلام آبادغرب، یک بیمارستان در ثلاث باباجانی و چهار بیمارستان صحرایی در سرپل ذهاب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای برپایی مراکز بهداشت نیز نصب کانکس در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تعدادی کانکس مورد نیاز در حال خریداری و یا ارسال از استان های دیگر است و از هفته آینده فعالیت مراکز بهداشت به روال گذشته انجام می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین