کد خبر: ۴۹۰۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

با خواص زنجبیل برای سلامتی آشنا شوید

زنجبیل را میتوان به صورت های خشک شده، یا پودر، تازه ، روغن یا در آبمیوه استفاده کرد. زنجبیل در گروه پر خواص ترین و پرکاربرد ترین ادویه جات قرار داشته و سرشار از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعالی است که برای بدن انسان مزایای فراوانی دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
از خواص زنجبیل می توان به موارد زیر کرد:

زنجبیل برای قلب مفید است و باعث جلوگیری از لخته شدن خون میشود.
-چای زنجبیل و لیمو ، نه تنها در کمک به از دست دادن وزن اضافه مؤثر است بلکه می‌تواند به شما کمک کند که وزن فعلی‌تان را حفظ کنید. مواد بیو اکتیو خاص موجود در لیمو به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کنند.
زنجیل ضد باکتری است
دارای انبوهی از آنتی اکسیدان ها است
از زمان قدیم چینی‌ها و هندی ‌ها زنجبیل را برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند، و به دلیل خواص خواص زیاد زنجبیل این گیاه در طول امپراتوری روم و نزدیک به ظهور حضرت مسیح کالایی گرانبها بود. سرفه، ضد تهوع، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده ای معدی، پایین آورنده ی کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی غذا اشاره کرد.ازکاربردهای جدید زنجبیل می توان پیشگیری از:تهوع و استفراغ، کم اشتهایی ، بی اشتهایی روانی ، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم را نام برد. زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی نیز می باشد.
اثر زنجبیل در کاهش درد های عضلانی و ورزشی

تحقیقات نشان می دهد زنجبیل در مقابله با درد های عضلانی ناشی از تمرینات سخت بدنسازی و  ورزش موثر است. در یک مطالعه، مصرف روزانه ۲ گرم زنجبیل در یک دوره زمانی ۱۱ روز، درد های عضلانی را در افرادی که تمرینات مرتبط با آرنج انجام می دادند به شدت کاهش داد. تاثیر مصرف زنجبیل به صورت سریع و فوری نیست، اما می تواند در مقابله با روند افزایش روز به روز و تدریجی درد های عضلانی موثر باشد. باور دانشمندان بر این است که این اثر زنجبیل از خواص ضد التهابی آن نشات می گیرد.

زنجبیل برای درمان تهوع

اگر به دلایل مختلف دچار حالت تهوع شدید، استفاده از زنجبیل می تواند خیلی مفید و کارساز باشد. پودر، نوشیدنی زنجبیل، قرص و یا مربای آن باعث تسکین معده و جلوگیری از آشوب آن می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل به اندازه‌ی داروی اسکوپولامین یا همان هیوسین موثر عمل می‌کند. این دارو که بدون نسخه تجویز می‌شود و برای پیشگیری از ماشین‌گرفتگی، دل درد و غیره مصرف می‌شود.

چی باعث می‌شه که زنجبیل برای بدن ما اینقدر مفید باشه؟ جواب یک کلمه است : گینجرول. از میان ۱۱۵ ترکیب شیمیایی مختلف موجود در ریشه‌ی زنجبیل، خواص درمانی به دلیل گینجرول‌ها است، رزین (صمغ گیاهی) چرب از ریشه که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و فاکتوری ضد التهاب عمل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین