کد خبر: ۴۹۳۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

بیماری لثه با سرطان مری چه ارتباطی دارد؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد باکتری بیماری لثه احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بررسی سلامت دهان ۱۲۲ هزار نفر در آمریکا برای مدت ۱۰ سال تحت کنترل قرار گرفت و مشاهده شد وجود دو نوع باکتری مرتبط با بیماری لثه خطر ابتلا به سرطان مری را بالا می‌برد.

در این بررسی آمده است به طور خاص وجود باکتری دهان به نام Tannerella forsythia با افزایش ۲۱ درصدی احتمال ابتلا به تومورهای سرطان مری همراه است.

محققان در بررسی‌های پیشین به وجود ارتباط بین بیماری لثه و خطر فزآینده ابتلا به بیماری قلبی پی برده بودند. هرچند برخی محققان بر این باورند نمی‌توان ارتباط بین بیماری لثه و تومورهای سرطان مری را تایید کرد.

سرطان مری هشتمین سرطان شایع و ششمین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. سرطان مری بسیار کشنده است و نیاز فوری جهت پیشگیری از آن و تشخیص به موقع بیماری وجود دارد.

محققان آمریکایی براساس بررسی جدید خود اظهار داشتند؛ برخی باکتری‌های دهانی به بروز این سرطان بسیار کشنده کمک می‌کند هرچند برخی باکتری‌ها دارای تاثیرگذاری حفاظتی هستند.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان تشخیص باکتری‌های خوب و بد می‌تواند به درمان‌های پیشگیرانه منجر شود و همچون عامل پیش‌بینی کننده خطر ابتلا به این سرطان عمل کند.

منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین