کد خبر: ۴۹۴۹۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

دندان مصنوعی موجب سوء تغذیه می‌شود

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از دندان‌های مصنوعی افراد را در معرض سوء تغذیه قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : در این بررسی متخصصان دریافتند افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند به دلیل اینکه توانایی خود را در جویدن مواد غذایی سالم از دست می‌دهند در معرض سوء تغذیه قرار می‌گیرند.

متخصصان علوم پزشکیِ کالج کینگز لندن همچنین تاکید کردند: به علاوه افرادی که تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند نیز به دلیل اینکه نمی‌توانند مواد خوراکی را به خوبی بجوند در معرض سوء تغذیه هستند.

به گفته متخصصان در هر دو حالت یعنی از دست دادن دندان‌ها و کم شدن تعداد آنها و همچنین استفاده از دندان‌های مصنوعی با ضعیف شدن مفاصل و ماهیچه‌ها همراه است که می‌تواند فرد را در معرض شکستگی‌های استخوانی قرار دهد. این ضعف عضلانی و مفصلی ناشی از نداشتن تغذیه مناسب است.

کارشناسان اظهار داشتند: افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند یا تعداد دندان کمتری دارند نمی‌توانند خوراکی‌هایی همچون سبزیجات و میوه‌های فیبردار، خشکبار و گوشت را که برای سلامتی ضروری هستند مصرف کنند.

اگرچه دندان‌های مصنوعی جویدن را بهبود می‌دهند قدرت گاز زدن با آنها نسبت به دندان‌های طبیعی کمتر است و در نتیجه این افراد اغلب از مصرف برخی خوراکی‌هایی که نیاز به جویدن بیشتر دارند محروم می‌شوند.

به گزارش روزنامه تلگراف، متخصصان اظهار داشتند: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد حفظ سلامت دهان و دندان‌ها در حفظ سلامت کل بدن تا چه میزان اهمیت دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
كسي كه دارد بخورد ايمپلنت ميكند و كسي كه دندان مصنوعي گذاشته ندارد كه بخورد
یه ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
اتفاقا اون متخصص های طب شیمیایی طب ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین