کد خبر: ۴۹۵۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

در رژیم گیاهخواری، این مواد غذایی را در لیست خرید قرار دهید

برنامه ریزی برای شروع یک رژیم غذایی گیاهی باید با اطمینان از مصرف کافی پروتئین، آهن، کلسیم، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
در اینجا ضروری‌ترین مواد غذایی گیاهی که باید برای شروع رژیم غذایی در لیست خریدتان قرار دهید، از این قرارند:

سبزیجات نارنجی: سبزیجات نارنجی سرشار از بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن در بدن تبدیل به ویتامین آ. می‌شود و برای حفظ سلامت چشم سیستم ایمنی بدن، تقویت سلامت پوست ضروری است.

لوبیا و حبوبات: اگر از مصرف گوشت صرفه نظر کرده اید، وقت آن است که حبوبات را که منابع عالی آهن هستند، به رژیم تان اضافه کنید. نخود فرنگی، لوبیا، عدس، و ... سرشار از فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، روی و ویتامین ب. هستند. مصرف این نوع حبوبات به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

کوینو: دانه‌های کاملی سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین‌های گروه ب، روی و ... هستند. این دانه‌ها را با هر وعده غذایی می‌توانید مصرف کنید. زیرا خاصیت سیر کنندگی دارند و به احساس سیری تا وعده یا میان وعده غذایی بعدی کمک می‌کنند.

آجیل و دانه ها: سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. این چربی‌ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، و کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. دانه‌های چیا، دانه‌های کتان، و ... منابع خوب امگا ۳، فیبر و سایر مواد مغذی برای بدن هستند. گردو نیز سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است.

آووکادو: سرشار از ویتامین‌های ای، سی، آ. و کا است. مصرف یک آووکادوی متوسط در روز میزان نیاز روزانه شما به پتاسیم را نیز تامین می‌کند. چربی‌های غیر اشباع مفید در این میوه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

شیر بادام: این نوع شیر کاملا گیاهی حاوی کمترین میزان چربی و کالری است. مصرف شیر بادام باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کاهش وزن، سلامت کلیه، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها، بهبود سلامت چشم، افزایش قدرت عضلات، و افزایش سلامت پوست می‌شود.

روغن زیتون و روغن نارگیل: این دو نوع روغن گزینه‌های خوبی برای رژیم‌های گیاهی وگان هستند و باید در لیست خرید شما حتما قرار گیرند. هر دو نوع روغن سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباع هستند که به کاهش خطر سکته مغزی و بهبود حساسیت به انسولین کمک می‌کنند. این دو نوع چربی باید بخش مهمی از رژیم غذایی گیاه خواران باشند.

منبع:آوای سلامت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین