کد خبر: ۵۰۱۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵

راهکار‌هایی طبیعی برای درمان کبد چرب

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت با اظهار نگرانی از شیوع چاقی در کشور، راهکار‌هایی طبیعی برای درمان فوری کبد چرب را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
زهرا عبدالهی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: متاسفانه کم تحرکی، مصرف بیش از پیش غذاهای پر کالری و چرب عموما ناسالم و همچنین الگوهای اشتباه تغذیه‌ای، میزان شیوع چاقی را در کشور با رشد چشمگیری مواجه کرده است، به گونه‌ای که هم اکنون به علت این الگوهای نادرست غذایی بالغ بر 30 درصد مردم ایران به کبد چرب مبتلا هستند که در بسیاری از موارد از عارضه خودشان اطلاعی ندارند.

وی با تاکید بر توجه بیش از پیش والدین نسبت به الگوهای غذایی خانواده و فرزندانشان افزود: برخلاف تصور بسیاری از مردم عارضه چربی کبد تنها مربوط به بزرگسالان نیست، زیرا هم اکنون به علت کم توجهی‌ یا بی‌توجهی به این عارضه مهم هفت الی هشت درصد از دانش‌آموزان کشور هم کبدشان چرب شده است؛ مسئله‌ای که به طور جدی سلامت این آینده‌سازان را تهدید می‌کند.

 کبد چرب تهدیدی جدی برای دانش‌آموزان کشور

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای کنترل کبد چرب در دانش‌آموزان، کاهش چشمگیر مصرف غذاهای پرچرب به ویژه انواع فست‌فودها‌ و حتی نوشیدنی‌های گاز دار خیلی شیرین است، زیرا این مسئله در افزایش چاقی و سایر عوارض آن در دانش آموزان نقش بسزایی دارد.

عبدالهی با اشاره به تدابیر جدی وزارت بهداشت برای کنترل چاقی و کاهش میزان مبتلایان به کبد چرب به ویژه در میان دانش‌آموزان یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده یک هزار و 100 کارشناس تغذیه در مراکز درمانی و مراکز بهداشت بومی شهرها برای ارائه خدمات مشاوره تغذیه به خانواده‌ها آماده شدند که در این زمینه ارائه این خدمات به طور رایگان در حاشیه شهرها مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت است.

به گزارش بهداشت نیوز: وی ادامه داد: البته محدود کردن تولیدات خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌هایی گاز دار و یا فست‌فود‌ها تنها راهکار برای کاهش تغذیه ناسالم نیست، زیرا فرهنگ‌سازی و راهنمایی مردم به سمت استفاده از الگوهای غذایی سالم و کاهش بیش از پیش فست‌فود‌ها و مواد غذایی پرچرب و پر کالری در سبد غذایی روزانه‌شان مهم‌ترین هدف رسیدن به تغذیه سالم و رعایت هرم غذایی مفید و سالم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین