کد خبر: ۵۰۱۶۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
انتقاد خطیب نماز جمعه تهران از مجلس و دولت

صدیقی: باید پابرهنگان و جنوب شهری‌ها به نوا برسند نه اشرافیان مرفه بی‌درد/در حوادث اخیر نیروهای ما کتک خوردند اما دست به اسلحه نبردند و کتک نزدند/ملت آشغال‌ها را شست!/ قوه قضاییه مردم را ناراضی نکند/در بودجه به حوزه‌های علمیه توجه نمی‌شود

خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران گفت:‌ انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان و جنوب شهری و روستاییان است و باید اینها به نوا برسند نه اشرافیان مرفه بی‌درد./ دختر خانمی ۳ بار نامزد کرده و از هرکدام مبلغی برای سکه گرفته و آخر گفته نمی‌خواهم با او زندگی کنم، او هنوز دوشیزه است/فقر بعد از 4 دهه افتخاری برای انقلاب نیست/در بودجه، برای فرهنگ بودجه‌ای قابل اعتنا در نظر گرفته نشده است. به حوزه‌های علمیه توجه نمی‌شود،
آفتاب‌‌نیوز :
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: اگر امریکا دچار جهالت و سردرگمی - به خاطر سیلی‌هایی که از جبهه مقاومت خورده است – شود و هوس جسارت بکند، بازهم تودهنی می‌خورد و با مشت‌های گره خورده ملت عاشق شهادت مواجه خواهد شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در شهرهای مختلف کشور گفت: فتنه را آرزو کنید، زیرا چهره‌های منافق را روشن می‌کند. دوست و دشمن خود را در این بحران‌ها نشان می‌دهند. در این فراز و نشیب‌ها، گوهر افراد جامعه نمود پیدا می‌کند. 

امریکا و ایادی‌اش طرح اغتشاش را طراحی کردند

وی با بیان اینکه بهترین و جامع‌ترین تحلیل درخصوص این مسائل را رهبری ارائه کردند، اظهارداشت: این اغتشاش توسط عامل بیرونی طراحی شده است و ماه‌ها شیطان بزرگ و ایادی‌اش طرح توطئه را پختند و از قارون منطقه که عربستان سعودی است، خواستند پولش را بدهد. بدبخت (عربستان) هرچه دارد، برای خود جهنم می‌خرد، پول‌های سلطنتی‌اش را - که متعلق به مردمش است - باید در مسیر آتش‌افروزی، مسلمان‌کشی و آدم‌کشی خرج کند. 

مشاور رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امریکا و صهیونیزم اغتشاش را طراحی کردند و پولش را عربستان داد و پادوهای آنان که در راسش منافقین آدمکش و بدبخت و آواره و از خود بریده و به بیگانه پناهنده شده، اجرا کردند. 

 دشمن ببیند شما مشکلی دارید برای آتش زدن شما اقدام می‌کند

صدیقی افزود: آنهایی که فکر می‌کنند انقلاب تمام شده، روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند و گفتمان انقلاب را به حاشیه می‌رانند، مسائل جزیی و بی‌ارزش را حاشیه‌سازی کرده، ارضا می‌کنند و به دنبال ارضای بوالهوس‌ها هستند، دیدید دشمن شما بیکار نیست و منتظر غفلت شما است. دشمن ببیند شما مشکلی دارید برای آتش زدن شما اقدام می‌کند. 

وی با بیان اینکه همیشه دستان به ماشه باشد و همیشه بسیج، بیدار و هوشمند باشید، تصریح کرد: دشمن خائن و قسم خورده‌ای که چشم دین خدا را ندارد، استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابد و ۴۰ سال از شما تودهنی خورده است. ملت ما در برابر هر توطئه‌ای مقاومت کرده و مشت محکمی بر دهان امریکا زده است و از این به بعد هم اگر امریکا دچار جهالت و سردرگمی - به خاطر سیلی‌هایی که از جبهه مقاومت خورده است – شود و هوس جسارت بکند، بازهم تودهنی می‌خورد و با مشت‌های گره خورده ملت عاشق شهادت مواجه خواهد شد. 

عناد دشمن روزافزون است/ با روحیه لیبرالی و اشرافی نمی‌توان خلاهای جامعه را پر کرد 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: ما تا زمانی که دین داریم، ارزش‌های دینی‌مان را مهم می‌دانیم، شرف و استقلال حاصل شده از خون شهدایمان را پاس می‌داریم و زیر پرچم ولایت هستیم، دشمن عنادش را روزافزون می‌کند و دست از سر ما برنمی‌ندارد. پس انقلابی بمانید و گفتمان انقلاب را حفظ کنید.

صدیقی با بیان اینکه دولت نیروهای انقلابی را از گردونه‌های خدمت بیرون نکند زیرا سیلی می‌خورد، ضعیف و گرفتار می‌شود و مملکت را نمی‌تواند اداره کند، ابراز داشت: این مملکت با انقلاب و روحیه انقلابی حفظ می‌شود. روحیه لیبرالی و اشرافی برای جامعه مفید نبوده و با روحیه لیبرالی و اشرافی نمی‌توان خلاهای جامعه را پر کرد. 

در جنگ دلبرتر شدیم/ جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی در دستورکار دشمن است

وی در تشریح علل ناآرامی‌های اخیر بیان کرد: علت اول، بی‌توجهی به فرهنگ و ایمان است. کشور در هشت سال دفاع مقدس تحریم بود و شرق و غرب مقابل ما بود ولی فرهنگ ایمان، شهادت، ولایت و اطاعت از ولی‌فقیه به ما انسجام و نور داد و ما بر معمای جنگ معجزه‌آسا پیروز شدیم. 

مشاور رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در جنگ اقتصادی که دنیا بر ما تحمیل کرده، قوی‌تر شدیم، در جنگ دلبرتر شده، تولید مقاومت کردیم، مرزها را در نوریدیم و انقلاب‌مان را صادر کردیم، یادآور شد: جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی در دستورکار دشمن است لذا در بودجه ۹۷، مجلس باید نکاتی را رعایت کند. 

مجلس نرمش و عقب‌نشینی نکند/ مجلس باید نظارت کند و اقتدارش را نشان دهد

صدیقی یکی از بسترهایی که انتظار مردم برآورده نمی‌شود، برخورد مجلس است، عنوان کرد: مجلس باید نظارت کند، اقتدارش را نشان دهد، رهرو راه مدرس باشد، بر اوضاع مملکت اشراف داشته باشد، بر فساد و کم‌کاری‌‌ها نظارت کرده و پیگیری کند و نمایندگان نشان دهند، نماینده مردم هستند، مدعی و طلبکار هستند و نمی‌گذارند گرانی کمر مردم را خم کند و بیکاری بیش از این ایجاد عقده کند. 

وی با بیان اینکه قانونگذاری یعنی تسهیل و نه قانون روی قانون گذاشته و کار را پیچیده‌تر کنیم، گفت: روان‌سازی مسائل اجرایی و اقتصادی، کار مجلس است. مجلس موقعیت حساس را درک کند و آنقدر نرمش و عقب‌نشینی نکند زیرا به نفع خودشان و کشور نیست. 

بودجه‌ حوزه‌های علمیه درصد کمی در مقابل با دانشگاه است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه مقابله با شورای نگهبان و احکام دینی حاشیه‌سازی است و کار مجلس نیست، اظهار داشت: برای فرهنگ، بودجه قابل اعتنایی در نظر گرفته نشده است. در مسائل علمی کشور، پیشرفت‌مان منوط به بودجه است. رکود علمی عقب‌افتادگی از تمدن انسانی است. باید پیشرفت علمی داشته باشیم. 

صدیقی اضافه کرد: به حوزه‌های علمیه توجه نمی‌شود. بودجه‌ پیش‌بینی‌شده برای حوزه‌های علمیه درصد کمی در مقابل با دانشگاه است. برای رواج دین باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی، باید برنامه‌ای مناسب پیش‌بینی کنیم. 

از اشراف و بالانشین‌ها در صحنه‌های خطر ندیدم کسی سینه ستبر کند

وی با بیان اینکه مسئله توجه به فقرا و زاغه‌نشینان است، تصریح کرد: فقرنشینان و زاغه‌نشینان، کسانی هستند که اگر جنگ باشد، خودشان می‌روند، برای دفاع از حرم آنها می‌رود. از اشراف و بالانشین‌ها در صحنه‌های خطر ندیدم کسی سینه ستبر کند. در بودجه جهت حمایتی را به این سمت بدهید. انقلاب ما، انقلاب پابرهنگان، جنوب‌شهری‌ها و روستاییان است. باید اینها به نوا برسند و نه اشراف مرفه بی‌درد. 

مشاور رئیس قوه قضاییه موضوع اشتغال را یکی دیگر از جهت‌گیری مجلس در بودجه برشمرد و خاطرنشان کرد: حرف و شعار کافی نیست. مردم به اندازه کافی وعده شنیده‌اند. مردم امروز منتظر اقدام و عمل هستند. بیکاری بیماری و افسردگی است که خشونت ایجاد می‌‌آورد. خشونت، پرخاش ایجاد می‌کند و پرخاش اغتشاش ایجاد می‌کند. پول را باید توام با مدیریت جهادی از کاخ‌های شیشه‌ای بیرون آورد و باید به جنوب شهر آمد.

شعارهای غربی خوشایند مردم نیست

صدیقی با اشاره به ضرورت احترام به مردم ابراز داشت: شعارهای غربی خوشایند مردم نیست. ممکن است برای عده‌ای رای بیاورد اما عمده مردم ما مومن، مسلمان و معتقد هستند. باید آنها را تحویل گرفت و مطالبات‌ و اعتراض‌شان را شنید، نه شنیدنی که تمام شود.

وی ادامه داد: اگر می‌توانید مشکلات را حل کنید، به داد مردم برسید و اگر نمی‌توانید به مردم وعده نرسید و با صداقت به مردم بگویید و کاررا  به دست مردم بدهید. در جبهه شما نمی‌توانستید، مردم به میدان آمدند. اکنون نیز عرصه را به مردم بسپارید.

برخی از قضات مردم را تحویل نمی‌گیرند

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه مردم را طریق رضای خدا می‌توان راضی کرد، بیان کرد: دین خدا را رواج دهید. دشمن خدا را شاد نکنید. به دین و اخلاق بپردازید. هم قوه قضاییه و هم قضات مردم را ناراحت نکنند. سریع طلاق ندهید. برخی از قضات مردم را تحویل نمی‌گیرند. این خلاف رضای خداست. مردم را تحویل بگیرد که ولی نعمت ما مردم است.

صدیقی با بیان اینکه من در مسائل آشوب‌ها، به تبع رهبری از نیروهای امنیتی، مسلح، سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی تشکر می‌کنم، یادآور شد: نیروهای امنیتی ما شهید دادند و نامردها مرتکب قتل شدند. طراحی دشمن بود ولی با دست داخلی‌ها به کشور آسیب زدند. به بانک‌ها و مدارس علمیه و پایگاه‌های ائمه جمعه و... حمله بردند. این کار مردم نیست. این ضد انقلاب، ضد اسلام و ضدم مردم است. دستور شیطان بزرگ است.

نیروی انتظامی کتک خورد ولی دست به اسلحه نبرد

وی اضافه کرد: مردم خیلی زود انزاجار خود را نشان دهند و راه‌شان را جدا کردند. نیروی انتظامی الحق و الانصاف سنگ تمام گذاشت. در این چند شب، فرماندهی ناجا تمام شب در دفتر بود و رصد می‌کرد. در بعضی استان‌ها که بودیم فرماندهان استان‌ها می‌گفتند من در میان اینها بودم. کتک خوردند و آسیب دیدند اما خیلی ظرفیت نشان دادند و نشان دادند که این حوادث توانایی‌هایشان را بالا برده است. کتک خوردند اما دست به اسلحه نبردند و کتک نزدند. البته لیدرها را دستگیر کردند. این اقتدار و شخصیت است.

مشاور رئیس قوه قضاییه با اشاره به آمادگی عناصر قضایی در این ناآرامی‌ها عنوان کرد: رییس قوه قضاییه از دادستان‌ها خواستند که در صحنه باشند و عناصر قضایی آمادگی برای صدور احکام داشته باشند. انسجام قشنگی میان نیروهای قضایی، امنیتی، مسلح و انتظامی برقرار بود و خداوند از همه‌شان راضی باشد.

مردم انقلاب را قدم به قدم تصفیه کرده و آشغال‌ها را می‌برند

صدیقی ادامه داد: آنچه باید بگویم این است که ما بدهکار و سپاسگزار هستیم. این ملت صبور و نجیب و متدین وقتی ببیند که باید بیرون بیایند، با وجود همه فشارها و بداخلاقی‌های مسئولان بیرون می‌آیند.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور امریکا گفت: یاوه‌گویی‌ها رئیس‌جمهوری که دیوانگی دارد و روانشناسان‌شان می‌گویند تعادل ندارد را دید. می‌گوید حکومت از مردم می‌ترسد ولی مردم از حکومت حمایت می‌کنند و صاحبش هستند و هر کجا احساس خطر کرد، سینه ستبر کردند و انقلاب را قدم به قدم تصفیه کرده و آشغال‌ها را می‌برند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
1
2
صدها رشته دانشگاهی بودجه کمی در مقایسه با علوم دینی دارد.
قیاس مع‌الفارق نفرمایید.
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
1
بوجه مراکز فرهنگی وحوزوی را دیدیم برق از کله ما پرید.چطور عزیزان میفرمایند بوجه کم!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین