کد خبر: ۵۰۲۰۶۵
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
سوء استفاده‌های حیرت‌انگیز قالیباف از پول‌های مردم تهران

افشاگری نجفی از پرونده‌های دوران قالیباف و پول‌هایی که صرف انتخابات شد/ خیانت در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری/۶۷۴ ملک در اختیار اشخاص و نهادها قرار گرفته/بی‌عدالتی در پرداخت‌حقوق کارمندان/ماجرای استخدام ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات

شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر با ارائه گزارش 100 روزه شهرداری و بررسی عملکرد شهرداری قبلی از قراردادهای شهرداری با ناجا که پولش صرف انتخابات شد، افشاگری کرد./ اراضی عباس‌آباد به نهاد انتظامی و نظامی واگذار شده و کاری نمی‌شود کرد
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی نجفی در ارائه گزارش خود با بیان اینکه متاسفانه در بررسی پرونده‌های شهرداری به مواردی از سوء استفاده برخوردیم که باید از افشاگری نجفی از  پرونده‌های دوران قالیباف و پول‌هایی که صرف انتخابات شد/ خیانت در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری/۶۷۴ ملک در اختیار اشخاص و نهادها قرار گرفته/بی‌عدالتی در پرداخت‌حقوق کارمندان/ماجرای استخدام ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخاباتطریق مراجع قضایی پیگیری شود گفت: اواخر سال ۹۵ شهرداری با یکی از شرکت‌های نیروی انتظامی قراردادی را در خصوص تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد به مبلغ یک میلیارد تومان به امضاء رسانده است که شاید ارزش واقعی آن حتی ۱۰ میلیون تومان هم نبوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با بیان اینکه متاسفانه آخرین پرداخت به این موسسه اول مرداد ۹۶ و پس از انتخابات بوده و ۸۵۰ میلیون تومان به این قرارداد پرداخت شده است، گفت: ما در بررسی‌های بیشتر دریافتیم که یک قرارداد دیگر در تاریخ ۲ مرداد ۹۶ منعقد شده که در روز قرارداد پرداختی صورت گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه این دو قرارداد مجموعا یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان ارزش داشته است، گفت: در بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که درست است این مبلغ به حساب شرکت مذکور واریز شده اما تنها ۱۷۳ میلیون تومان را به این شرکت داده و مابقی را به یک حساب دیگر که متعلق به رئیس دفتر یکی از معاونین قبلی بوده واریز کردند و این پول نیز خرج انتخابات شده است. این در حالیست که آن فرد مذکور مکتوب اقرار کرده که از ۱۷۳ میلیون تنها ۲۰ میلیون به خودش تعلق گرفته و مابقی سهم دیگران بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که رقم بدهی ثبت شده شهرداری ۲۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز رقم بدهی ثبت نشده شهرداری است و پیش بینی کردیم که حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیز بدهی احتمالی داریم و بر همین اساس بدهی شهرداری در حوزه ثبت شده، ثبت نشده و بدهی احتمالی حدود ۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که سه برابر بودجه فعلی شهرداری است.

نجفی در ادامه تأکید کرد: در این گزارش سعی کردیم قضاوت نکنیم و قضاوت را به عهده همه کسانی قرار دهیم که ارزیابی می‌کنند و بعد از مطالعات دقیق است که همه در خواهیم یافت راه اداره شهر با چه مشکلات و دشواری هایی مواجه است.

شهردار تهران گفت: مرتب تذکر دادم انصاف و بی طرفی در گزارش مورد توجه قرار گیرد. در مواردی که فکر کردیم محرمانه است خیلی به اجمال اشاره کردیم و جداگانه در اختیار اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بدهی مجموع ثبت شده، ثبت نشده قطعی و احتمالی ۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه سال۹۶ است ، در حالیکه بودجه سال ۹۶ هم صد در صد محقق نشده است.

نجفی، گفت: بعضی افراد بر اساس اسناد، بدهی قطعی دارند که این رقم ۴ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان است. همچنین مطالبات شهرداری از دولت نیز وجود دارد که بخش عمده آن مواردی بود که در قانون بودجه سال های قبل آمده است و گفته اند دولت مکلف است این کار را کند یا نکند و حرف دولت هم درست است.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از مطالبات از دولت منوط به ارایه گزارش های حسابرسی شهرداری تهران است، تصریح کرد: در بعضی سال ها حسابرس اظهارنظر نکرده است و دولت این موارد را قبول ندارد و می گوید گزارش حسابرسی تایید شده را باید ارایه کنید.

بیش از ۵۰ درصد دارایی‌های شهرداری حسابرسی نشده است

وی تصریح کرد: در بعضی از رسانه‌های مخالف می‌نویسند نجفی آمده است تا بدهی‌های دولت به شهرداری را "ماست مالی" کند؛ این در حالی است که در قانون نوشته شده بود دولت مجاز است این را پرداخت کند اما در آن سال انجام نداده است. در بخش دیگر نیز اسناد به اندازه کافی نداریم تا وارد بحث کارشناسی با دولت شویم.

شهردار تهران یادآور شد: ۵۴ درصد دارایی‌های مندرج در صورت های مالی زیر مجموعه‌های شهرداری تهران حسابرسی نشده است. از این رو نمی‌توانیم آنها را به عنوان یک مطلب قانونی در اختیار داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان سرمایه گذاری در سال‌های گذشته تنها به عنوان یک کارگزار عمل کرده است نه اینکه تعامل کرده و سرمایه گذار پیدا کند. مسایلی مثل جذب سرمایه گذاری خارجی و یا پرداختن به برنامه های جدید توسعه شهری مثل حمایت از استارت آپ ها و شرکت های نوپا در این سازمان عمدتا تعطیل بوده است.

۶۷۴ ملک شهرداری غالبا به صورت سلیقه‌ای در اختیار اشخاص و نهادها قرار گرفته است

نجفی در ادامه قرائت گزارشش در صحن شورای شهر تهران اظهار کرد: هم اکنون هیچ برآورد دقیقی از ارزش املاک اختصاصی شهرداری تهران و وضعیت ثبتی آن در دست  نیست. از مجموع املاک، ۶۷۴ ملک غالبا به صورت سلیقه ای در اختیار اشخاص و نهادها قرار گرفته است. به طور مثال به یک نهاد، ملکی ۵ میلیاردی واگذار شد و به یک نهاد دیگری که همان فعالیت را داشته است واگذار نشد؛ برای اینکه وجه تمایز چه بوده است؟ هیچ رابطه ای پیدا نکردیم.

به گفته شهردار تهران، وضعیت کارگزاری‌ها که خروجی آن هولوگرام ها و مفاسد برخاسته از هولوگرام ها بود خیلی تأسف بار است.

وی افزود: بحث بود از امکانات بانک‌ها برای افزایش نقدینگی استفاده کنیم اما تقریبا برعکس شد یعنی بخشی از وجوه نقد و چک های شهرداری در اختیار کارگزاری‌ها قرار می گرفت و بخشی از املاک قابل وصول شهرداری به کارگزینی‌ها واگذار شد و ۵ درصد نیز، حق کارگزاری دریافت کردند. از کارگزاری بانک شهر گرفته تا کارگزاری وابسته به یکی از شرکت‌های وابسته به سپاه.

نجفی گفت: از مجوع ۴۸ میلیارد سود شرکت کارگزاری تنها ۹ میلیارد سود عملیاتی است و ۳۵ میلیارد سپرده بانکی و ۴ میلیارد سود حاصل از سایر درآمدها است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شهروند تصریح کرد: اگر شهروند به درستی اداره شود با هزاران میلیارد تومان سرمایه در اختیار باید بیش از ۱۰۰ میلیارد سود عملیاتی داشته باشد اما در سال ۹۵ تنها ۹میلیارد سود عملیاتی داشته است.

بی عدالتی در پرداخت‌حقوق کارمندان شهرداری

شهردار تهران در ادامه این گزارش یادآور شد: در شهرداری کارمندی با مدرک کارشناسی داریم که یک میلیون ۴۰۰ هزار حقوق می گیرد و کارمند دیگری با همان سابقه کار، حدود پنج و نیم میلیون حقوق می گیرد یعنی کاملا غیر عادلانه است و هیچ ضابطه‌ای نیست و روند مقایسه‌ای تعداد بازنشستگان از تعداد افرادی که حق بازنشستگی می‌دهند پیشی گرفته و این یعنی شکست صندوق بازنشستگی شهرداری در بلند مدت.

۸۵ درصد دارایی‌های صندوق ذخیره کارکنان شهرداری را در املاک و ساختمان حبس کردند

خیانت در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری
 
به گفته وی،  ۸۵ درصد دارایی‌های صندوق ذخیره کارکنان شهرداری را در املاک و ساختمان حبس کردند در حالی که قرار بوده است این صندوق در بورس و مسایل اقتصادی سرمایه گذاری هایی کند. همچنین از این رقم ۷۰ درصد در پروژه‌ای تحت عنوان "سارینا کیش" سرمایه گذاری شده است که در آن فساد مالی  وجود داشت و با فشاری که آوردیم بخشی از پول را برگرداندند که در این کار واقعا یک کار خیانت آمیز در صندوق ذخیره کارکنان صورت گفته است.

ماجرای استخدام ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات

نجفی گفت: به ازای هر ۱۰۰ پست، ۴۲۶ نفر در شهرداری حضور دارند. در سال ۹۶ ما حدود ۱۶ هزار پست سازمانی و ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر نیرو داریم. ماه پیش ما ۶۸ هزار و ۴۰۰ نیرو داشتیم که قرارداد برخی ماموران و بازنشسته‌ها، به صورت تک قراردادها لغو شد. همچنین در سال ۹۵ تعداد پرسنل شهرداری ۵۵ هزار و ۹۵۲ نفر بوده است که مستمر حقوق می گرفتند. طی سه چهار ماهی که انتخابات بوده ناگهان ۱۳ هزار نفر به پرسنل شهرداری اضافه شدند به اسم اینکه عده‌ای کارگر پیمانکاران هستند و و گناه دارند و می‌خواهیم آنها را کارمند شهرداری کنیم. در حالی که بعضی از افرادی که جذب شدند، حتی سابقه یک روز حضور در شرکت های پیمانکاری را هم نداشتند.

وی ادامه داد: یکپارچگی اطلاعات در شهرداری وجود ندارد و اگر بخواهید از سازمان، اطلاعات املاک را بگیرید هیچ چیزی وجود ندارد.

شهردار تهران ادامه داد: اصلا به پروژه هوشمند سازی در شهر پرداخته نشده است و شورایی برای پیگیری این پروژه تعیین کرده‌ایم که اقدامات جالبی انجام می‌شود و خبرهای خوبی طی چند ماه آینده در این بخش خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین قراردادی با مدیریت کیش امضاء کردیم تا بخشی از فعالیت های مربوط به هوشند سازی را به صورت پایلوت در کیش اجرا کنیم.

نجفی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۴ دفتر خدمات الکترونیکی در تهران وجود دارد اما نه تنها با این وجود، نیروها کم نشده است بلکه ۱۳ هزار نفر به نیروهای شهرداری اضافه شده است.

شهردار تهران افزود: بر اساس گزارش ۲۰۱۷در رتبه های بین المللی در میان ۱۸۰ شهر تهران رتبه ۱۶۱ در شاخص شهرهای پویا را دارد. در  شاخص رقابت پذیری هم رتبه ۱۲۰ و در شاخص زیست پذیری رتبه ۶۱ را بر اساس گزارش سال ۲۰۱۵ داریم و از نظر بین المللی واقعیت خوبی نداریم.

 اراضی عباس‌آباد به نهاد انتظامی و نظامی واگذار شده و کاری نمی‌شود کرد

نجفی در ادامه قرائت گزارش خود به اعضای شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد بافت‌های فرسوده را از ابتدا نوسازی کردیم و ۶۰ درصد باقی مانده است اما در ۴۰ درصد هم متاسفانه خوب عمل نکردیم و بخش عمده ای از خدمات عمومی که باید در بافت های نوسازی شده محقق می شد، نشده است.

وی گفت: در نتیجه این اقدام، مردمی که بافت‌هایشان نوسازی شده است خیلی اعتماد به شهرداری ندارند و این یکی از مسائلی است که سرمایه اجتماعی شهرداری تهران را به شدت لطمه می‌زند.

شهردار تهران با بیان اینکه اراضی عباس‌آباد می‌تواند یک منطقه استثنایی در شهر تهران از نظر فرهنگی باشد، گفت: در سال ۹۰ قراداد یک هتل بسته شده که مغایر با طرح جامع اراضی عباس آباد است. همچنین بخشی از این اراضی به نهاد انتظامی و نظامی داده شده است و متاسفانه چون قرارداد بسته شده برای جلوگیری از کار آنها مشکلات حقوقی وجود دارد.

وی در مورد سرانه فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: سرانه فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان چهار صدم متر مربع است و این سرانه در بخشی از مناطق صفر است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری در اختیار شهرداری نیست

نجفی در ادامه گزارش خود، میزان برگشتی برخی از مجلات همشهری را بیش از ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: سال‌ها پول دادیم این نشریات و مجلات را در همشهری منتشر کردیم؛ البته ما چهار نشریه را تعطیل کردیم و برای بقیه هم فعلا زورمان به هیات مدیره همشهری نمی‌رسد که یک مقدار انقلابی‌تر عمل کند.

به گفته وی، در همشهری هم وضعیت مالی افتضاحی وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حمایت‌های شهرداری بیش از ۴ برابر شده و ۶۴ درصد بودجه‌های حمایتی به فعالیت‌های مذهبی و بقیه به سایر فعالیت ها اختصاص یافته است، اظهارکرد: در سازمان فرهنگی و هنری بزرگ ترین چالش ما این است که مدیریت شهری نقش تعیین کننده‌ای بر مدیریت این سازمان ندارد. یک هیات امنای ۱۱ نفره دارد و الان اگر سازمان فرهنگی و هنری هر کاری کند بلافاصله یقه شهردار و شورای شهر را می گیرند و کسی نمی‌گوید تکلیف شش نفر دیگری که در هیات مدیره تصمیم می گیرند چه می شود؟

وی ادامه داد: درآمدهای عملیاتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری طی سال های ۹۳ تا ۹۵ از ۳۳ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته و از آن طرف کمک های دریافتی از شهرداری سال به سال بیشتر شده است، به طوریکه در سال ۹۵ این سازمان ۶۵ میلیارد تومان از شهرداری تهران کمک گرفته است.

شهرداری فقط ۳ درصد زباله‌ها را تفکیک می‌کند

نجفی ادامه داد: نسبت تفکیک از مبداء زباله در شهر تهران ۱۳ درصد است یعنی ۸۷ درصد تفکیک نمی‌شود که از رقم ۱۳ درصد هم، تنها ۳ درصد را  هوشمندانه تفکیک کرده‌ایم و ۱۰ درصد آن را کسانی که در زباله ها می گردند تفکیک می‌کنند. در واقع عملکرد شهرداری درباره تفکیک از مبداء زباله ۳ درصد است.

وی گفت: در سال ۹۶ سازمان مدیریت پسماند، زیان خالص ۲۶ میلیارد تومانی دارد علی رغم اینکه در سال های قبل ۶۱ میلیارد تومان سود داشته است و زیر ساخت های تولید انرژی از زباله و تصفیه خانه زباله کاملا فاقد بهره برداری و کارآیی بوده است.

حفر چاه‌ها "وبال گردن" شهرداری تهران شده است

نجفی افزود: یکی از اشتباهات در دوره پیشین شهرداری، تک گونه ای شدن کاشت درخت در برخی مناطق تهران و موضوع کاشت درخت توت و آفت سفید بالک ها بوده است که هنوز هم مشکل آن ها را تحمل می کنیم.

وی گفت: از ۳۲ حلقه چاه با خروجی ۱۴۳ میلیون متر مکعب آب استفاده می‌کنیم که یکی از علل زمینه ساز نشست شهر تهران موضوع چاه‌هایی است که خود شهرداری حفر کرده است و این اشتباهی بود که حالا "وبال گردن" شهرداری شده است.

۷۰ درصد پایگاه های مدیریت بحران تا کنون تجهیز شده است

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ۷۱ درصد میادین و بازارهای شهرداری تهران فاقد سند قطعی است، اظهار کرد: ۷۰ درصد پایگاه های مدیریت بحران تا کنون تجهیز شده است که در این زمینه گزارش کاملی در اختیار روسای سه قوه قرار داده‌ایم.

نجفی خاطرنشان کرد: درباره آتش نشانی نسبتا بهتر عمل کردیم گرچه کمبودهایی هم وجود دارد.

وی در انتهای صحبت‌های خود با بیان اینکه از من سوال شده که چرا برای اعضای شورای شهر گل ارسال کردی؟ گفت: من به شوخی عنوان کردم که این گل‌ها را برای اعضای شورا فرستادم تا آنها در جلسه سوالات سخت نپرسند و مرا نزد مردم بی آبرو نکنند اما شوخی دومم این است که چون دیروز تولدم بود و همه به غیر از اعضای شورای شهر برایم گل فرستادند خواستم که اعضای شورای شهر خجالت بکشند که در این میان  اعضای شورای شهر با تشویقی تولد وی را به او تبریک گفتند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
27
مملكت را شخم زدند لعنت بر آنان
محمود
|
United States of America
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
16
چون توی باند از ما بهترون هستند اشکالی ندارد امید واریم امام عصر بیاید وحقمان را از این آقا بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
17
طرح شکایت از طرف شهرداری وپیگیری از طرف قوه قضائیه بعد نتیجه را مثل همیشه مردم خواهند دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
و بعد دویست هزارتومان جریمه و بعد تشخیص مصلحت نظام !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
22
0
از خدا بترسید براحتی تهمت نزنید اعمال وعملکرد جنابعالی در گذشته قابل دفاع نیست جناب!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چیه به تو هم رسیده ناراحت میشی؟!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام . جناب اقای شهردار پیشین !
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
13
علی اقا! هنوز توجیه نشدی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
15
خب اینم 200 هزار تومن جریمه میشه , خلاص !
مگه قانونی هم ... داریم که این ..رو مجازات کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
10
دزدی نبوده از نظر ... دزدی یعنی دست کردن در جیب کسی و برداشتن 20هزارتومان اما این جابجایی پول از یک حساب به حساب دیگر است و هیچ مسئله مهمی نیست ما در دزدی و اختلاس رکورد زدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
8
این که چیزی نیست
صد برابر ازین بیشترم تخلف و رانت و فساد رو میکردن دریغ از یه احضار به دادگاه و یه سوال و جواب و بازخواست!!!!
مگه احمدی نژاد نیست که سخنگوی قوه ی قضاییه میگه مصلحت که حالا بعدا میگم!!!!
بعد ملت این همه فساد و رانت و ویژه خواری و میبینن و داد که میزنن میشن آشغال و گوساله و بزغاله و خس و خاشاک و اغتشاشگر فتنه گر منافق وابسته به خارج سلطنت طلب......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
9
خیلی واضح بود که داخل شهرداری چقدر تخلف هست
گربه تو خیابونم فهمیده بود
خوب نتیجه چی ایا قالباف پاسخ گو خواهد بود ایا؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
5
خیلی واضح بود که داخل شهرداری چقدر تخلف هست
گربه تو خیابونم فهمیده بود
خوب نتیجه چی ایا قالباف پاسخ گو خواهد بود ایا؟؟؟
لطفا همیشه شفاف سازی کنید و به مردم بگین رسوا کنین دزدهارو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
7
قانون برای همه یکسان است (بگم بگم ها را کنار بگذارید)اگر تخلفی در بیت المال عموم صورت گرفته برای مردم صادقانه و شفاف گزارش دهید.
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
5
ایشاالله قوه قضاییه با متخلفین برخورد خواهد کرد بدون اغماض . و امیدوارم شهردار نودشش درصدی را در دادگاه ببینم . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
احتمالا گذاشتن .... فرار کنه .................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
6
باز میاد میگه... اون ۴ درصدها این آمار می دهند.... من که خلبان دکتر.. شهردارم و اون ۴ درصدی ها مشکل ایحاد می کنند.. مردم من که گفتم اون ۴ درصد ها..... من زمین و پول و پست و مقام و... به اون ۹۶ درصدی ها دادم...!!!!
صداي ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
9
0
روزي هم تشت رسوايي شما مي افتد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
3
دزدی کنید زنا کنید مشروب بخورید بعد توبه کنید ! به نظرتان این سخنان گهربار از کیست؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
5
فکر کنم پولهای شهرداری را گاز انبری بالا کشیدن و...
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
1
5
فکر کنم پولهای شهرداری را گاز انبری بالا کشیدن و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
1
به سخنان گهر بار اين راهم أضافه كنيد كه دزدى كنيد زنا كنيد مشروب بخوريد بعد توبه كنيد ولى اگر كنسرت برويد ملعون أبدى خواهيد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
ببخشيد اگر كسى اطلاع داره به ما هم بگه بلعخره اين چهار درصديها كيا بودن ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
1
اما صرف نظر از همه موارد گذارش آقای نجفی، من هنوز هم نگران امرار معاش آقای قالیباف هستم. زیرا اون بنده خدا کلا ۳ میلیون تومان بعد از ۱۲ سال زحمت در شهرداری در حسابش پول داشت که
اون هم لابد نصفش هزینه‌ انتخابات شد!! وبا نصف ۱۵۰۰ تاکنون در
این مدت چند ماهه بعد از انتخابات چگونه زندگی کرده است؟!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین