کد خبر: ۵۰۴۹۴۷
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
محمود صادقی، نماینده تهران از تبرئه سعید طوسی خبر داده است

ماجرای جنجالی «سعید طوسی» و اتهام «کودک‌ آزاری»؛ پرونده مختومه شد؟

انتشار خبر تبرئه شدن سعید طوسی، قاری مشهور قرآن از اتهام آزار جنسی، موجی از اعتراض‎ها را به وجود آورده است. یک نماینده مجلس، تصاویری را منتشر کرده که به گفته او حکم دادگاه بدوی درباره سعید طوسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- خبر تبرئه‌شدن سعید طوسی، قاری مشهور قرآن از اتهام آزار جنسی چند نوجوان، انتقادهایی را در پی داشته است. این خبر را ابتدا محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس با انتشار توئیتی اعلام کرده بود. بعد از آن سعید طوسی در واکنش به توئیت این نماینده مجلس، ضمن تائید تبرئه خود، ادعای زد و بند در پرونده‌اش را رد کرد.(اینجا)

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمود صادقی همچنین تصاویری را منتشر کرده که به گفته او حکم دادگاه بدوی درباره سعید طوسی است. 

ماجرای جنجالی «سعید طوسی» و اتهام «کودک‌ آزاری»؛ پرونده مختومه شد؟

محمود صادقی نوشته است: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود.»

اما سعید طوسی در واکنش به سخنان صادقی گفت: «من این آقا را اصلاً نمی‌شناسم. قطعاً ایشان هر کسی هست دروغ می‌گوید و ادعای بی‌خودی دارد و برای خودش حرف زده است. اگر ایشان مشکلی دارند با وکیلم، آقای حمید هروی تماس بگیرند تا توجیه شوند...دادگاه جمهوری اسلامی تشخیص دارد، رای صادر کرده است.»

با این حال، محمود صادقی امروز نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا گفته است: این متهم در دادگاه بدوی به ۴ سال حبس محکوم شده بود و بنابر قرائن رییس شعبه ۶۵ قصد داشت رای دادگاه بدوی را تایید کند و آماده صدور رای بود که گویا حدود ۲ سال قبل پرونده را از این شعبه گرفتند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران افزود: خانواده کودکان به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشتند و با این حال ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود. پیش از این مکاتباتی از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و قضایی و حقوقی مجلس انجام داده و نامه‌نگاری این دو کمیسیون با مقامات قضایی را منتشر کرده بودیم اما متاسفانه باوجود آن‌که ۳ ماه از این پیگیری‌ها می‌گذرد، هیچ پاسخی از سوی دستگاه قضایی به این ۲ کمیسیون داده نشد. اخیراً اولیای ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و در ادامه پیگیری شکایتشان یک نسخه از رای را به بنده و یک نسخه نیز به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردند.

پیگیری ناکام رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن پرونده

رییس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی و انضباط مالی یادآور شد: باوجود پیگیری‌هایی که از سوی رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن این پرونده صورت گرفته بود، پرونده بازگرداننده نشد. اخیراً ۲ مستشار از شعبه‌ای دیگر به این شعبه منتقل شدند و درحالی که رییس و مستشار این شعبه نظری متفاوت داشتند، با رای ۲ مستشار شعبه‌ای دیگر رای را صادر کرده و با نقض حکم دادگاه بدوی، رای به تبرئه این متهم دادند.حدود یک هفته پس از صدور رای، پدر ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و مراتب را اعلام کردند.(جزئیات بیشتر)

احمد توکلی: یکه خوردم

احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز در واکنش به خبر تبرئه سعید طوسی گفت: این خبر را که شنیدم یکه خوردم.(جزئیات بیشتر)

همه ما در خلوت‌‌مان خطاهایی کرده‌ایم

نقویان اما نظری متفاوت درباره پرونده سعید طوسی دارد و گفته است: دنبال آبروی مردم نروید که خدا در جایی آبروی شما را می برد! من این مطلب را به عنوان توصیه اخلاقی و بردارانه به شما می‌گویم هیچ وقت دنبال این پرونده و امثال این پرونده نروید. همه ما در خلوت‌هایمان خطاهایی کرده‌ایم و خدا پرده پوشی کرده است. خدا ستار است و شما هم سعی کنید تا آنجایی که می توانید دنبال ستاریت باشید نه پرده دری.(جزئیات بیشتر)

حرف زدن درباره پرونده سعید طوسی اشاعه فحشا است

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری پرونده سعید طوسی در مجلس را تکذیب کرده است و می‌گوید: من به عنوان سخنگو در جریان چنین چیزی نیستم. در واقع به من گفته نشده که این موضوع در دستور کار قرار دارد. اگر چنین موضوعی بود حتماً آقای ملکشاهی (رئیس کمیسیون) من را در جریان قرار می‌دادند.

نوروزی معتقد است: «ابداً این مسئله ارزش پیگیری ندارد. حرف زدن درباره این پرونده اشاعه فحشا است. در واقع این یکی از مصادیق اشاعه فحشا است که بیاییم مسائل منکراتی و فحشایی را به صورت عمومی منتشر کنیم. این موضوعات باید باید بین متهم، شاکی و قاضی بماند و نباید علنی شود.»(جزئیات بیشتر)

سعید طوسی کیست؟

سعید گندم‌نژاد طوسی متولد ۱۳۴۹ در تهران است. او از یک‌سالگی به مشهد رفته و از پنج‌سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد. 

براساس گزارش سایت مشرق، او قاری بین‌المللی قرآن، کارشناس شورایعالی قرآن، آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است. سعید طوسی بارها برنده مسابقات قرائت قرآن در کشورهای مختلف شده است. او نفر اول مسابقات بین‌المللی سوریه ۱۳۷۲، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی ۱۳۷۷، نفر اول مسابقه کشوری ابتهال و دعا، نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن ۱۳۷۹ است.

طوسی در مراسم‌های رسمی مختلفی چون افتتاحیه مجلس دهم، مراسم احیای شب‌های قدر در مصلای تهران به قرائت قرآن پرداخت. وی از اعضای شورای عالی قرآن کشور است.

ماجرای اتهامات علیه طوسی از کجا آغاز شد؟

برای اولین‌بار در خرداد ماه ۹۵ برخی رسانه‌ها از وجود پرونده علیه سعید طوسی به دلیل اعمال منافی عفت خبر دادند. این اخبار آن چنان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه اوایل مهر ماه یکی از رسانه های خارج از ایران اتهامات سنگینی علیه او مطرح کرد.

این اتهامات بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. برخی شاکیان این پرونده نیز گفت و گوهایی با رسانه های خارج از ایران داشته‌اند که درآن ادعاها و اتهامات خودر را علیه سعید طوسی مطرح کردند. در واکنش به این اتهامات سعید طوسی دو بیانیه صادر کرد و همه ادعاها را رد کرد.

او در بیانیه اول که روز پنج شنبه صادر کرد نوشت: «این‌جانب سعید طوسی، شاگرد و خادم قرآن کریم، شایعاتی مبنی بر دستگیری خود به جرم‌های مختلف با آمار و اعداد عجیب و غریب و داستان‌های متناقض و سراپا کذب شنیدم که گویا از طریق برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های یهودی به طور هماهنگ و با کمک برخی از ایادی خود در داخل و یا خارج مستندسازی شده و با ارتباط‌دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه قرآنی و نیز شخص مقام معظم رهبری ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت‌آلود خود برداشته‌اند.»

سعید طوسی خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است: «رهبرا! سلام و درود بر تو و صلابتت. هیبتت مستدام که دشمنانت چنان خار و زبون شده‌اند که چون در مقابل اقتدار و نفوذ کلامت درمانده گشته‌اند، فرصت را غنیمت شمرده و توطئه‌های ناجوانمردانه خود را با بهانه قراردادن من، متوجه مقام ولایت سازند! شرمسارم که قرعه آنان به نام من افتاد و مرا بهانه تهمت و تخریب کرده‌اند و درعین‌حال، سرفرازم از اینکه مرا قاری محبوب شما می‌خوانند.»

اما او در همان روز بیانیه دومی نیز صادر کرد و کلیه اتهامات را رد کرد. او در این بیانیه نوشت: «مستندات و اظهارات ارائه شده در سایت‌ها و برنامه‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، سراسر کذب و جعلی است و به درد همان فیلم های سینمایی می‌خورد.»

او تاکید کرد که "اینجانب تاکنون به دلیل جلوگیری از هتک آبروی جامعه قرآنی سکوت کرده‌ام، اما از این پس به همین دلیل و برای حفظ حیثیت خود در جامعه قرآنی در مقابل این هتاکی ها و پرده دری‌ها، اقدامات قانونی خود را از طریق محاکم صالحه قضایی انجام خواهد داد. "

یک روز پس از انتشار این دو بیانیه از سوی خبرگزاری قرآن (ایکنا)، همین خبرگزاری خبری را منتشر کرد که از اقدامات تازه شاکیان پرونده حکایت داشت.

به گزارش خبرگزاری قرآن، در همان زمان طرح اتهامات علیه طوسی، شاکیان پرونده ضمن تهیه نامه‌ای به رییس قوه قضائیه و اعلام برائت از رسانه های معاند، رسیدگی به پرونده را خواستار شدند.

موضع صریح انصار حزب‌الله علیه سعید طوسی

همچنین انصار حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: «لازم است مدعى‌العموم علاوه بر درخواست اشد مجازات براى طوسى، در دفاع از مكیت اسلام و قرآن و دفتر رهبرى، پرونده دیگرى علیه حامیان وى تشكیل دهد، زیرا كلاس‌هاى قرآن در محله‌ها و مساجد با كاهش حضور نوجوانان روبه‌رو است و خانواده‌هاى تحت‌ تأثیر مطالب فوق‌الذكر ممانعت دارند.»(جزئیات بیشتر)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
5
75
شما که نظر خوانندگان را حذف می کنید پس نظری ندارم بین مردم بگردید به جواب می رسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
5
55
آفتاب نظر مردم را پخش نمیکند ،چقدر جالب است که مرتب از صدا و سیما خورده میگیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
7
43
طوسی نشان داد اینهمه هزینه در مسیر او گمراهی بوده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
8
84
نقل یک کامنت
متهم به آزار جنسی در اونجا به 175 سال زندان محکوم شد و متهم به آزار جنسی ما کلا تبرئه شد !! ................................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
7
57
این حکم اصلا عجیب نیست این آقای سعید طوسی معروف است و به همین دلیل روی آن بحث می شود ولی در کل کشور پرونده های شبیه به این زیاد است و حکم... کمابیش همین طور است متاسفانه نگرشی در جامعه ما حاکم شده که در آن کودک آزاری جرم محسوب نمی شود و مجازات سنگینی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
عوام فریبی درجه خلاف و گناهش از کودک ازاری بیشتر است .
برخی یک عمر،ا از فریب دیگران نادم و توبه نکرده اند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
6
56
متاسفانه با کودک آزارها بخصوص اگر پسر بچه باشند برخورد نمی شود خیلی ها مجازات نمی شوند
shab
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
7
44
با این حکم همون .......به خاطر یه نفر که نباید اصل ..... را در نظر جامعه خراب کرد . جامعه اشد مجازات می خواد . اگه یه ادم معمولی بود تا حالا 60 بار اعدام شده بود
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
4
52
جناب نقویان پس چرا از محکومین به سنگسار و تجاوز به ... دفاع تا کنون نکردید .؟ بحث کار درخلوت اگر بود که شاکی خصوصی نباید میداشت ؟ وکسی هم چیزی نمیدانست ،؟ ایشون آبروی کل آموزش دهندگان وقاریان قرآن را زیر سوال برده؟کم جرمی نیست؟
پاسخ ها
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
از شما بعید بود نقویان! ای وای .................... تو دیگر چرا
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
5
49
بمیره از این ننگ
عمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
5
47
خطا کار باید مجازات بشه چه طوسی باشه چه عالیترین مقام ..البته اگر ............
مانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
4
30
تعجب نداره که.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
5
53
گوسفند که ندزدیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
ههههههههههههههههههه
ثمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
10
52
حتماً الان آقای سعید طوسی باید ادعای شرف کنند و نوجوانان شاکی به همراه والدینشان به اشد مجازات برسند.
این کوچکترین حق ایشان می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
به جای اینکه تو از قربانیان تجاوز دفاع کنی از سعید طوسی دفاع می کنی...الهی هم این دنیا بسوزی هم اون دنیا
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
10
48
بازهم فرزندان معصوم خود را به کلاس طوسی می فرستید؟!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
3
52
در قانون کسی که عمل لواط به بچه های مختلف انجام دهد حکم اعدام دارد. لطفا به بایگانی سیستم قضایی کشور مراجعه کنید و از آنها تعداد حکم های اعدام را در کشور بخواهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
6
37
تبرئه شدنش تعجبي نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
10
44
"همه ما در خلوت‌هایمان خطاهایی کرده‌ایم و خدا پرده پوشی کرده است. "
شما خودتو با ما يکي نکن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
اگه داداش یا فرزند خودت قربانی تجاوز سعید طوسی بود همچین حرفی می زدی... پس....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
11
31
ازاري جنسي در اروپا بسيا زياد است و نگاه جامعه به انها بعنوان يك بيماري است
اگر دقت كرده باشيد در بين كشيش ها هم خيلي زياده،در انجا بيان ميشه ولي در كشور ما بصورت خفاست و حالا اين قاري افشا شده
بايد او را درمان رواني كرد

اين رفتار جنسي مذهبي و غير مذهبي نداره و ميتونه بيشتر افرادي را گرفتار كنه كه محدوديت در دوران جواني خود داشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
2
28
اما خیلی هستند انسانهای باشرافتی که در خلوت هایشان از خدای بزرگ شرم کرده اند و گناه نکرده اند. اف بر مدعیان پرمدعا و ................................................ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که بعضاً باعث گمراهی جوانان و تباهی خودشان هستند.
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
2
20
مسلما هر انسان اخلاق مداری با ریختن ابروی انسانها مخالف است . اما توقع بسیار بجا و شایسته و بایسته ای است که از اقای نقویان و بسیاری اقایان دیگر بپرسیم که چرا وزن ابروی انسانها در پیش چشم شماها تا این حد با هم متفاوت است . تا جایی که حتی تهمت زدن به بعضیها عین صواب است . اما شفاف سازی و افشای خیانتها و قانون شکنیهای بعضی دیگر مذموم و ناپسند شمرده شده و گاهی نام خیانت بر ان می نهید !؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
2
13
ذبح اخلاق وعدالت ومروت .........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
4
33
در انتظار عدالت هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
2
22
از نظر من از این تبرئه نباید تعجب کرد........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
3
36
حداقل قران رو ازش بگیرید
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
5
16
امیدوارم یه روزی سعید طوسی ........
علی از ورامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
21
9
خدا رحمت کند مرحوم روح القُدُس همدانی را که چه زیبا سروده است:
با شرف، تهمت و بهتان نپسندد به کسی ــ ـ که نبخشد به دوصد توبه، خدا، بهتان را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
84
12
درود بر طوسی قهرمان
و لعنت به آن پسرهائی که به این مرد شریف تهمت زدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
بی انصافی و بی حیای به این میگن که منکر اتهام اثبات شده است .
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
5
33
کسی که ازبدبختی گوسفند دزدید دستش راقطع کردند ولی این مرتیکه حرمت وشخصیت انسانها رادزدیده بخشیده شد ......
آکو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
28
6
الان حاج آقای سعید طوسی باید ادعای شرف کنند و نوجوانان شاکی به همراه والدینشان به اشد مجازات برسند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
5
11
آخه
سجاد ازشاهرود
|
United States
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
3
19
خاک توسر ..............................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
2
24
اگر رابطه همراه با رضايت بود مي شد گفت آبروي افراد را نريزيم اما كسي كه شاكي خصوصي دارد چه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
3
20
ان بچه ها که موردازیت و ازار قرار گرفتند باید این
............................رو آزارش بدند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
32
اگه یه فرد عادی اینکارو انجام داده بود که قطعا باید مجازات میشد ولی حالا که قاری قرآنه و وجهه دین رو هم خراب کرده باید علاوه بر مجازات حقوقی از نظر اجتماعی هم بشدت مجازات بشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
3
36
خشک سالی،زلزله ،بلای اسمانی نتیجه بیدینی مردم نیست بخاطره این که قاضی حکم خلاف میده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
3
15
خشک سالی،زلزله ،بلای اسمانی نتیجه بیدینی مردم نیست بخاطره این
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
22
10
سلام.به نظر من ما نیاید اظهار نظر کنیم .ما که وکیل وصی مردم نیستیم.ما که آنجا نبوده ایم.و به چشم خود چیزی را ندیده ایم
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
55
6
حاج طوسی دوستت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
اونم تو رو دوست داره
بازنشسته فرهنگی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
خاک....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
13
9
به نظر بنده باید افکار عمومی را قانع کنیم نه اوضاع را بدتر .
ناشناس
|
Slovakia
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
50
5
طوسي بي گناه بود و مردم گناهان اورا شستند
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
13
3
امروز مشخص شد.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
1
39
خدا آگاهه.ولی اگه اینکارو کرده خدالعنتش کنه.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
4
1
سلام ممنون از مطالب ارزشمندتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
22
8
سلام من که اصل رو بر بی گناهی و تهمت زدن میگذارم که حد اقل مطمئن باشم من تهمتی نزدم اگه اصل رو بر بیگناهی بزارم هم گناهی مرتکب نشدم این به نظرم عاقلانه است چون گاهی حق و باطل چنان در هم آمیخته میشه که تشخیصش سخته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
33
18
کدام یک از شماها وقتی این آقا داشته گناهی مرتکب میشده ،آنجا بودید ودید؟؟
چرا قضاوت می کنید؟
چرا؟؟؟
مهم نیست طرف معروفه یا نه
مهم نیس به کجا وصله یا نه
مهم اینه که آدمه خانواده داره قراره توی این جامعه زندگی کنه نباید به راحتی آبرو ریخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
3
29
خدایاماغیب نمیدانیم خودت میان سعیدطوسی وشاکیانش قضاوت بفرماوحق رابه صاحب حقش برسان ان شاءالله
یوسف رمضانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
7
14
تا چیزی ثابت نشود نمیتوان با آبروی مردم بازی کرد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
2
19
درسته که تا چیزی ثابت نشده نباید با آبروی مردم بازی کرد ولی این آقا شاکی خصوصی دارند نه یک نفر که بلکه چندین نفر که اون هم از شاگردهای خود این آقا بودند که سالها در معیت ایشون شاگردی میکردند پس در اینکه ایشان مرتکب خطا شده باشند تقریبا جای شکی باقی نمیمونه..........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
3
استفادده ابزا ری
دهنت طوسی .......
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
1
1
خخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
6
وقتی نظرات رومنتشرنمیکنید چرانظرسنجی میکنید
نجفی مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
11
11
سلام من از همه ی شما دوستان عاجزانه درخواست دارم درباره ی کسی و چیزی که هیچ چیز درباره ی آن نمی دانید قضاوت نکنید شما چه سندو مدرکی دارید که اینقدر راحت آبروی یک انسان را زیر سوال می برید هیچ گناهی بالاتر از بردن آبروی مومن نیست یک درصد احتمال دهید همه ی این اتهامات دروغ باشد اونوقت روز قیامت چه جوابی برای دادن دارید اگر هم خدای ناکرده این حرف ها راست باشد اننتتشار ان اشائه فخشا است اگر راست باشد باز هم حق انتشار ان را ندارید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
22
1
من از شاگردان طوسی بوده ام ایشون خیلی خوب تدریس میکنه. من که خیلی خوشم اومد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
8
خدا بهترین قاضی هست
حسن اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
18
1
درود بر شرف آقای طوسی.واقعا وقتی صداشو میشنوم اشک از چشمام سرازیر میشه.
....
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
1
6
فقط باید تاسف خورد ...
از خداوند میخوام هر چه زودتر جواب این انسان های پست رو بده تا با این کارهای غیر اخلاقی و وقیح و زشت نام جامعه ی اسلامی رو خراب نکنند
ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
10
کسی که تجاوز می کند باید اعدام بشه تمام
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین