کد خبر: ۵۰۷۷۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

درگذشت یک استاد دانشگاه در زندان

کاووس سیدامامی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه امام صادق (ع) در زندان اوین درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
اخیرا خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که براساس آن گفته شده که کاووس سیدامامی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه امام صادق (ع)، کنشگر فعال انجمن جامعه‌شناسی ایران و عضو کمیته روابط بین‌الملل که چندی پیش بازداشت شده بود، در زندان اوین درگذشت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، هنوز خبری رسمی در این خصوص منتشر نشده است. اما براساس اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به خانواده کاووس سیدامامی گفته شده که علت فوت این استاد دانشگاه در زندان، خودکشی بوده است.

همچنین محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی که در این‌باره منتشر کرده، نوشته است "علت را از مسئولان ذیربط جویا شدم؛ بعضی پاسخ نمی‌دهند بعضی هم گفتند پیگیری کردیم اطلاعی بدست نیاوردیم!"

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی نیز در توئیتی خواستار شفاف‌سازی مسئولان درخصوص مرگ این استاد دانشگاه شده است.

 واکنش حسام الدین آشنا

 حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز در واکنش به در گذشت کاووس سید امامی در زندان نوشت: نه جامعه شناسان دین خودکشی می کنند نه حامیان حیات وحش.

 بازداشت کاوه مدنی؟

همچنین محمود صادقی در توییتی گفته بود: در جریان پیگیری‌هایم برای اطلاع از علت بازداشت فعالان محیط زیست و چگونگی مرگ دکتر کاووس سید امامی، مطلع شدم دیروز کاوه مدنی معاونت بین‌الملل، نوآوری و مشارکت اجتماعی فرهنگی سازمان حفاظت محیط زیست نیز بازداشت شده است!

با این حال، علیزاده، مدیر روابط عمومی سازمان محیط ‌زیست می‌گوید خبر بازداشت دكتر كاوه مدنى معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست صحت ندارد و ايشان تلفنى و تلگرامى با بنده تماس داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
8
انواع بیماریهای واگیر را دیده بودیم! این را هم باید به لیست اضافه کنیم! ...
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
2
هرچه كردم در اين خصوص مطلبي براي افكار عمومي ياداشت كنم راستش ترسيدم ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
3
خودکشی جاسوسی محیط زیست عجیبه اخه محیط زیست چه اسرار مهمی داره که بخواد دربارش جاسوسی بشه اون هم وقتی که نابود شده .........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین