کد خبر: ۵۰۷۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
واکنش نمایندگان و مشاور رئیس‌جمهور به دستگیری فعالان محیط زیست:

مصیبت یک مرتضوی برای کشور کافی بود؛ او را تکثیر نکنیم/قوه قضاییه درباره مرگ شبهه‌برانگیز سیدامامی در زندان پاسخگو باشد

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به دستگیری عده‌ای از فعالان محیط زیست و مرگ دکتر سیدامامی در زندان، خواستار پاسخگویی صریح قوه قضاییه و پیگیری دولت در این رابطه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگیری عده‌ای از فعالان تلاشگر زیست محیطی و عدم اطلاع‌رسانی مرتضوی را تکثیر نکنیم/قوه قضاییه درباره مرگ سیدامامی در زندان پاسخگو باشدمتجاوز از ۲۰ روز پیرامون این موضوع، شبهه‌برانگیز و مرگ استاد خوشنام جامعه‌شناسی دکتر سیدامامی در زندان، تاسف‌آور است و ابهامات در خصوص اتهامات وارده به دستگیرشدگان را افزایش می‌دهد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: این قبیل اقدامات آنهم در مقطع حساسی که جامعه ملتهب است و معضلات زیست‌محیطی در کانون توجه افکارعمومی قرار دارد و بدخواهان این ملت مترصد بهانه هستند تا بر علیه کشورمان پرونده سازی کنند، به دور از تدبیر و بدسلیقگی محض است و هزینه‌های آن را ملتی باید بپردازند که علیرغم نارضایتی از برخی رویه‌ها و عملکردها، امروز با حضور شکوهمند خویش در راهپیمایی، دشمنان این ملت وایران عزیز را در اجرای توطئه‌هایشان به تردید وا داشتند.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس در ادامه گفت: از قوه قضاییه خواستار پاسخگویی صریح هستم و از دولت محترم تقاضای پیگیری عاجل و قاطع دارم.

تابش اضافه کرد: در مجلس نیز ابعاد موضوع، حفظ حقوق بازداشت‌شدگان و چگونگی مرگ استاد شهیر جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج حاصله به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

وی یادآور شد: از دیشب هم پیگیری‌هایی انجام شده، اما نتایج قانع‌کننده‌ای حاصل نشده است. دستگیرشدگان سیاسی نبوده‌اند و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده نداشته‌اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان گفت: در دولت دکتر روحانی فضا برای فعالیت NGOها بازتر شده بود و در واقع این گروه‌های تخصصی بی‌مزد و منت حلقه‌های اتصال مردم و حاکمیت بودند که این قبیل اقدامات پرهزینه و بدون توجیه افکارعمومی، می‌تواند گروههای تخصصی را در لاک محافظه‌کاری فرو برد و جامعه و حکومت را از نظرات و نقدهای علمی و تخصصی آنها محروم سازد.

واکنش آشنا

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز در واکنش به مرگ سیدامامی در زندان نوشته است: نه جامعه شناسان دین خودکشی می کنند نه حامیان حیات وحش. وی در توئیتی دیگر نوشت: همانگونه که نظارت بر قوه مجریه ضروری است اعمال نظارت بر رفتار با متهمان و محکومان هم ضروری است.

قوه قضاییه درباره دستگیری فعالان محیط زیست و مرگ امامی در زندان پاسخگو باشد

اظهارات دادستان تهران

همچنین امروز جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا فرد بازداشتی که فعال محیط زیست بوده در زندان خودکشی کرده است و آیا ارتباطی با پرونده دستگیری جاسوسان دارد یا خیر؟ گفت: این فرد یکی از همان متهمان بوده است و با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.

با این حال، فاطمه سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که "چطور در مدتی کوتاه، دو زندانی در اوین خودکشی می‌کنند؟"، از مسئولان زندان اوین درخواست کرده است تا در برابر جان زندانیان مسئولیت‌پذیر باشند.

مرتضوی را تکثیر نکنیم/قوه قضاییه درباره مرگ سیدامامی در زندان پاسخگو باشد

درخواست نماینده تهران از رئیس قوه قضائیه

همچنین غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌ قوه قضائیه درخواست کرده است تا ضمن پیگیری موضوع مرگ سیدامامی، به افکار عمومی در این خصوص پاسخ بدهد. 

مرتضوی را تکثیر نکنیم/قوه قضاییه درباره مرگ سیدامامی در زندان پاسخگو باشد


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین