کد خبر: ۵۰۸۰۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
قیمت خرید هر دلار آمریکا؛ ۴ هزار و ۸۶۰ تومان

رکورد سکه و طلا/ روند صعودی دلار و صرافانی که مانند دلال عمل می‌کنند/اجاره هر کارت ملی در خیابان فردوسی ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان

امروز نمایندگان پتروشیمی هیچ دلاری عرضه نکردند و نمایندگان بانک نیز میزان عرضه را کاهش دادند که این امر باعث شد تا قیمت دلار روند صعودی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
با وجود بارش باران و نزدیک شدن به پایان وقت کاری صرافی‌ها، همچنان صف‌هایی کوچک در مقابل صرافی‌های عرضه کننده دلار بانکی با رکورد سکه و طلا/ روند صعودی قیمت دلار و صرافانی که مانند دلالان عمل می‌کنندقیمت  ۴ هزار و ۷۸۸ تومان مشاهده می‌شود.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، یکی از دلالان بازار آزاد ارز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درباره افزایش قیمت دلار در روز جاری گفت: دلیل افزایش قیمت دلار عدم تعیین سیاست‌های بانک مرکزی برای دلار به صورت صحیح و تصمیم گیری‌های لحظه‌ای و ساعتی برای کنترل بازار بوده است. همچنین امروز نمایندگان پتروشیمی هیچ دلاری عرضه نکردند و نمایندگان بانک نیز میزان عرضه را کاهش دادند که این امر باعث شد تا قیمت دلار به صورت انفجاری رشد داشته باشد.

یکی از صرافان خیابان فردوسی از برخورد جدی با دلالان خبر می‌دهد و می‌گوید: خدا را باید شکر کرد که بالاخره بعد از چند هفته بانک مرکزی به این نتیجه رسید که با دلالان ارز و کسانی که کارت ملی اجاره می‌دادند برخورد کند؛ البته برخی صرافان مانند دلالان عمل می کنند و این ضرورت وجود دارد تا بانک مرکزی نظارت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: برخی در خیابان فردوسی کارت ملی اجاره می‌دادند و برای هر کارت ملی ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و حالا با ایجاد مالیات بر درآمد ضربه سنگینی به این سودجویان وارد می‌شود.

بر اساس گفت‌وگو با فروشندگان دلار آزاد، قیمت خرید هر دلار آمریکا از ۴ هزار و ۸۶۰ تومان تا ۴ هزار و ۹۰۰ تومان متغیر است. همچنین قیمت فروش دلار از ۴ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۴ هزار و ۸۳۰ تومان بسته به فروشنده متغیر است.

دلار امروز تا ۴ هزار و ۹۵۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد و این احتمال وجود دارد که در صورت تداوم کاهش عرضه و عدم عرضه نمایندگان پتروشیمی قیمت دلار از مرز ۵ هزار تومان عبور کند.

سکه تصویر امام رکورد زد

قیمت خرید سکه تصویر امام به بالاترین میزان خود در چند سال اخیر رسید و با ۱ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان رکورد زد.

تازه‌ترین قیمت طلا

در بازار امروز طلای ۱۸ عیار نیز به گرمی ۱۵۰ هزار تومان رسید که رکورد قیمتی امسال را شکست.

رکورد سکه و طلا و روند صعودی قیمت دلار/صرافانی که مانند دلالان عمل می‌کنند

نامه سیف به رئیس سازمان مالیاتی درباره خریداران ارز

همچنین رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن معرفی خریداران عمده ارز به همراه میزان دلار خریداری شده از ابتدای سال جاری تا ۱۷ دی ماه، خواستار رسیدگی به مبادلات این اشخاص و اقدام لازم در خصوص وصول مالیات‌های متعلقه شد.

در نامه ولی اله سیف آمده است: بنا بر نتایج حاصل از بررسی‌های صورت گرفته در ارتباط با مبادلات ارزی در دوره زمانی مربوط به ابتدای سال جاری لغایت ۱۷‏‏/۱۰‏‏/۱۳۹۶، حجم بسیار زیادی از مبادلات دلار به نام اشخاص معدودی ثبت شده که به پیوست مشخصات هویتی به همراه میزان دلار خریداری شده توسط ایشان ارسال می‌شود. لذا خواهشمند است دستور فرمایند، پس از رسیدگی به مبادلات اشخاص مذکور، اقدامات لازم در خصوص وصول مالیات‌های متعلقه صورت پذیرد.‏‏
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
جناب پریزیدنت دکتر روحانی فرمودند که روانی است . البته خود دلار هم روانی شده و سر به فلک نهاده است . ولش کن .حقوقو سیاسی ما چی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
3
جمع کنید این برنامه دلال و دلال بازی را.
جمع کنید این صرافانی که خودشون به عنوان دلال کار می کنند.
اینها همه باعث می شه کهبا اقتصاد کشور به ورطه نابودی کشانده بشه.
اصلاً بخاطر این که آمریکا ما را تحریم مالی کرده نبایستی خرید و فروش دلار انجام بشه و مجلس و علما این کار را مقابله به مثل کنند و تحریم کنند و گرنه خیلی اقتصاد کشور لطمه می بیند.
خواهشا به اطلاع مسوولین کشور برسانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
1
حفظ ارزش پول ملی وظیفه اصلی بانک مرکزی از طریق اعمال سیاستهای مالی و پولی میباشد . اگربانک مرکزی نتواند ارزش ریال را در یک محدوده منطقی حفظ نماید دیگر چیزی سر جایش نمیماند و سایر تدابیر و برنامه ریزیهای اقتصادی و صنعتی دولت و مردم بی نتیجه است و همه چیز کلاف سردر گم میشود.
اولین شرط برای یک اقتصاد سالم داشتن یک پایه پولی نسبتا" ثابت در کشور است تا هم دولت و هم مردم تکلیف خرج و دخل خودرا بدانند و همه آحاد از کسبه ، صنعتگر ، کشاورز ، کارمند و حتی یک خانم خانه دار بر اساس آن برنامه ریزی نمایند. بدون حصول این شرط هرگونه برنامه ریزی با شکست مواجه میشود.
وظیفه ایجاد این پایه پولی یا همان پول رایج مملکت با ارزش نسبتا" ثابت در همه کشور ها بر عهده خزانه داری کشور یعنی با نک مرکزی میباشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین