کد خبر: ۵۱۲۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
دادستان تهران گفته که برداشتن حجاب خلاف موازین اسلامی و قانون است

۲۴ ماه حبس برای یکی از دختران خیابان انقلاب/حبس‌های سنگین برای متهمان پرونده «پیله حجاب»

هفتمین جلسه دادستانی تهران در سال جاری پیرامون آسیب‌های اجتماعی، در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۶ و با حضور تعدادی از معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران و تعدادی دیگری از فرماندهان نیروی انتظامی و نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب، به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان تهران با تصریح به این که انسان همواره در جستجوی یافتن الگوها و نمونه‌های کمال یافته‌ از نظر معنوی است، به  ویژگی‌ها و اوصاف ۲۴ ماه حبس برای زنی که کشف حجاب کرد/حبس‌های سنگین برای متهمان پرونده «پیله حجاب»انسان‌های نمونه در قرآن کریم اشاره نمود و افزود: بسیاری از الگوهای معرفی شده، زنانی هستند که در تعقل و تفکر، صبر و استقامت، حیا و عفت، پاکدامنی و طهارت و دیگر صفات کمالی نمونه می‌باشند. همانند آسیه همسر فرعون و مریم مادر حضرت مسیح علیه‌السلام که در قرآن کریم به عنوان الگو آورده شده‌اند «و ضرب الله مثلا للذین آمنوا امراته فرعون ... و مریم ابنت عمران». هم‌چنین است حوا علیه‌السلام، ساره و هاجر همسران ابراهیم علیه‌السلام، دختران شعیب علیه‌السلام، همسر زکریا علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا علیه‌السلام. خداوند حوا علیه‌السلام را جلوه‌ای از ادب در توبه، مادر موسی علیه‌السلام به عنوان جلوه تسلیم و ایمان به خداوند، ملکه صبا به عنوان الگوی هوش و درایت و دختران شعیب به عنوان نماد حیا و عفت. قرآن کریم هم‌چنین زنانی را به عنوان الگوی زشتی‌ها ذکر کرده است مانند زن ابولهب و زن لوط

به گزارش آفتاب‏‎نیوز؛ جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر عمومیت عفاف و شمول احکام اسلامی در این موضوع بر زن و مرد هر دو، در توضیح اظهار داشت: پوشش و عفاف برای مرد و زن هر دو پیش‌بینی شده است، اما جهات اختلاف زن با مرد موجب شده است که پوشش وی متفاوت از پوشش مرد باشد. قابل توجه این که خطاب اول قرآن کریم در خصوص عفاف و پوشش مناسب، ابتدا به مردان است آن جا که در سوره نور آیات ۳۰ و ۳۱ می‌فرماید «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم» و سپس در آیه ۳۱ خطاب به زنان می‌گوید «و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن» چرا که زن مظهر جمال است.

وی در تبیین فلسفه حجاب به آثار مثبت اجتماعی، خانوادگی و روحی روانی حجاب اشاره نمود و در توضیح اظهار داشت: از جنبه اجتماعی موجب حفظ و نشاط فعالیت اجتماعی می‌گردد؛ چرا که انواع التذاذهای بصری و لمسی و مانند آن را به محیط خانواده و در چهارچوب ازدواج اختصاص می‌دهد و اجتماع را منحصراً برای کار و فعالیت قرار می‌دهد. هم‌چنین حجاب به بهداشت روانی اجتماع و زن کمک می‌کند و موجب تحکیم خانواده و روابط زوجین می‌گردد.

دادستان تهران در بررسی جایگاه حجاب در قرآن کریم به آیه ۵۳ از سوره احزاب در بیان حرمت زنان پیامبر و  آیات ۳۳  و ۵۹ همان سوره  در منع تبرج و خودنمایی و تبیین محدوده حجاب پرداخت واظهار داشت: این آیه به استفاده از جلباب به معنای لباس گشادتوصیه نموده و از آنان خواسته است که جامه‌شان را بر خود گیرند تا نشان دهند که اهل عفاف می‌باشند.

رویکرد فعلی نسبت به بدحجابی: مسامحه و ساختارشکنی

جعفری دولت‌آبادی رویکرد فعلی نسبت به بدحجابی را در دو عنوان مسامحه و ساختارشکنی تقسیم‌بندی کرد و اظهار داشت: عدم رعایت حجاب از سوی بانوان غالباً از باب مسامحه و بدون عمد است، اما اخیراً رویکرد ساختارشکنانه از سوی تعدادی انگشت‌شمار از زنان اتخاذ شده که ناشی از تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی معاند نظام است و این زنان با برداشتن نمادین حجاب در معابر، به طور عمد در صدد القاء این مطلبند که حجاب در جامعه ایران مورد پذیرش زنان نیست.

دادستان تهران این القاء را خلاف واقع دانست و در ذکر علت به پیشینه وضعیت حجاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پرداخت و اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره زنانی بوده‌اند که حجاب اسلامی را به طور کامل رعایت نمی‌کردند، اما این نحوه پوشش همراه با ساختارشکنی نبوده است. برداشتن حجاب حتی به طور ناقص به این شکل، علاوه بر این که با موازین اسلامی از نظر ضرورت حجاب مغایر است، مخالف قانون نیز می‌باشد و همانند آن است که امروزه کسی بگوید می‌خواهد در خیابان و علن مشروب‌خواری کند.

جعفری دولت‌آبادی این ایراد که برخورد با بدحجابی جواب نداده است را نیز مردود برشمرد و در توضیح گفت: حقوق کیفری در مقام بیان ارزش‌های جامعه است که باید در هنجارها جلوه‌گر شود و تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ ابتدائاً در مقام بیان حجاب به عنوان یکی از ارزش‌های جامعه اسلامی است.  

وی نحوه پوشش و حجاب را مرتبط با عقاید و سلیقه‌های افراد‌ دانست و این واقعیت که همه زنان نسبت به حجاب به طور یکسان معتقد نیستند و تمایل ندارند را امری طبیعی خواند و گفت: بنابراین این توقع که تعیین مجازات برای بدحجابی باید موجب شود که همه زنان حجاب کامل داشته باشند، خارج از توان و عملکرد قانون است.

این نظر که جامعه را باید به حال خود رها کرد، قابل پذیرش نیست

دادستان تهران در انتقاد از عده‌ای که برخورد با بدحجابی را مردود می‌شمارند، به بند یک از اصل سوم قانون اساسی استناد نمود که از وظایف دولت را ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی قرار داده است و لذا این نظر که جامعه را باید به حال خود رها کرد، قابل پذیرش ندانست.

وی هم‌چنین ضمن بی‌مبنا خواندن استدلال عده‌ای که با تمسک با عدم امکان اجرای قانون فعلی در مورد حجاب، در صدد عرفی کردن حجاب برآمده و مدعی اند که حجاب نیز همانند قانون ماهواره باید به دلخواه افراد باشد، در پاسخ اظهار داشت: قوانین کشور به ویژه مواردی که با عفت عمومی، اخلاق حسنه و نظم عمومی مرتبط هستند، تا زمانی که نسخ نشده‌اند، لازم‌الاجرا می‌باشند.

تلاش دشمن سعی برای نقض ارزش‌های دینی

جعفری دولت‌آبادی راهکارهای حفظ حجاب و عفاف در جامعه را در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت مورد توجه قرار داد و در خصوص راهکار بلند مدت و تکلیف مسوولان در این راستا اظهار داشت: اقدامات بلند مدت از وظایف دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است و کار عقیدتی را می‌طلبد. نگاهی به جهان غرب که با سرمایه‌گذاری زیاد از زنان شومن ساخته‌اند که نشان از ایجاد تغییر در زنان است و هم‌چنین نگاهی به تاریخ آندلس که راه شکست مسلمان را رواج فساد تشخیص دادند می‌رساند که توجه دستگاه‌های فرهنگی باید به این مساله معطوف شود و سرمایه‌گذاری بیشتری به عمل آید؛ به ویژه امروزه که دشمن سعی در شکست انقلاب اسلامی از طریق سست نمودن اعتقادات مردم دارد، توجه به راهکارهای تربیتی و رشدمدار بسیار مهم است.

دادستان تهران در اشاره به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دشمن در حذف حجاب از جامعه ایران به شرح یکی از پرونده‌های دادسرای تهران پرداخت که موضوع اقدامات یک مرد دارای تابعیت ایرانی آمریکایی و همسرش در جهت استحاله فرهنگی جامعه است. وی از جمله نکات اصلی در این پرونده را برنامه‌ریزی در مورد تبلیغ علیه حجاب اعلام نمود و با اشاره به این که از منزل این زن و شوهر بیش از ۲۸۰۰ لیتر مشروبات الکلی خارجی و دست‌ساز کشف شده است، در توضیح اقدامات مجرمانه متهمان اظهار داشت: آن‌ها در منزل خود میهمانی‌های مختلط برگزار نموده و میهمانان مدعو آنان غالباً دیپلمات‌های کشورهای خارجی بوده‌اند. متهمان اقرار نموده‌اند که برخی هنرمندان را به افتتاحیه‌های مراسم دعوت می‌کردند تا آنان را به دیپلمات‌ها معرفی کنند و انگیزه خود از برگزاری این جلسات را تبادل فرهنگی میان ایران و کشورهای خارجی اعلام نموده بودند در حالی که آنان در هیچ مرکز فرهنگی حاکمیتی سمتی نداشته‌اند. آنان با تهیه ویزا، هزینه سفر هنرمندان مساله‌دار را به خارج از کشور جهت فعالیت تامین کرده و وام‌های متعدد به برخی از هنرمندان داده‌اند. متهمان علت دعوت دیپلمات‌های خارجی به منزل خود را تسهیل جهت اخذ ویزا برای هنرمندان اعلام کرده‌اند و اذعان داشته‌اند راه‌اندازی گالری هنری از سوی آنان که با حمایت مالی بیگانگان صورت گرفته، پوششی برای جذب و فراخوان هنرمندان ایرانی بوده است.

پروژه استحاله فرهنگی با نام «پیله حجاب»

جعفری دولت‌آبادی از جمله اقدامات دیگر متهمان را راه‌اندازی کارگاه تولید مشروبات الکلی و برگزاری میهمانی‌هایی مختلط با پیش‌بینی اتاق‌هایی برای انجام اعمال منافی عفت و استعمال مواد مخدر، اعلام نمود و افزود: متهمین غیر از منزل و گالری هنری در تهران، محل‌های دیگری را برای همین منظور در شهرهای تهران، یزد و شیراز در اختیار گرفته‌ بودند و با برگزاری تئاتر با موضوع فمینیست، در اجرای بخشی از پروژه استحاله فرهنگی به نام «پیله حجاب» از هنرمندان جهت اجرای نمایش‌هایی دائر بر نفی حجاب و ارزش‌های اسلامی با هدف تغییر ذائقه فرهنگی دینی جامعه مخاطبان بهره‌برداری می‌کردند. هدف اصلی متهمان استحاله‌ی فرهنگی و ترویج فساد، جذب افراد به گرایشات هنری توام با ابتذال و استفاده ابزاری از آنان در جهت اهداف از پیش تعریف شده دشمن جهت نشر ابتذال و قبح‌زدایی از مقدسات دینی و سیاه‌نمایی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از قالب‌های هنری و تهاجم همه جانبه فرهنگی بوده است که به موجب حکم دادگاه به حبس‌های سنگین محکوم شده‌اند.

پروژه سیاسی‌ کردن حجاب برنامه دشمن است

دادستان تهران با انتقاد از پروژه سیاسی‌ کردن حجاب، این پروژه را برنامه دشمن دانست که تلاش دارد مسأله عفاف و حجاب را به منزله مقابله زنان با جمهوری اسلامی جلوه دهد و در اثبات این انتساب، به عنوان مثال یکی از رادیوهای معاند در گزارشی تحت عنوان «حجاب زنان و مسئله‌ی مشروعیت حکومت‌ها» در ۱۵ اسفندماه پرداخت که گفته است « در چنین شرایطی حجاب نه تنها به‌عنوان مسئله‌ی زنان در پیوند با تبعیض‌های ساختاری، که باید به‌عنوان مسئله‌ای سیاسی در پیوند مستقیم با مشروعیت حاکمیت مورد توجه قرار گیرد؛ پرداختن به این مسئله به معنای زیر سوال بردن مشروعیتی است که حول آن شکل گرفته و سنتی که بر پایه‌های آن بنا شده است؛ سنتی که در هیچ یک از دو شکل مطلوب پهلوی اول و جمهوری اسلامی، نسبتی چندان حقیقی با واقعیت ندارد».

تداوم برخورد پلیس با افراد ساختارشکن در حوزه حجاب

تداوم برخورد پلیس با افراد ساختارشکن در حوزه حجاب دستور دادستان تهران به پلیس بود که در این راستا اظهار داشت: پلیس باید به وظیفه خود عمل کند. ما نمی‌گوییم حجاب صرفاً راهکار انتظامی دارد، اما معتقدیم شکستن حریم حجاب موجب سوق دادن جامعه به سمت نقض ارزش‌های دینی است، دادستانی تهران دستور کتبی برای توقف اتومبیل رانندگانی که فاقد حجاب شرعی می‌باشند، صادر نموده است و حسب اعلام پلیس، ظرف دو ماه گذشته ۳۱۲۰ دستگاه اتومبیل در رابطه با کشف حجاب، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و مانند آن توقیف شده است.

جعفری دولت‌آبادی یکی از راهکارهای ترویج حجاب در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست که با مشارکت مردم محقق می‌شود و از این که مردم کمتر به این وظیفه دینی که در اصل هشتم قانون اساسی بر آن تاکید شده توجه دارند، گلایه نمود.

دادستان تهران تذکر از سوی پلیس یا مرجع رسمی دیگر مانند دادستان یا مدیر موسسه فرهنگی یا مدیر محل خدمت فردی که ناقض مقررات حجاب است را راهکار دیگر برای برخورد با بدحجابی به شمار آورد و در نحوه تذکر به کتبی بودن آن تاکید نمود و افزود: این تذکر می‌تواند از طریق ارسال پیامک باشد.

لزوم توجه دستگاه‌های دولتی به رعایت حجاب توسط کارکنان

وی توجه دستگاه‌های دولتی به حجاب را شرط اصلی برای احترام به این ارزش در جامعه دانست و افزود: دستگاه‌های دولتی به ویژه بیمارستان‌ها که با مردم زیاد سر و کار دارند باید به رعایت حجاب و پوشش کارکنان خود اعم از زن و مرد توجه داشته باشند؛ پاسخگوی بدحجابی کارمندان ادارات مدیران آن‌ها هستند که باید معرفی شوند.

دادستان تهران از نقش سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در ترویج حجاب نیز غافل نماند و راهکار دیگر را توجه به زیرساخت‌های تصمیمات دولتی و حکومتی دانست و در توضیح اظهار داشت: بخشی از مسائل حجاب در جمهوری اسلامی به زیرساخت‌های آن از جمله سیاست‌های اقتصادی مرتبط است.

جعفری دولت‌آبادی الگوگیری از سیره پیامبر (ص) را که چگونه موفق شد در جامعه بدوی عربستان، ارزش‌های اسلامی را جایگزین کند، ضروری دانست و اظهار داشت: علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) اول به اسوه بودن وی بر می‌گردد و دوم معطوف به رویکرد وی در مقابل دیگران با تفکیک «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» است. ما هم در اداره جمهوری اسلامی ، باید شیوه حکمرانی را از پیامبر (ص) بگیریم.

وی با اشاره به فرازهایی از دعای جامعه ائمه المومنین، در بررسی سیر تحولی جامعه اسلامی در جهت دور شدن از ارزش‌های اسلامی، اظهار داشت: تلاش‌ حکام جور معطوف به باز گرداندن جامعه اسلامی ساخته شده توسط پیامبر (ص) به جامعه‌ای مملو از فساد بود. این دعا در بیان چگونگی دور شدن مردم از آموزه‌های پیامبر (ص) می‌گوید: «و هتکوا منکم الستور وابتاعوا بخمسکم الخمور و صرفوا صدقات المساکین الی مضحکین و الساخرین» یعنی پرده‌های حرمت و جلالت شما را بر دریدند و از محل خمس شما آل رسول شراب‌ها خریدند و خوردند و حق صدقات مسکینان و فقیران را به سخره‌کنندگان دادند. حاکمان جور خمس را بر اهل فسق حلال کردند و شیوه‌های پیامبر (ص) را زیر پا گذاشتند.

دادستان تهران توجه مدیران به رفتار خود و انطباق آن با موازین اسلامی و حفظ حرمت بیت‌المال را شرط ابتدایی برای الزام مردم در رعایت ارزش‌های اخلاقی و اسلامی دانست و گفت: وقتی می‌توان از مردم انتظار داشت ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب را حفظ نمایند که مسوولان نیز سلامت رفتار داشته و موازین اسلامی را مراعات نمایند.

استفاده از ظرفیت‌های زنان پیشنهاد دیگر دکتر جعفری دولت‌آبادی در ترویج حجاب و عفاف بود که در توضیح اظهار داشت: در برخورد با ساختارشکنی‌ها باید از ظرفیت زنان مسلمان و زنانی که معتقد به حفظ پوشش در جامعه هستند، استفاده بیشتری به عمل آید.

دادستان تهران استفاده از ظرفیت فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی را در ترویج حجاب ضروری خواند و افزود: امروزه شبکه‌های اجتماعی بستر غالب ارتباطات مردمی شده است و در بخش انتشار مطالب خلاف عفت عمومی، مدیریت این فضا به ویژه در مورد شبکه‌هایی که علیه حجاب و عفت عمومی اقدام می‌کنند ضروری است.

وی الگوسازی‌های مثبت در هنرمندان، ورزشکاران و دیگر قشرهای مورد احترام مردم را مورد توجه قرار داد و در خصوص نقش تاثیرگذار هنرمندان و ورزشکاران در ترویج حجاب و عفاف اظهار داشت: این دو قشر مورد علاقه مردم و به ویژه قشر جوان هستند و جوانان به هنرمندان و ورزشکاران به عنوان الگو نگاه می‌کنند. لذا توجه هنرمندان و ورزشکاران به جایگاه خود نزد مردم، ایجاب می‌نماید توجه بیشتری به رعایت عفاف و حجاب داشته باشند تا الگوسازی‌ها سیر مثبتی را در پیش گیرد.

ضرورت تفکیک در برخورد با بدحجابی یا بی‌حجابی

دادستان تهران قائل به ضرورت تفکیک در برخورد با بدحجابی یا بی‌حجابی شد و در توضیح افزود: مسامحه با بدحجابی باید به حوزه‌هایی محدود شود که به ارزش‌ها تخطی نمی‌شود اما در مقابل با ساختارشکنان در حوزه حجاب باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی ضمن انتقاد از مقایسه حجاب در جمهوری اسلامی با کشف حجاب در زمان رضاخان، عدم موفقیت رضاخان در کشف حجاب زنان را موید اعتقاد زنان ایرانی به حجاب دانست و در خصوص ادعای متروکه بودن قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره و مقایسه آن با قانون مربوط به حجاب اظهار داشت: برخی با ادعای این که شصت درصد جامعه از ماهواره استفاده می‌کنند، بر لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره نظر داده‌اند؛ این در حالی است که قوانین از جمله قانون پیش گفته و هم‌چنین تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) در خصوص حجاب، قانون جاری و لازم‌الاجرا است و چنان‌چه عده‌ای اجرای این قانون را به مصلحت نمی‌دانند، آن را نسخ یا اصلاح نمایند؛ اما تا وجود چنین قوانینی، لازم الاجرا هستند؛ هم‌چنان که در مورد ماهواره، دادستانی تهران مجوز اقدام به پلیس را داده است و البته ورود پلیس به منازل افراد با این دستور مجاز نیست و نیازمند دستور موردی است.

محکومیت ساختارشکنان حوزه حجاب به مجازات حبس

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده زنی که در خیابان انقلاب با برداشتن روسری کشف حجاب نموده بود اطلاع‌رسانی کرد و با اظهار این که این زن به اتهام تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام و تظاهر به عمل حرام و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی به ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است، ضمن انتقاد از تعلیق ۲۱ ماه از این مجازات برای مدت پنج سال، در خصوص اعتراض دادستانی به این بخش از رای گفت: تعلیق حکم دادگاه در امور منافی عفت برخلاف بند پ ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی است و دادستانی تهران پیگیر نقض این حکم می‌باشد.

وی هم‌چنین در خصوص پرونده وضعیت اولین متهمی که از بابت تجاهر به کشف حجاب تحت تعقیب قرار گرفت، اظهار داشت: حسب اعلام پزشکی قانونی، نامبرده «نیازمند درمان دارویی طولانی مدت تحت نظر روانپزشک می‌باشد».

لزوم رعایت سبک زندگی اسلامی توسط مدیران

دادستان تهران ترویج سبک زندگی اسلامی و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی را به عنوان دو راهکار دیگر برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه دانست و در توضیح اظهار داشت: مدیران باید خود سبک زندگی اسلامی را بپذیرند تا از مردم چنین توقعی برود. چرا که گفته‌اند «الناس علی دین ملوکهم». هم‌چنین باید از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی که برای اجرای برنامه‌های مربوط به حجاب بودجه دریافت می‌کنند، مطالبه‌گری نمود که چه اقدامات ایجابی در مورد حجاب و عفاف انجام داده‌اند.

 جعفری دولت‌آبادی جایگاه وزارت‌خانه‌‌های آموزش و پرورش و علوم در رشد تربیت دینی اقشار جوان کشور را به ویژه در دوران تحصیل قابل توجه خواند و با تاکید بر ضرورت اجرا شدن راهکارهای پیش گفته به صورت توأمان، افزود: اثربخش بودن راهکارها به صورت مجموعی بدین معنا است که توجه به عفاف و حجاب در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد. هم‌چنین سرمایه‌گذاری در بخش هنر و ادبیات باید افزایش یابد و در مورد عفاف و حجاب از ظرفیت هنر، ادبیات، فیلم و نظایر آن استفاده شود.

دادستان تهران با قرائت بیانات مقام معظم رهبری در جلسه مورخ ۲۳/۸/۱۳۹۶ با حضور مسوولان ارشد کشور مرتبط با بحث آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مطالبات مقام معظم رهبری مشخص است و تکلیف ما هم با عنایت به وجود قانون، احکام شرع و فرامین مقام رهبری روشن شده است و هیچ‌گونه توجیهی برای کم‌کاری پذیرفته نیست.

وی مقابله با هرگونه تجاهر، تظاهر، ساختارشکنی در مورد حجاب را ضروری خواند و با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای حذف حجاب از جامعه ایران اظهار داشت: چهل سال است که رویکرد مدارا نسبت به حجاب اتخاذ شده و حال عده‌ای در صددند با عبور از ارزش‌های دینی ساختارشکنی نمایند، این در حالی است که مردم ما بیش از آنچه که تصور می‌شود معتقد و متدین می‌باشند.

دکتر جعفری دولت‌آبادی اقدام پلیس و دادستانی در حوزه سلبی را مانع از ایفای تکالیف ایجابی از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی مانند صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندانست و افزود: این دستگاه‌ها باید بر برنامه‌های ایجابی متمرکز شود و تربیت نسل جدید بر عهده این دستگاه‌ها است.

دادستان تهران بر ضرورت تولید محتواهای مثبت در فضای مجازی تاکید نمود و از پلیس و قضات خواست از هیاهوها نترسند. وی هم‌چنین خاطر نشان کرد که همه راهکارهای مرتبط با حجاب به پلیس و دستگاه قضایی ختم نمی‌شود بلکه این دو باید آخرین سنگر باشند اگرچه که همکاری دستگاه‌های فرهنگی موجب شده است غالب راهکارها قضایی و انتظامی تلقی شود.

وی با اشاره به این که این جلسه آخرین بخش از جلسات آسیب‌های اجتماعی در دادستانی تهران است، از برنامه این دادستانی بر برگزاری منظم جلسات در سال آینده بر محوریت مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در مورد وضعیت حجاب خبر داد و از قطبی دبیر جلسه خواست برای گزارش‌دهی دستگاه‌های مرتبط با حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نماید.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
پس چرا همسر بشار اسد و بانوان حزب الله لبنان حجاب ندارن ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین