کد خبر: ۵۱۲۸۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مشاور اوباما گفته که محال است ترامپ در موعد مقرر آماده مذاکره با رهبر کره شمالی شود

دعوت رهبر کره‌شمالی از ترامپ برای گفت‌وگوی حضوری/ترامپ پذیرفت/ عقب‌نشینی کیم جونگ اون و آمادگی برای خلع سلاح هسته‎ای؟

«سامانتا وینوگراد» عضو ارشد شورای امنیت ملی دولت پیشین آمریکا در واکنش به اعلام برنامه دیدار رئیس جمهوری این کشور با رهبر کره شمالی گفت: محال است دونالد ترامپ تا ماه مه (اردیبهشت) آماده شرکت در مذاکراتی حساس با هدف خلع شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهوری آمریکا گفته است که آماده دیدار با رهبر کره شمالی است که اگر این اتفاق بیفتد نقطه عطفی در روند تنش‌زای اتمی با پیونگ توافق ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی/ عقب‌نشینی کیم جونگ اون و آمادگی برای خلع سلاح هسته‎ای؟یانگ محسوب می‌شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، چونگ ایویی یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی پس از ارائه گزارشی مختصر درباره دیدار هیات عالی رتبه کشورش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: کیم جونگ اون به خلع سلاح اتمی اقدام کرده و به دنبال تعلیق آزمایش‌های اتمی و موشکی است.

وی ادامه داد، ترامپ موافقت کرده تا ماه مه سال جاری میلادی به دعوت کیم جونگ اون پاسخ دهد و با وی دیدار کند. این مساله ظرف چند ماه صورت می‌گیرد. زمان و مکان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

به گفته چونگ ایویی یونگ، کیم جونگ اون همچنین پذیرفته که مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده، تهدیدی برای کره شمالی نیست.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز در پی آمادگی کره شمالی برای توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی و مذاکره درباره خلع سلاح هسته‌ای، از آمادگی ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون در مکان و زمانی که هنوز مشخص نشده، خبر داد.

خود ترامپ نیز در پیامی توئیتری پس از دیدار و گفتگو با این مقام عالی رتبه کره جوبی نوشت: نشست با رهبر کره شمالی در حال برنامه ریزی است.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود تحت شرایطی خاص با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند و گفته بود که زمان کنونی برای چنین مذاکراتی مناسب نیست.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت روز پنجشنبه خود همچنین نوشته است: کیم جونگ اون درباره خلع سلاح اتمی با فرستادگان کره جنوبی گفتگو کرده و صحبتی از توقف این تسلیحات نبوده است. همچنین در این بازه زمانی هیچ آزمایش موشکی از سوی کره شمالی نباید صورت گیرد. پیشرفت خوبی به دست آمده اما تحریم‌ها تا زمانیکه توافقی به دست بیاید، برجای می‌ماند.

وینوگراد مشاور «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا معتقد است که برنامه شتاب‌زده واشنگتن برای توافق با پیونگ یانگ، چندان نتیجه بخش نخواهد بود.

وی روز پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی شبکه سی‌.ان‌.ان گفت: اگر اوباما بود، پیش از هر دیداری با یکی از سران کشورهای خارجی، چندین ماه زمان صرف می‌کرد تا یک تیم مشورتی تدارک ببیند.

وی ادامه داد: پذیرش چنین دیداری از سوی ترامپ که یک تازه وارد به عرصه سیاست است، احتمالا از سر ناچاری است. 

وینوگراد ادامه داد: «کیم جونگ اون» اما کاملا آماده حاضر خواهد شد و گمان می‌کنم که او با تملق‌گویی و استفاده از ضعف خودپسندی ترامپ، او را به بازی گرفته است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
1
آقای شریعت مداری گفته بودند کره شمالی الگویی مناسب است!!
خب بفرما اینم الگو
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
عقب نشینی ترامپ یا رهبر کره شمالی؟ ترسو ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
1
تسلیم شد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
همین که رهبر کره شمالی به اشتباه خود واجدادش طی چند دهه اعتراف کرده نشانه شجاعت اوست.درواقع عقل وخرد در وی جای جهالتش را گرفته است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین