کد خبر: ۵۱۳۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
بعد از حمله به سفارت ایران در لندن

تهدید سفیر ایران در لندن به قتل از سوی یکی از طرافدارن جریان شیرازی

سفیر ایران در لندن در پی تهدید به قتل از سوی یکی از اصحاب فرقه شیرازی خواستار حمایت مسوولان قضایی کشورمان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید بعیدی‌نژاد با انتشار تصویری در توییتر خود نوشت: حسین مرعشی قزوینی از اصحاب جریان شیرازی ضمن وارد آوردن اتهاماتی علنی به بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن، وی را به قتل تهدید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اتهام به قتل و دیگر اتهامات وارده مجازات شرعی و قانونی دارند آیا ما می‌توانیم اقلا به حمایت مسوولان قضایی کشورمان امیدوار باشیم؟

بنا بر این گزارش، ساعت 10 شب جمعه 18 اسفند به وقت لندن تعدادی از طرفداران صادق شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض و اقدام به از جا درآوردن پرچم ایران بر سر در ورودی سفارت کردند. این افراد علیه مقامات کشورمان شعار سر داده و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان را بیان می‌کردند. به هنگام ورود، آن‌ها با چماق و قمه دیده شدند.

بعد از ساعاتی پلیس این افراد را دستگیر و از محل دور کرد.

نیکلاس هاپتون روز یک‌شنبه در توییتر خود به زبان فارسی نوشت: من بسیار متاثر شدم از اتفاقی که در سفارت ایران در لندن در روز جمعه افتاد. بریتانیا الزامات کنوانسیون وین را جدی تلقی می‌کند. امنیت و ایمنی دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در بریتانیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جمعه شب در واکنش به این تعرض  گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

سفیر ایران در لندن به قتل از سوی یکی از طرافدارن جریان شیرازی تهدید شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین