کد خبر: ۵۱۳۵۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مهاجمان حمله به سفارت ایران در لندن آزاد شدند

جزئیات حمله به اقامتگاه سفیر ایران در وین/مهاجم کشته شد/هویت ضارب مشخص نیست

پلیس اتریش نیمه شب یکشنبه (به وقت محلی) از حمله یک فرد مهاجم با چاقو به مامور پلیس اقامتگاه سفیر ایران در وین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
يک مرد 26 ساله اتريشي که قصد داشت با چاقو به محل اقامت سفير ايران در وين حمله کند، با ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ هرالد موئزر سخنگوي پليس در وين اعلام کرد اين حمله در ساعت 11:35 به وقت محلي در نزديکي محل اقامت سفير ايران روي داد که فرد مسلح با شليک گلوله پليس از پا در آمد. یکی از محافظان سفارت بر اثر جراحات به بیمارستان منتقل شده است.

این حمله در حالی رخ می دهد که روز جمعه سفارت ایران در لندن نیز شاهد حملۀ افراد مهاجم بود.

جزئیات حمله به اقامتگاه سفیر ایران در وین/مهاجم با شليک گلوله پلیس کشته شد/هویت ضارب مشخص نیست

به نوشته خبرگزاری صداوسیما؛ جمعه گذشته چهار نفر وارد بالکن سفارت ايران در لندن شدند و به پرچم ايران اهانت کردند و پرچم هاي موسوم به خادم المهدي منتسب به جريان شيرازي ها را در آنجا نصب کردند.اين گروه شعارهايي سر دادند و پرچم هاي خود را در بالکن سفارت چرخاندند. 

مهاجمين به سفارت ايران در لندن روز گذشته به قيد وثيقه آزاد شدند.

ايران سفير انگليس در تهران را به خاطر حمله چهار نفر به سفارت اين کشور در لندن و پايين کشيدن پرچم ايران و پاره کردن آن احضار کرد. اين افراد که وابسته به يک گروه مسلمان تندرو شيعه هستند به قيد وثيقه آزاد شده اند.

تهران روز جمعه حمله به سفارتش در لندن را به شدت محکوم کرد و از نيروهاي پليس انگليس خواست تدابير امنيتي مناسب را براي حفاظت از اماکن ديپلماتيک خود فراهم کند.اندکي پس از اين حمله سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه ايران فراخوانده شد تا توضيحاتي درباره اين موضوع ارائه کند.

يکي از سخنگوهاي پليس لندن در اين رابطه گفت: حمله کنندگان به سفارت ايران در نهايت به قيد وثيقه آزاد شدند.

حمله کنندگان بيست و نه ،هجده،هفده و شانزده سال سن داشتند اما هنوز هويت آنها اعلام نشده است.تحقيقات درباره اين حادثه در جريان است.

گروه خادم المهدي که مقرش در انگليس است با تلاش هاي شيخ ياسر الحبيب پايه گذاري شده است.وي بارها نظرات جنجالي خود را درباره تاريخ اسلام بيان داشته و به صحابه پيامبر اکرم دشنام داده است و هم از شيعيان و هم از سني ها انتقاد مي کنند.­

هویت ضارب مشخص نیست/اطلاعات پلیس اتریش تا ساعاتی دیگراعلام می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: قرار است تا ساعاتی دیگر پلیس اتریش اطلاعات تکمیلی را در مورد حمله جوانی - که گویی دارای تابعیت اتریشی است - به محل اقامت سفیر ایران در این کشور اروپایی منتشر کند و ما از دولت اتریش خواسته‌ایم این موضوع را هرچه سریع‌تر پیگیری کند.

بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در تماسی که من با سفیر ایران در اتریش داشتم، اعلام شد که در پی این اقدام خسارتی به محل اقامت سفیر ایران در اتریش وارد نشده است، در توضیح آنچه که رخ داده، تصریح کرد: براساس گزارش‌های اولیه که به دست ما رسیده، در ساعت 23:30 به وقت محلی یک جوان 26 ساله که ظاهرا دارای تابعیت اتریشی است، با سلاح سرد به سرباز نگهبان محل اقامت سفیر ایران در اتریش حمله می‌کند که نگهبان مستقر در آنجا با شلیک گلوله این فرد مهاجم را از پای در می‌آورد.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از این اتفاق نیروهای پلیس اتریش در محل حاضر می‌شوند، ادامه داد: طبق اخبار واصله سرباز نگهبان مستقر در محل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه هنوز هویت فرد مهاجم مشخص نیست و پلیس اتریش در حال بررسی این موضوع است و قرار است تا ساعاتی دیگر اطلاعات تکمیلی در این زمینه را در اختیار ما قرار دهد، گفت: پلیس همچنان در محل اقامت سفیر ایران حضور دارد و هیچ‌گونه خسارتی به شخص سفیر و محل اقامت آن وارد نشده است.

قاسمی با بیان اینکه براساس برخی از گمانه‌زنی‌ها و اقوال گفته می‌شود که گویی این فرد ضارب خارجی است ولی تابعیت اتریشی دارد، ادامه داد: ما از دولت اتریش خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و توجه بیشتر به حفاظت مکان‌های دیپلماتیک ایران در این کشور داشته باشد. ما در تماس بامقامات اتریشی هستیم تا اطلاعات تکمیلی را دریافت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
4
زندگی مثه بومرنگه! هر کاری کنیم،دیر یا زود عین همون عمل بهمون برمیگرده.یادمون رفته حمله به سفارت عربستان رو؟حمله به سفارت انگلیس رو؟ خیلی قبل تر حمله به سفارت امریکا رو؟ما که خودمون این کاره ایم ...
قوی هیکل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
آزاد شدند .....به همین راحتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین