کد خبر: ۵۱۷۳۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
"ممکن است دلار به هفت هزار تومان نیز برسد"

دلیل نوسانات شدید بازار ارز و سقوط ارزش ریال در ایران به روایت خبرگزاری فرانسه

روز یکشنبه ارزش ریال در برابر دلار بیش از شش درصد کاهش یافت. به نظر می‌رسد این موضوع به دلیل خروج احتمالی آمریکا از برجام و تبعات آن باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- خبرگزاری «فرانسه» با انتشار گزارشی با اشاره به سقوط ارزش ریال در برابر دلار و رسیدن قیمت دلار به بیش از ۵۵۰۰ تومان اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد علت اصلی این موضوع جو روانی ایجاد شده و سخنان تنش‌آفرین ترامپ بوده باشد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این خبرگزاری می‌نویسد: «این سقوط ارزش ریال به میزان یک سوم در طول شش ماه گذشته بوده است. تعداد بیشتری از شهروندان ایرانی خواستار خرید دلار هستند. آنان فکر می‌کنند که امریکا از برجام خارج خواهد شد. این نظر را صرافی‌ها در تهران نیز دارند اما هیچ یک نخواستند نام‌شان در گزارش مطرح شود. این وضعیت می‌تواند باز هم تهدیدی برای افزایش نرخ تورم باشد. یک صراف در تهران می‌گوید: «دولت در حال تلاش برای مهار این وضعیت است با این حال، واقعا نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد چرا که از کنترل دولت خارج است؛ به خصوص اگر آمریکا از برجام خارج شود. آن زمان ممکن است دلار به هفت هزار تومان نیز برسد». 

دلیل نوسانات شدید بازار ارز و سقوط ارزش ریال در ایران به روایت خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نویسد: «ولی الله سیف» رییس بانک مرکزی و «مسعود کرباسیان» وزبر اقتصاد روز دوشنبه برای بحث در این باره به مجلس فراخوانده شدند. 

این خبرگزاری در ادامه می نویسد: «ترامپ تهدید کرده که تا ماه مه احتمالا مجازات‌های تحریمی را مجددا علیه ایران اعمال خواهد کرد. عدم اطمینانی جدی درباره چشم انداز برحام وجود دارد. امریکا گفته که در برجام باقی می‌ماند به شرط آن که ایران محدودیت‌های جدیدی را در برنامه هسته‌ای و موشکی خود بپذیرد. امریکا همچنین هشدار داده که ایران در کنار روسیه هزینه سنگینی را برای حمایت از دولت اسد پرداخت خواهد کرد. ترامپ مدعی است که دولت سوریه اخیرا مرتکب حمله شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی شده است در حالی که دولت سوریه این ادعا را تکذیب کرده است. 

این خبرگزاری اشاره می‌کند که در ماه اکتبر ارزش ریال در برابر دلار در حد چهار هزار تومان ایستاد زمانی که ترامپ اعلام کرد دیگر گواهی رعایت برجام از سوی ایران را تایید نخواهد کرد. 

این خبرگزاری در پایان می‌نویسد: حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران میراث‌اش تلاش برای احیای اقتصاد و بازسازی روابط با غرب بود. او تمام تلاش خود را کرد تا در اوایل سال جاری قیمت‌ها را کاهش داده و از طریق فروش نفت ارزش ریال را در برابر دلار حفظ کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
2
کارکنان سفارت روسیه از بازار ارز روزانه عکس میگیرند از دستاورد های نفوذی هایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
تندروهای داخلی ضد برجام ببینند..با برجام وضع اینه بدون برجام چی میشه..نتیجه هم میشع گرفت که تندروهای به ظاهر دلسوز مردم فقط میخان به قدرت برگردن اونم به هر فیمتی..اما باید بدانند ما بیداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
این کار دلالان بازار ارز یعنی همصدایی با ترامپ . که در هر صورت محکوم است و بایستی برخورد شدید صورت پذیرد زیرا اقتصاد کشور را هدف گرفته است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین