کد خبر: ۵۱۷۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
جلسه ستاد اقتصادی دولت برگزار شد

دفاع روحانی از سیاست جدید ارزی: تمامی دستگاه‌ها، دستورالعمل‌های عملیاتی مصارف ارزی را به دقت اجرا کنند

رییس جمهوری تمامی دستگاه ها را با محوریت بانک مرکزی، ملزم به اجرای دقیق دستورالعمل های عملیاتی مصارف ارزی کشور کرد و گفت: با تامین همه ارزهای مورد نیاز تولیدات داخلی با نرخ اعلام شده، نگرانی ها از افزایش قیمت کالاها رفع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و دستورالعمل های مرتبط با سیاست های اتخاذ شده در خصوص مدیریت بازار ارز مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه دستورالعمل های عملیاتی تدوین شده بر اساس سیاست های مدیریت بازار ارز برای مصارف مسافرتی، دانشجویی، درمانی و کلیه مصارف خدماتی و تجاری پس از بحث و بررسی تصویب شد.

دفاع روحانی از سیاست جدید ارزی: تمامی دستگاه‌ها، دستورالعمل‌های عملیاتی مصارف ارزی را به دقت اجرا کنند

رییس جمهوری در این جلسه با تاکید بر تاثیر شفافیت و روشمند شدن اختصاص ارز برای مصارف گوناگون در ایجاد آرامش در بازار سرمایه گفت: با توجه به مصوبات اخیر دولت در مدیریت بازار ارز، تمامی دستگاه ها با محوریت بانک مرکزی باید دستورالعمل های عملیاتی مصارف ارزی کشور را به دقت اجرا کنند و این دستورالعمل ها برای مصرف کنندگان مختلف اعم از تجار، فعالان اقتصادی، دانشجویان، مسافران و سایر مصارف به شکلی دقیق تبیین و اجرا شود.

وی با اشاره به سیاست های اخیر دولت در مدیریت بازار ارز افزود: دستگاه های اقتصادی با همکاری دستگاه های نظارتی باید با استناد به دستورالعمل های ابلاغی، با دقت و جدیت اجرای آن را دنبال کرده تا ضمن تسهیل در ارائه ارز، در مسیر حذف روش های غیرقانونی و واسطه گری ها تلاش کنند.

رئیس جمهوری با تشریح ابعاد سیاست های جدید ارزی دولت گفت: مزیت سیاست جدید ارزی آن است که تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای موردنیاز کشور می توانند با اطمینان نسبت به آرامش در بازار و نرخ ارز، برای آینده برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین