کد خبر: ۵۱۹۴۵۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

لطفا دیگر نوشابه نخورید! جایگزین نوشابه را بشناسید تا شگفت زده شوید!

هر چقدر هم عادت کرده باشید و ساندویچ یا پیتزای تان را نمی توانید بدون نوشابه میل کنید، به این دلایل باید نوشابه خوردن را ترک کنید و یک جایگزین نوشابه پیدا کنید.
آفتاب‌‌نیوز : نوشیدنی های غیرالکلی گازدار با انواع طعم و رنگ بخصوص همراه با ساندویچ طرفداران زیادی دارد ولی مضرات آنها باعث شده تا پزشکان و متخصصان تغذیه روز به روز بیشتر در مورد نوشیدن آن ها هشدار بدهند. نوشیدنی که ۵۰ سال است پول به جیب تولیدکننده می ریزد و بیماری به جان مصرف کننده. اما خوشبختانه خانواده های زیادی را می شناسم که با گزینه های جایگزین نوشابه سفره خود را سالم تر می کنند. با نت نوشت امروز همراه باشید تا به این ۱۰ دلیل مهم سلامتی تان را با نوشیدن نوشابه به خطر نیندازید و در عوض با جایگزین نوشابه سلامتی را به بدن تان هدیه دهید.

شکر
هر بطری نوشابه ۱۰ قاشق غذاخوری شکر دارد. این مقدار شکر بخصوص به شکل مایع در نوشابه ای که شما مصرف می کنید به شدت قند خون را بالا می برد و یکی از عوامل بروز بیماری دیابت و مقاومت به انسولین است.

با جمع شدن شکر در بدن، کبد ناچار است آن ها را به چربی تبدیل کند که در نتیجه چاقی را هم علیرغم میل تان ناچارید تحمل کنید.

اسید فسفریک
نوشابه حاوی اسید فسفریک است. اسیدی که مانع جذب کلسیم غذاهای دریافتی در بدن شده و پوکی استخوان و خرابی دندان ها را به دنبال دارد. اسید فسفریک همچنین به دلیل تداخل با اسید معده باعث هضم ناقص غذا شده مانع از جذب ویتامین ها و مواد معدنی غذاها به بدن می شود.

شیرین کننده های مصنوعی
لطفا گول نوشابه های رژیمی را نخورید. این نوع نوشابه ها حاوی شیرین کننده های مصنوعی است که برای بدن به شدت مضر است. امروزه ثابت شده است شیرین کننده های مصنوعی عامل بروز بسیاری از بیماری ها مثل صرع، تشنج، مولتیپل اسکلروزیس multiple sclerosis به اختصار ام اس  MS، تومورهای مغزی، دیابت و حتی بیماری های روحی روانی می شود و عامل تشدید کننده بسیاری از بیماری ها است. علت هم این است که شیرین کننده های مصنوعی در بدن به دلیل گرم بودن محیط تبدیل به متانول شده و سپس به موادی مثل اسید فورمیک و فورمالدئید تبدیل می شود.

رژیم غذایی حاوی نوشابه خطر ابتلا به سندروم متابولیک metabolic syndrome را افزایش می دهد که شامل چاقی شکم، افزایش قند خون و بالا رفتن کلسترول می باشد.

کافئین
کافئین خاصیت های زیادی دارد و معمولا متخصصان خوردن یک تا دو فنجان قهوه یا انواع چای را در طی روز به دلیل داشتن کافئین توصیه می کنند. ولی نوشابه ها حاوی کافئین زیادی است که پس از مصرف بلافاصله باعث افزایش ضربان قلب، نامنظم شدن ضربان قلب و فشارخون می شود.

آب آلوده
متاسفانه آب موجود در نوشابه ها آب معمولی است که شامل کلراید و فلوراید زیاد و حتی فلزات سنگین است.

چاقی
محققان دانشگاه هاروارد ارتباط مستقیمی بین مصرف نوشابه و چاقی پیدا کرده اند. ۱۲ سال تحقیق بر روی انواع نوشابه توسط این محققان نشان داد که با مصرف هر روز نوشابه خطر چاقی تقریبا ۲ برابر می شود.

فروکتوز
علاوه بر شکر نوشابه ها حاوی شربت ذرت یا فروکتوز است. بسیاری از ذرت هایی که فروکتوز یا قند از آن ها به دست می آید حاوی تغییرات ژنتیکی یا تراریخته است که حتی بر ژن های فرد تاثیر می گذارد. جیوه از دیگر مواد مضری است که در شربت ذرت یا فروکتوز وجود دارد و مصرف طولانی مدت آن باعث می شود تا فرد با بیماری های متعدد دست و پنجه نرم کند.

فقر غذایی
نوشابه هیچ گونه ارزش غذایی ندارد. تاثیرات مضر نوشابه فقط شامل خودش نیست. خوردن نوشابه تقریبا تمام مواد مغذی را که شما در طول روز مصرف می کنید از بین می برد و اجازه نمی دهد تا این مواد غذایی جذب بدن تان شود. در واقع پس از مدتی بدن تان با وجود غذاهای سالمی که می خورید دچار فقر و کمبود شدید غذایی می شود.

کمبود آب بدن
نوشابه خوش طعم است. ولی شکر، سدیم، کافئین زیاد موجود در آن بدن را دهیدراته می کند که نتیجه آن تشدید بیماری های مزمن و مساعد کردن محیط برای ابتلا به آن ها است.

خرابی دندان ها
خرابی دندان ها در نتیجه مصرف نوشابه جایگزین نوشابه

علاوه بر پوکی و خرابی دندان ها، نوشابه عامل بیماری و از بین رفتن لثه ها و جرم گرفتن دندان ها می شود که مسلما برای هیچ کس خوشایند نیست.

گزینه های جایگزین نوشابه
اگر نوشابه خور قهاری هستید و غذای تان را بدون نوشابه نمی توانید میل کنید مسلما حذف آن برای تان مشکل است. ولی به دلایلی که ذکر شد باید هر چه زودتر تا دیر نشده نوشابه را ترک کنید و یکی جایگزین نوشابه را برای خودتان انتخاب کنید.

پیدا کردن جایگزین نوشابه معمولا مورد پسند نوشابه خورها نیست ولی بهتر است نوشیدنی های زیر را امتحان و به تدریج جایگزین نوشابه کنید.

   آب میوه : البته نه آب میوه های صنعتی بلکه آب میوه های مورد علاقه خودتان که در خانه تهیه می کنید. با اضافه کردن کمی زنجبیل طعم تیز و تند نوشابه را هم خواهید داشت.
    دوغ : هیچ چیزی خوشمزه تر و سالم تر از این نوشیدنی نیست. البته سعی کنید بدون نمک آن را میل کنید. با ماست یا کفیر کم چرب و کمی پونه کوهی یا نعنا یا کاکوتی و گیاهان مشابه خودتان می توانید یک دوغ سالم در خانه تهیه کنید.
    کامبوچیا: این نوشیدنی هم که سرشار از ویتامین ها و بسیار خوش طعم است.
    لیموناد یا شربت آب لیمو: در روزهای گرم تابستان بهترین نوشیدنی است که می توانید کمی تخم شربتی هم به آن اضافه کنید. به این صورت علاوه بر طعم خوشمزه و خواص مفیدش بدن تان دهیدراته هم نمی شود.

    شربت زنجبیل درست کنید.
طرز درست کردن شربت زنجبیل به عنوان جایگزین نوشابه

لطفا به جای نوشابه این نوشیدنی پر از خاصیت را به عنوان جایگزین نوشابه در خانه آماده و میل کنید:

مواد لازم:

آب تصفیه شده : ۸ فنجان

زنجبیل تازه : یک شاخه ۲ تا ۴ سانتیمتری

شکر ارگارنیک ( قرمز) : نصف فنجان ( اگر از شکر سفید یا قهوه ای استفاده می کنید حتما یک قاشق غذاخوری ملاس اضافه کنید. ملاس حاوی مواد معدنی است و طعم خوبی به نوشیدنی می دهد)

نمک دریا یا نمک صورتی هیمالیا: نصف قاشق چایخوری

آب لیموترش تازه : نصف فنجان

کشک : یک چهارم فنجان

دستور تهیه :

۱- ابتدا ۳ فنجان آب را با شکر، ملاس و نمک و زنجبیل خرد شده در یک قابلمه حرارت دهید تا به نقطه جوش برسد.

۲- ۵ دقیقه این ترکیب را در حالی که می جوشد به هم بزنید تا مواد کاملا در هم ترکیب شده و بوی زنجبیل را احساس کنید.

۳- ظرف را از روی گاز بردارید و بقیه آب را به ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید تا سرد شود و حرارت آن با حرارت درجه اتاق یکسان شود.

۴- آب لیموی تازه و کشک را اضافه کنید و بهم بزنید.

۵- مایع به دست آمده را به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید و پس از آن که آن را خوب به هم زنید در آن را محکم کنید.

۶- ظرف را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید. ۲ تا ۳ روز بعد حباب ها را مشاهده می کنید که در نتیجه وجود کشک و تخمیر شدن نوشیدنی است. در طی این دو سه روز هر بار که حباب ها را مشاهده کرده در ظرف را باز کنید و آن را به هم بزنید. صدای هیس مانند تخمیر را می شنوید. برای هم زدن از قاشق چوبی استفاده کنید.

۷- حالا ظرف را به یخچال منتقل کنید.

۸- قبل از هر بار نوشیدن آن را خوب به هم بزنید.

نوشابه خوردن را ترک کنید: نوشابه ها تهدید بسیار جدی برای سلامتی هستند.

منبع:wellnessmama.com



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Singapore
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
1
9
سلام
بهتر است تولید کننده های نوشابه این شربت ها رو تولید کنند و به مردم بفروشند

هم کاسب اونا تخته نشده
هم مردم که خیلی دوست دارند پولشون رو بدهند به کارخونه داران نوشابه
به آرزوشون میرسن
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
1
10
با این همه مضراتی که نوشابه دارد،بهتر است نوشابه را به خاطر سلامتی مردم از بازار جمع کنند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
6
هر که عاقل است حرف حساب را باید قبول نماید تا دچار خسران نشده.
سعیدطهمورثی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
1
3
نوشابه ، سیگار، هوای آلوده، اقلام غذائی ومصرفی غیراستاندارد، استرس و...درکنارهم موجب بروزمشکلات وبیماریها وبه دام افتادن مردم برای درمان وهزینه بالای داروونتیحه بخش نبودن ونهایتا" کاهش میانگین عمرمردم وملت ایران
گل آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
7
حقیقتا تا حال هیچ فکر کردید
که چرا اینهمه ارگاهای دولتی و دارویی و غذایی و بهداشتی داریم ولی هیچکدام به فکر جمع کردن سیگار و نوشابه و چیپس و پفک نمکی و نان جوش شیرین زده و ............... نیستند
راستی چرا ؟
فقط واسه ملت دغدغه فکری ایجاد میکنن همه اش هیاهو درست میکنند
خب اگه راست میگید خودتون اقدام کنید
دانشمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
1
نوشیدن روزی یک یا دو عدد قرص خوشان با آب سرد , بهترین جایگزین نوشابه
فرشاد به گل آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
1
3
البته مسئولان در زمینه های فکری و فرهنگی دقیقا مثل شما فکر می کنند و برای سلامتی فکر و روح ما مردم نارس العقل راسا اقدام می کنند صدالبته ناگفته پیداست که همچون شما اشتباه می کنند.
سالار
|
-
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
3
سلام با تشکر از مدیر سایت ، شربت سکانگبین هم خیلی مفید است.
محد ایوز
|
-
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
1
شربت کاپس و دم کرده یا عرق کاپس هم خیلی مفید است
saeid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
1
5
دوغ خود یک وعده غذایی هست و مصرف آن با غدا باعث فساد غذا و از بین رفتن مواد ویژه آنها می شود
به هیچ عنوان دوغ را با غذا نخورید
تا می توانید از خوردن مایعات با غذا خود داری کنید حتی آب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین