کد خبر: ۵۲۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
اجلاس سران دو کره آغاز شد؛

رهبر کره شمالی: امیدوارم نتایج مذاکرات سران سازنده باشد

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز جمعه در آغاز اجلاس سران دو کره اظهار امیدواری کرد که نتایج مذاکرات سران سازنده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
«کیم جونگ اون»همچنین اعلام کرد: می خواهد مذاکرات صریحی در اجلاس سران درباره مسایل جاری داشته باشد.
«مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی نیز اظهار امیدواری کرد که دیدار با «اون» رهبر کره شمالی در روستای محل برگزاری این اجلاس که اکنون به دو بخش کره شمالی و جنوبی تقسیم شده است به نماد صلح نه شکاف و جدایی تبدیل شود.
اجلاس سران دو کره دقایقی پیش با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به خانه صلح آغاز شد.
مراسم استقبال و تشریفات از سران دو کره توسط گارد تشریفات، با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد رییس جمهور کره جنوبی با لباس رسمی اما رهبر کره شمالی با لباس سنتی در این مذاکرات شرکت کرده اند.
رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند اما چند لحظه بعد «اون» از «این» خواست با عبور از خط، وارد خاک کره شمالی شوند که این پیشنهاد با تبسم و لبخند رییس جمهور کره جنوبی، مورد استقبال قرار گرفت ولی بعد از چند ثانیه دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند.
ورود «اون» به خاک کره جنوبی، ورود نخستین مقام ارشد کره شمالی به کره جنوبی بعد از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی بود.
تمام لحظات این مراسم از ورود رهبران دو کشور تا مراسم استقبال و همچنین امضای دفتر یادبود در خانه صلح توسط رهبر کره شمالی، به صورت زنده پخش شد.
خبرنگاران تا پشت سالن مذاکره اجازه فیلمبرداری و عکاسی داشتند.
قرار است گفت و گوی رهبران دو کره در این دیدار به بحث عاری سازی هسته ای و تضمین صلح پایدار در منطقه منحصر شود.
«اون»در این سفر 9 همراه داشت که «کیم یو جونگ» خواهر او و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو کره شمالی از آن جمله بودند.
رئیس پیشین اداره اطلاعات، رئیس اداره ورزش، یکی از اعضای پولیتبورو، رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و مسئول امور اتحاد دو کره، دیگر مقام های کره شمالی هستند که رهبر این کشور را همراهی کردند.
«سونگ مونگ یو» وزیر وحدت کره جنوبی، «کانک کیونگ وا» وزیر خارجه، «جیونگ کیونگ دو» رییس ستاد کل ارتش، «سونگ یونگ مو» وزیر دفاع و «چونگ یویی یونگ» مشاور امنیت ملی هم از اعضای هیات «این» بودند.
همچنین پس از این دیدار یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کره به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شده و سران دو کشور آن را آبیاری خواهند کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین