کد خبر: ۵۲۲۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
منافع ایران در مسائل مهم مرتبط با برجام مانند نفت، گاز، پتروشیمی و روابط بانکی مشخص و تضمین شود

روحانی: اروپا چگونگی تضمین منافع ایران در برجام را مشخص کند/ایران به هیچ‌وجه از ایجاد تنش جدید در منطقه استقبال نمی‌کند/صدراعظم آلمان: اروپا به برجام پایبند است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگوی "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان با وی، با تاکید بر این‌که "منافع تهران در برجام باید به‌طور دقیق و صریح، مشخص و تضمین شود"؛ از اتحادیه اروپایی و به‌ویژه آلمان، فرانسه و انگلستان خواست در فرصت محدود، موضع قاطع خود را درباره چگونگی تامین و تضمین منافع ایران در برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق، اعلام کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه(۲۰ اردیبهشت) و در تماس تلفنی "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان با وی، تصریح کرد: منافع ایران در موضوعات و مسائل مهم مرتبط با برجام مانند فروش نفت، گاز، پتروشیمی و روابط بانکی، به‌طور روشن و صریح باید مشخص و تضمین شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روحانی اظهار داشت: این موضوعات که می‌تواند به حفظ برجام کمک کند، باید در فرصت چندهفته‌ای، در نشست وزرای خارجه و گروه‌های کارشناسی ایران و کشورهای اتحادیه اروپا بررسی و نهایی شوند.

روحانی: اروپا چگونگی تضمین منافع ایران در برجام را مشخص کند/آنگلا مرکل: اروپا به برجام پایبند است

رئیس جمهور همچنین با تبریک انتخاب مجدد خانم مرکل به عنوان صدراعظم آلمان، روابط تهران – برلین را همواره دوستانه و سازنده خواند و گفت: در دوره جدید نیز از گسترش بیش از پیش روابط دو کشور استقبال می‌کنیم.

روحانی با اشاره به نقش سازنده و تاثیرگذار آلمان در مذاکرات برجام به‌عنوان یک قرارداد مهم چندجانبه، خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق را اقدامی خلاف مقررات بین‌المللی، ناپخته و خارج از عرف دانست و تصریح کرد: اگر بنا باشد توافقی که با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شده، با یک بدعهدی و این‌گونه زیر پا گذاشته شود، تبعات آن در عرصه بین‌الملل زیان‌بار خواهد بود.

روحانی همچنین به همکاری‌های ایران و آلمان در مسایل منطقه اشاره و تاکید کرد: ایران با رویکرد ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت منطقه‌ای، پیوسته تلاش کرده است از تنش‌ها در منطقه بکاهد و به هیچ‌وجه از ایجاد تنش جدید در منطقه استقبال نمی‌کند.

رئیس جمهور به حضور مستشاری ایران در سوریه اشاره و اظهار کرد: مبارزه‌ای که ایران در کنار مردم عراق و سوریه با تروریست‌های داعشی داشت و در نتیجه آن، اکنون یک امنیت نسبی در سوریه و امنیتی خوب در عراق حاصل شده؛ به نفع منطقه، همه جهان و از جمله اروپا است.

صدر اعظم آلمان نیز در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد: موضوع خروج آمریکا از برجام مشکلی است که ایجاد شده اما باید با آن منطقی برخورد کرد و اتحادیه اروپا همچنان به این توافق پایبند خواهد بود و از ایران نیز درخواست دارد به آن پایبند بماند.

خانم "آنگلا مرکل " باتشکر از تبریک رئیس جمهور ایران گفت: حفظ و پایداری توافق  برجام برای اروپا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت نشست کارشناسان و وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: در این نشست‌ها باید کاملا جزئیات مشخص و بر اجرای دقیق آنها تاکید شود.

صدراعظم آلمان همچنین خواهان تقویت گفت‌وگوهای ایران و آلمان درباره موضوعات منطقه‌ای شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و صدراعظم آلمان در این تماس تلفنی همچنین بر تداوم این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها میان دو کشور تاکید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
اقای روحانی برای اروپا مشخص کنید که شرط ایران چیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین