کد خبر: ۵۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۴
برای سخنرانی در یونسکو

خاتمی وارد پاریس شد

آفتاب‌‌نیوز : اين همايش كه به ابتكار نمايندگی كشور كويت در سازمان علمی، تربيتی، ‌فرهنگی سازمان ملل متحد (يونسكو) و بنياد عبدالعزيز سعود الباطين ترتيب داده شده است،‌ دهمين نشست اين محفل ادبی است كه امسال به بررسي مقايسه ای اشعار شوقی شاعر عرب و آلفونس لامارتين، ‌شاعر پر آوازه فرانسوی می پردازد.

اين همايش به مدت سه روز در مقر يونسكو برپا خواهد بود و خاتمي علاوه بر سخنراني در آن رياست نشست را نيز برعهده خواهد داشت. خاتمی همچنين قرار است بعد از پاريس راهي انگلستان و اسكاتلند شود.

سفر آتی سید محمد خاتمی به انگلیس در حالی صورت می گیرد که روز گذشته روزنامه ساندی تایمز در گزارشی خبر از احتمال بازجویی پلیس انگلیس از خاتمی داده بود. طبق گزارش روزنامه مذکور گروه‌های تحت نفوذ رژیم صهیونیستی در انگلستان بیش از همه نسبت به سفر خاتمی اعتراض دارند. این اعتراضات تا حدی است که برخی منابع نزدیک به محافل یهودی ادعا می‌کنند ممکن است پلیس انگلیس از خاتمی بازجویی کند!

بنا به این گزارش، پلیس لندن در حال بررسی شکایت دو تبعه ایرانی است. آنها مدعی‌اند در دوران ریاست جمهوی خاتمی به اشتباه زندانی و شکنجه شده‌اند. آنها از پلیس خواسته‌اند براساس قانون قضایی جنایی 1988 خاتمی را دستگیر کند. این قانون اجازه می‌دهد هر فردی بدون توجه به ملیتش برای انجام، چشم‌پوشی و تبانی در جنایات شکنجه در هر کجای دنیا که انجام شده باشد دستگیر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین