کد خبر: ۵۲۸۱۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
سپرده‌گذاران پنج تعاونی منحل‌شده می‌توانند برای دریافت وجوه خود مراجعه کنند

مراحل سه‌گانه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران میلیاردی موسسات غیرمجاز +جدول

سپرده‌گذاران پنج تعاونی منحل‌شده فرشتگان، ثامن‌الحجج، وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس می‌توانند از فردا (دوشنبه) طبق شریط تعیین شده برای تعیین تکلیف و دریافت وجوه خود مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از توافقات انجام شده در کمیته رسیدگی به مسایل مربوط به موسسات غیرمجاز با حضور نمایندگان سران سه قوا، در نهایت تصمیم بر این شد تا تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز که از پیش در فرایند رسیدگی و پرداخت وجوه قرار گرفته بودند یک گام دیگر به جلو حرکت کرده و سپرده‌گذاران کلان نیز بعد از مدت‌ها انتظار فرصت تعیین وضعیت حساب و دریافت وجوه پیدا کردند.

بر این اساس قرار شد تا برای پنج موسسه منحل شده ثامن‌الحجج، فرشتگان، وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت شده و دارندگان حساب‌های بالای یک میلیارد تومان نیز بعد از تعیین تکلیف حساب بتوانند تا یک میلیارد تومان دریافت کنند. با شرایطی که پیش بینی شده سپرده‌گذاران این پنج تعاونی می‌توانند از فردا (دوشنبه) همزمان با ۲۱ خردادماه با مراجعه به شعب بانک‌ها و موسسات مربوطه، حساب‌های خود را تعیین تکلیف کرده و وجوه را تا سقف مشخص شده دریافت کنند.

در مورد سپرده‌گذاران فرشتگان که یکی از زیرمجموعه‌های موسسه اعتباری کاسپین است با توجه به اینکه در مراحل قبلی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تعیین تکلیف شده و بالاتر از این مبلغ نیز تا ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کرده بودند می‌توانند از فردا با هر مبلغ سپرده‌ای که داشته مراجعه کرده و افراد تا سقف یک میلیارد تومان که پیش از این تا  ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کرده بودند مابقی آن را تا حداکثر ۸۰۰ میلیون تومان بگیرند.

در  رابطه با ثامن‌الحجج که حدود سه سال پیش تعهدات آن به بانک پارسیان واگذار و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیز پیش رفته بود روال به همین ترتیب بوده و تا سقف یک میلیارد تومان می‌توانند مانده را تا حداکثر ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کرده و بالاتر از این سقف نیز تا یک میلیارد تومان تحویل خواهند گرفت.

سپرده‌گذاران افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان که تعهدات آن‌ها به ترتیب به بانک آینده، موسسه ملل و بانک تجارت واگذار شده و پیش از این تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده و سپرده‌گذاران با ارقام بالاتر نیز هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان گرفته بودند اکنون می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌های مربوطه تا سقف یک میلیارد تومان مانده را دریافت کرده و بالاتر از این رقم نیز یک میلیارد تومان بگیرند.

بر اساس فرآیندی که بانک مرکزی پیش بینی کرده است تعیین وضعیت سپرده‌گذاران میلیاردی ۵ موسسه منحل شده در سه مرحله انجام می‌شود به طوری که در مرحله اول سپرده‌گذار با مراجعه به شعب، مدارک درخواست شده از جمله شناسنامه و کارت ملی و سایر مدارک را تحویل می‌دهد در دوره بعد مدارک در بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید فرآیند واریز مانده حساب انجام می‌شود.

جدول زمانبندی مراجعه سپرده‌گذاران پنج تعاونی منحل شده غیرمجاز

مراحل سه‌گانه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران میلیاردی موسسات غیرمجاز +جدول


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
2
1
آیا این سپرده گذاران اگر به مشکل برنمی خوردند ، سودشان را با مردم تقسیم میکردند که حالا مردم باید تاوان سرمایه گذاری آنها را بدهند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
وای به حالتان اگر دوباره شعار باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین