کد خبر: ۵۳۰۹۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
فرمانداری تهران با تاکید بر اینکه در ناآرامی‌های بازار "مورد بازداشتی نداشتیم"، از "جلسه با معترضان" خبر داد

بازاری که بعد از 40 سال ناآرام و تعطیل شد/ امروز در بازار بزرگ تهران چه گذشت؟ چرا کرکره‌ها پایین کشیده شد؟+عکس

امروز برخی از کسبه بازار تهران در اعتراض به گرانی‌های اخیر و نوسانات دلار مغازه‌های خود را به حالت نیمه تعطیل درآوردند. اظهارات مقامات مسوول حاکی از آن است که این اعتراضات از پیش‌برنامه‌ریزی شده نبوده و آرامش به بازار بازخواهد گشت.
آفتاب‌‌نیوز :
گزارش‌ها از وضعیت امروز بازار بزرگ تهران حاکی از آن است که برخی از فروشندگان پوشاک، پارچه  و طلا در اعتراض به نوسانات بازار ارز فعالیت خود را متوقف کردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، حضور این افراد در خیابان اصلی بازار (خیابان ۱۵ خرداد) ایجاد ازدحام کرده است. برخی از آنان این حرکت را خودجوش و در واکنش به گرانی‌های فزاینده در بازار ارز اعلام کردند. به گفته آنان در یک ماه گذشته که تلاطمات نرخ ارز شروع شده، کسب و کار آنها با کساد و رکود روبرو شده است.

بازاری که بعد از 40 سال ناآرام و تعطیل شد/ امروز در بازار بزرگ تهران چه گذشت؟ چرا کرکره‌ها پایین کشیده شد؟+عکس

اعتراضات امروز برنامه‌ریزی شده نبود/فردا بازار به وضعیت عادی باز می‌گردد

در همین رابطه عبدالله اسفندیاری - رییس هیات امنای مرکزی بازار تهران - از اعتراض بخشی از کسبه بازار تهران شامل بازار کیلویی‌ها، چارسو کوچک و پارچه‌فروشان خبر داد و به ایسنا گفت: خواسته کسبه بازار به حق است و می‌خواهند تکلیف بازار ارز یک بار برای همیشه روشن شود که امیدواریم با رسیدگی به مشکلات آنها، فردا بازار به حالت عادی بازگردد.

وی افزود: کسبه بازار نسبت به گرانی ارز، نوسانات و افزایش بی‌رویه نرخ آن، بی‌ثباتی در گمرک و ترخیص نشدن کالاها، نبودن معیار و اصولی مشخص برای ترخیص کالاها و غیره اعتراض دارند و با توجه به این‌که در چنین شرایطی به هیچ وجه نمی‌توانند تصمیم بگیرند و کالای خود را بفروشند کار خود را به حالت نیمه‌تعطیل در آورده‌اند تا تکلیف‌شان روشن شود.

رییس هیات امنای مرکزی بازار تهران با بیان این‌که مسائلی مبنی بر مدیریت شده بودن چنین اعتراضاتی به هیچ وجه صحت ندارد، ادامه داد: اگر یک فروشنده کالایی را ۵۰۰۰ تومان خریداری کرده باشد و آن را بفروشد چند روز بعد باید آن را ۷۰۰۰ تومان یا حتی بیشتر بخرد؛ بنابراین حتی در جایگزینی کالا در مغازه خود با ضرر و زیان مواجه می‌شود. در چنین شرایطی قطعا هیچ عرضه‌ای منطقی نخواهد بود و فروشی صورت نمی‌گیرد.

اسفندیاری تصریح کرد: کسبه بازار نگران آینده، معیشت خود و بازار هستند و مسئولان حداقل باید پاسخگو باشند و از این زاویه اگر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که خواسته آنها به حق است. البته این که گفته می‌شود احتکار در بازار وجود دارد و برخی با دلار ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد کرده‌اند و آن را گران‌تر می‌فروشند یا احتکار می‌کنند، صحت ندارد؛ چراکه حداقل ۴۷ تا ۵۰ روز طول می‌کشد تا محصولات و کالاهای خریداری شده از آب بگذرد و به گمرک‌ها برسد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی امروز مسئولان بخش دولتی و خصوصی باید قاطعانه ورود کنند و یک بار برای همیشه مشکلات موجود در بازار از جمله نوسانات ارزی را پاسخگو باشند تا شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

آرامش به بازار بازمی‌گردد

احمد کریمی اصفهانی - دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار - نیز گفت: کسبه خواهان حفظ امنیت فضای بازار و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد هستند.

وی ادامه داد: کسی که الان جنسی دارد یا نمی فروشد یا اگر فروخت دیگر نمی‌تواند جنسی جای آن بگذارد؛ لذا این وضعیت باعث نارضایتی کسبه و اصناف شده است. لازم است دولتمردان ما به مردم بگویند که در برخی از تصمیم‌گیری‌های اقتصادی اشتباه کرده‌اند. چرا رئیس دولت و تیم اقتصادی نباید اعلام کنند که در رابطه با مسائل اقتصادی چند وقت اخیر توفیقی نداشته‌ایم؟

کریمی اصفهانی سپس گفت: کسبه و نمایندگان اصناف طی چند روز گذشته بارها به ما می‌گفتند که با وجود آن‌که اعتراضات فراوانی به شرایط فعلی دارند اما حاضر به بستن مغازه‌ها نیستند و نمی‌خواهند عده‌ای از این شرایط به نفع خود سوء استفاده کنند. آن‌ها تاکید می‌کردند که نمی‌خواهند وضعیت امنیتی بازار را به هم بریزند و مردم را مکدر کنند.

وی با اشاره به مطالبه کسبه بازار گفت: مطالبه آن‌ها این است که وضعیت اقتصادی که بازار را متزلزل کرده است بهبود پیدا کند؛ چراکه این تزلزل خسارت سنگینی به مردم وارد کرده است. فقط ثبات اقتصادی است که می‌تواند آرامش را به بازار بازگرداند. به نظر من اعتراض‌ها ادامه‌دار نخواهد بود. تقاضای ما از آن تعداد کسبه‌ای هم که هنوز مغازه‌های‌شان را باز نکرده‌اند این است که مغازه‌های خود را باز کنند. ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد.

چراغ طلافروشی‌ها روشن است

همچنین ابراهیم محمدولی - رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر - صبح امروز اظهار کرد: مغازه‌های طلافروشی در بازار بزرگ باز هستند و در صورت داشتن مشتری فعالیت می‌کنند و هیچ گونه تعطیلی یا عدم فروش در این بخش نداریم.

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات تهیه شده و مشاهدات، بازار بزرگ طلا در آرامش به سر می‌برد و چراغ طلافروشی‌ها روشن است.

او با بیان اینکه برخی به دنبال شیطنت‌ هستند و شایعاتی مبنی بر تعطیلی کسبه بازار از جمله طلافروشی‌ها را مطرح کرده‌اند که صحت ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر با اشاره به رکود بازار اظهار کرد: پاساژهای طلافروشی دارای دوربین و نگهبان هستند و ممکن است در این زمان نگهبانان هوشیارتر نسبت به قبل فعالیت کنند که در این شرایط منطقی به نظر می‌رسد؛ اما مغازه‌ها در پاساژهای طلافروشی بازارهای بزرگ باز هستند و در صورت داشتن مشتری فعالیت می‌کنند.صنوف مرتبط با فروش سکه نیز در بازار بزرگ فعال هستند.

برخی کسبه بازار تهران مغازه هایشان را بستند

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی از وضعیت امروز بازار تهران نوشت: گزارش خبرنگاران حاکیست که امروز (دوشنبه) برخی کسبه بازار تهران در اعتراض به برخی مسائل صنفی مغازه های خود را بستند. این افراد با تجمع مقابل مغازه ها خواهان رسیدگی به مسائل صنفی خود هستند. تجمع این افراد به شکل پراکنده و آرام گزارش شده است.

یکی از این بازاریان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: صبح امروز کسبه مغازه هایشان را باز کردند اما برخی از آنها در اعتراض به مسائل صنفی مغازه ها را تعطیل کردند.

وی که داخل مغازه خود نشسته بود اظهارداشت: برخی بازاریان همکاران خود را برای تعطیلی تشویق می کردند.

 شماری از مغازه های بازار موبایل علاء الدین نیز دیروز در اعتراض به همین مسائل صنفی برای چند ساعت مغازه هایشان را تعطیل کردند.

گزارش امروز خبرنگار از پاساژ علاءالدین و دیگر بازارهای موبایل اطراف حاکیست که فعالیت عادی در این مراکز جریان دارد.

روز گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست 40 شرکت واردکننده که با ارز چهار هزار و 200 تومانی گوشی تلفن وارد می کنند را منتشر کرد.

امروز رئیس کل بانک مرکزی از ایجاد بازار ثانویه ارز در کشور خبر داد و گفت: در این بازار صادرکنندگان خُرد غیرنفتی می توانند برای تامین ارز کالاهای گروه سوم، ارز خود را عرضه کنند.

ولی الله سیف، نرخ مبنا برای واردات کالاهای گروه دوم را همان نرخ ارز رسمی دانست و گفت: یکی از مباحث جدی این روزها در بازار، تبدیل نرخ کالاهایی است که با بهای4200 تومان وارد کشور می شوند اما با قیمت های بالاتر نرخ گذاری می شوند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی برای کنترل قیمت ها و شفاف سازی در بازار، قرار است ارزهایی که با مبنای 4200 تومان به واردکنندگان تخصیص داده را در سامانه ای به اطلاع عموم برساند تا هر کسی کالایی وارد می کند که قیمت آن منطقی نیست و با این رقم مغایرت دارد، بتواند اعتراض کند و نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات نظارت کنند.

حضور نیروی انتظامی برای بازگرداندن آرامش به بازار/ تشکیل جلسه شورای تامین برای بررسی موضوع/ بخشی از بازار تعطیل شده است

خبرگزاری ایلنا نیز در گزارشی نوشت: برخی با ایجاد ناآرامی در بازار بزرگ تهران به دنبال تعطیلی کامل بازار هستند و در این راستا نیز تاکنون توانسته‌اند برخی از اصناف را با خود همراه کنند. تعطیلی‌های بازار همواره برای بیان دیدگاه‌های صنفی بازاریان درخصوص مسائل اقتصادی چون مالیات ها و رکود بوده و کمتر رنگ و بوی سیاسی به خود دیده است.

همچنین برخی افراد با ایجاد ناآرامی در بازار بزرگ تهران خواستار بسته شدن سایر مغازه‌ها در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی شدند و مردم عادی را که در بازار حضور داشتند با مشکل مواجه کردند.

بر اساس این گزارش بازاریان تهران برای حفظ امنیت خود و اموالشان مجبور به بستن مغازه‌هایشان شده‌اند.

مهمترین موضوع در حال حاضر کنترل اوضاع است

محسن همدانی نسج (معاون سیاسی و امنیتی استاندار) در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تعطیلی بازار تهران گفت: در حال برگزاری جلسه شورای تامین استان برای بررسی وضعیت بازار تهران هستیم، البته هنوز جلسه تشکیل نشده و قرار است تشکیل شود.

وی با بیان اینکه پلیس در محدوده بازار حضور دارد، گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر کنترل اوضاع است.باید خواسته‌های بازاریان را بشنویم و ببینیم چه خواسته‌هایی دارند و به نسبت آن یا باید پاسخگوی مشکلات باشیم یا اینکه دوستان صبر کنند تا مشکلات حل شود.

حضور نیروی انتظامی برای بازگرداندن آرامش به بازار

عبدالله اسفندیاری مسئول هیات‌امنای مرکزی بازار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به التهابات امروز در بازار بزرگ گفت: در حال حاضر بازار به صورت کامل تعطیل نشده است اما بخش عمده آن تعطیل شده و نیروی انتظامی اوضاع را تحت کنترل دارد و جمعیت متفرق شده است.

وی با بیان اینکه التهاب هنوز به پایان نرسیده است، گفت: اعتراضات امروز صبح از ساعت 10 آغاز شد و جمعیت از بازار کوچک تا بازار کیلویی، پارچه‌فروشی حرکت کردند و در بازار مولوی متوقف شدند.

مسئول هیات‌امنای مرکزی بازار تهران در خصوص مطالبات کسبه افزود: مطالبه کسبه بحث رکود بازار، تغییرات ارز، گمرکات و قوانین واردات بوده و در حال حاضر وزرا و مسوولان در این خصوص در حال تصمیم گیری هستند.

اسفندیاری با بیان اینکه کسبه فقط به دنبال برآوردن خواسته‌هایشان در چارچوب نظام هستند، افزود: در حال حاضر جلسه‌ای در فرمانداری با حضور آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد و بی‌تردید ایشان با وزرا در تماس هستند. با تعامل و صبر و خویشتن‌داری و آرامش کسبه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

مغازه‌ها رونق می‌خواهند/ کرکره‌ها را به دلایل امنیتی پایین کشیدیم/ اعتصابی در کار نیست

عباداله‌محمدولی، رییس پیشین انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در خصوص اعتصابات امروز بازار تهران اظهار داشت: موضوع اعتصاب در بازار مطرح نیست موجی که در بازار امروز بوجود آمد مربوط به یکسری مطالبات از دولت بود و اگر دیدید که کرکره برخی از مغازه‌ها پایین بود تنها بدلیل موضوع امنیتی بازار بود.

وی افزود: اکنون یک تعدادی مغازه‌ها را باز کرده و مجدد مشغول فعالیت هستند اما تا زمانی که فکری برای تولید و صنعت کشور نشود و نیروهای شاغل و واحدهای کسب و کار به آینده شغلی‌شان امیدوار نشوند این وضعیت بهبود نمی‌یابد.

 محمدولی با بیان اینکه دولت این امید را باید وارد بازار کند، افزود: امروز اکثر واحدهای تولیدی ما در رکود بسر می‌برند که باید مجددا به فکر فعال کردن آنها باشیم، یک بازار خوب مستلزم پیشتیبانی مؤسسات مالی و بانک‌ها از صنایع خرد در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید این حمایت‌ها در چرخه تولید ادامه داشته باشد، تصریح کرد: کارگر و کارفرما با هزاران امید در این فضا در حال فعالیت هستند و باید در این بازار ملتهب امیدوار شوند، بانکها و موسسات مالی و سرمایه‌های ما که سرگردان هستند باید مجددا به سمت تولید در کشور هدایت شوند.

محمدولی تصریح کرد: اشتغال ما باید یک اشتغال پایدار همراه با توسعه باشد تا بازار بتواند مولد و زنده به حیات خود ادامه دهد. مطالبات بازار همیشه از دولت مطرح بوده اما باید بدنبال دغدغه‌های صنفی بود این مغازه‌ها رونق می‌خواهند، مشتری می‌خواهند اما متاسفانه امروز با وجود این گرانی‌ها مشتری را از بازار طلا بیرون کرده‌ایم.

امروز بازار بعد از چهل سال بسته شد/تقاضا کردیم نیروی انتظامی به بازار ورود نکند


دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تاکید کرد: چهل سال بود این نوع حرکت را که بازار را ببندند،نداشتیم اما امروز این اتفاق افتاد و به نظرمان می‌رسد که دلیل آن فقط و فقط سوء مدیریت در درون کشور است.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت امروز بازار تهران گفت: با توجه به اینکه عده‌ای به بازار آمده‌اند و من ماهیتا نمی‌دانم چه کسانی بودند اما با توجه به اینکه بستر آن در بازار آماده بود و نارضایتی کسبه و بازار هم وجود داشت، تقریبا بازار را برای دو سه ساعت بستند.دولت باید بداند که چنین آتش زیر خاکستری وجود دارد که دلیل آن عدم ثبات اقتصادی و وضعیت امروز اقتصادی ما است. دولت و رئیس دولت و تیم اقتصادی او نهایت بی‌توجهی و بی‌تدبیری را در این کار بوجود آوردند و در عین حال بی‌صداقتی آنها هم وجود داشت و با عدم صداقت با مردم صحبت کردند و اینها بستری شد برای این کار شد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تاکید کرد: چهل سال بود که این نوع حرکت را در بازار نداشتیم که بازار را ببندند اما امروز این اتفاق افتاد و به نظرمان می‌رسد که فقط و فقط به دلیل سوءمدیریت در درون کشور است.

کریمی اصفهانی با اشاره به بی‌ثباتی اقتصادی در کشور اظهار داشت: قیمت کالاها مرتبا رو به افزایش است و از طرف دیگر کسی که کالایی را می‌فروشد نمی‌تواند جایگزین آن را دوباره تامین کند و کسی فروشی ندارد و این بی‌ثباتی باعث شده که نه خریدار و نه فروشنده راضی نباشند.در این دو سه ماهه اخیر با نمایندگان اصناف مذاکرات و نشست‌هایی داشتیم، ضمن اینکه هیچ کس نمی‌خواهد بازار ناامن شود اما همه نارضایتی اقتصادی را اظهار می‌کردند و ما مرتبا در مصاحبه‌ها اعلام می‌کردیم که این کار درست نیست و اقتصاد کشور  این بحران را به وجود می‌آورد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مرتبا تاکید می‌کردیم که بازار آبستن حوادثی است و این اتفاقی که افتاد ما باید قبلا پیش‌بینی می‌کردیم و وزارت اطلاعات باید افرادی که خارج از بازار هستند و به آن ورود می‌کنند را رصد کند.

کریمی اصفهانی با تاکید بر اینکه بازار مکانی اقتصادی است، تصریح کرد:‌ هر نوع حرکتی که شلوغ بشود بازار را به مخاطره خواهد انداخت و مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما خدا را شاکریم که نیروی انتظامی که امروز و از صبح با آ‌نها در تماس بودم گوش شنوایی داشتند و تقاضا کردیم که به بازار ورود نکنید که این مشکلات تشدید نشود که خوشبختانه صدای ما را شنیدند. مسئولان و دولتمردان ما فکر می‌کنند که مملکت ملک طلق آقایان است اما مملکت و مسائل آن مربوط به آحاد مردم است. به نظرمان می‌رسد دولت در این دو سه ماهه هر کاری و هر حرکتی که کرده دقیقا ضد اقتصاد بوده است.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در تشریح پیش‌بینی خود برای روزهای آینده خاطرنشان کرد: این تعطیلی ادامه پیدا نخواهد کرد و این به معنی این نیست که اگر همین امروز یا فردا بازار باز شد مشکلات تمام شده است، هر چند که مردم ما به نظام و کشورشان علاقمند هستند و انقلابشان را دوست دارند اما اقتصاد باید ادامه‌دار باشد و باز کردن بازار به معنای این نیست که آقایان فکر کنند، مشکلات تمام شد. نه خیر، تمام نشده و من اعلام می‌کنم که فکر نکنند که اگر فردا بازار باز شد، قضیه تمام شده است. باید به این مساله رسیدگی شود و ما آمادگی داریم که با مسئولان درباره حل این موضوع صحبت کنیم.

کریمی اصفهانی درباره اخباری درمورد احتمال برگزاری تجمعات دوباره بازاریان در تهران ابراز داشت: ما اگر این موضوع را تمام شده بدانیم شاید موجبی برای این نوع تجمعات باشد، اصل موضوع سر جای خودش باقی مانده منتها اینکه ما باید بدانیم که چه راهکاری را اعمال کنیم که ادامه‌دار نشود و این بستگی دارد که دولتمردان بنشینند و به این موضوع اهمیت دهند و کار را حل کنند نه اینکه آن را تمام شده تلقی کنند.  

فرمانداری تهران: جلسه با معترضان برگزار می‌شود/ مورد بازداشتی نداشتیم

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه طبق گزارش‌هایی که به ما داده شده است هم‌اکنون آرامش در بازار تهران برقرار است و موردی از تجمع و ناآرمی نداریم و تاکنون مورد بازداشتی نداشتیم.

عبدالعظیم رضایی با اشاره به ناآرامی‌های دیروز و امروز تهران عنوان کرد: با توجه به تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا از طریق وزارت صنعت و معدن و اصناف با معترضان و صنف‌های معترض جلساتی برگزار شود.

وی افزود: لازم است در جلسه‌ای مشترک اطلاعات لازم به معترضان داده شود و آنها توجیه شوند که این روش حضور و اعلام مطالبات درست نیست.امیدواریم این هماهنگی هرچه زودتر انجام شود تا دیگر شاهد ادامه این تجمعات نباشیم.

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه طبق گزارش‌هایی که به ما داده شده است هم‌اکنون آرامش در بازار تهران برقرار است و موردی از تجمع و ناآرمی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون کسی بازداشت شده است، گفت: خیر مورد بازداشتی نداشتیم.

رضایی افزود: برخی شبکه‌های معاند اخیرا اقدام به اعلام فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمعات در سراسر کشور کرده‌اند که مطمئن هستیم مردم ما هوشیار هستند و توطئه دشمنان ایران را به خوبی می‌شناسند و از این فراخوان استقبال نخواهند کرد.

وی گفت: ما گزارش خود را از این ناآرامی‌ها به استانداری و وزارت کشور اعلام کرده‌ایم.

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا ناآرامی‌های امروز تاثیری در پخش بازی ایران و پرتغال در استادیوم آزادی و ورود خانواده‌ها به این ورزشگاه خواهد داشت، گفت: خیر. این دو موضوع کامل با هم متفاوت است.بازی فوتبال تیم ملی ایران علاقه‌مندان خاص خود را دارد و تماشای این دیدار یک موضوع ملی است. کسانی که عرق ملی دارند دنبال حمایت از تیم ملی هستند و می‌خواهند برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حضور پیدا کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
1
ما وضع اقتصادی خوب میخواهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
4
1
دولت به پلیس اجازه دخالت بدهد تا نفوذی های بین مردم دستگیر شوند و مشخص شوند که از چه کشوری دستور میگیرند آمریکا رژیم صهیونیستی و یا عربستان و دیگر نوکران آمریکا البته پلیس با اسلحه نه بدون اسلحه که فقط کتک بخورد و جرات اعتراض هم نداشته باشد اگر جلو این مزدوران گرفته نشود باید منتظر چیزی باشید که فکرش را نکرده باشید البته به حول و قوه الهی همه اینها که کف روی آب هستند بزودی از صحنه خاترج خواهند شد و با بی آبرویی سر جایشان خواهند نشست شرط اولش بستن روزنامه های حامیان آنهاست دوم فیلتر کامل تلگرام ایت نه این فیلتری که اکنون وجود دارد اگر نشد سرورها را خاموش کنید آنوقت کسی نمی تواند قرار اغتشاش بگذارد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
زمان آقای احمدی نژاد که قیمت ارز 4 برابر شددلار میرفت که 5000 تومن را رد کنه چرا هیچکدام از این کسبه مخلص متعهد و این اقای دبیر کل کجا بود تا اعتراض کند نکنه اون از خودشان بود و باهم میخوردند پس دلیلی برای اعتراض نبود ولی اینجا دیگه چیزی بهش نمیرسه پس مثلا دنبال احقاق حقوق بازاریای
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین