کد خبر: ۵۳۲۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
بقای برجام به نفع منطقه و جهان است و همه یک صدا آمریکا را محکوم می‌کنند

روحانی: در سفر به اروپا درباره برجام، بسته‌ پیشنهادی اتحادیه اروپا، سوریه و یمن مذاکره می‌کنیم

رئیس جمهوری پیش از عزیمت به سوییس و اتریش خاطر نشان کرد: در جریان این سفر در زمینه برجام و توافقات با اتحادیه اروپا مذاکره خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت اسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ظهر امروز(دوشنبه) پیش از عزیمت به کشور سوئیس و اتریش در پاویون فرودگاه مهر آباد در جمع خبرنگاران به بیان مهم ترین محورها و برنامه‌های سفر خود پرداخت.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی با بیان اینکه این سفرها به دعوت روسای جمهور دو کشور و در پاسخ به سفر های آنها به تهران در سال‌های قبل انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کل اروپا و اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی که با آنها روابط دوستانه‌ای داشته‌ایم، اهمیت قائل است.

روحانی پیش از عزیمت به دو کشور اروپایی:در سفر به اروپا درباره آینده برجام و توافقات با اتحادیه اروپا مذاکره می کنیم

وی گفت: روابط سیاسی ما با اتریش به 160 سال قبل باز می‌گردد و این روابط برای هر دو طرف اهمیت دارد. همچنین روابط ما با سوییس به دهه‌ها قبل باز می‌گردد دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای روابط اقتصادی،‌ تجاری وعلمی و فرهنگی داریم، اما متاسفانه تا کنون از همه این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

 رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه ‌شرایط امروز ما با اروپا مقداری با گذشته متفاوت است، اظهار کرد: اروپا امروز با صدای بلندتری با یکجانبه گرایی مخالفت می‌کند و با لحن صریح‌تری اعلام آمادگی می‌کند تا در مسائل منطقه‌ای وبین المللی با ایران و کشورها تاثیر گذار همکاری کند.

وی افزود: توافق هسته ای میان ایران و 5+1 عمدتا به میزبانی دو کشور سوئیس واتریش صورت گرفت و محل مذاکرات یا در سوییس بود یا در اتریش بر همین اساس هر دو کشور تلاش‌های فراوانی انجام داده اند تا فضای مناسب برای مذاکرات انجام شود.امروز که آمریکایی‌ها بر خلاف مقرارت بین المللی از برجام خارج شده‌اند، ارتباط و مذاکره با اروپا جایگاه خود را دارد به دلیل اینکه هر پنج کشور و کل اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند، برجام بدون آمریکا باقی بماند. همه احساس می‌کنند که بقای برجام به نفع منطقه وجهان است و همه یک صدا آمریکا را محکوم می‌کنند چرکه از قطعنامه 2231که کشورها را ملزم به همکاری می کند، خارج شده‌اند.

وی اظهار کرد:‌بنابر این سفر پیش روی فرصتی است که در زمینه آینده برجام و نیز توافقات با ا تحادیه اروپا مذاکره کنیم. همچنین با توجه به اینکه از دیروز ریاست اتحادیه اروپا بر عهده اتریش قرار گرفته به عنوان رئیس اتحادیه اروپا در این مقطع با آنها صحبت خواهیم کرد.همچنین قرار است راجع به بسته‌ای که اتحادیه اروپا ارائه می‌کند، صحبت کنیم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین مسائل دیگری همچون مسائل منطقه‌ای و جهانی وجود دارد که ما از گذشته با اروپا و دیگران درباره آنها مذاکره کرده‌ایم و به این مذاکرات ادامه خواهیم داد. این مسائل راجع به سوریه، و یمن و مسئولیتی که همه جهان در این مسائل دارند و نقشی که ایران می‌تواند در ثبات و امنیت خاورمیانه داشته باشد، است.

وی با اشاره به مذاکره و دیدارهای چند جانبه میان هیات‌های ایرانی و کشورهای اروپایی در این  سفر گفت: در این سفر اسنادی در زمینه‌های روابط صنعتی و تجاری، بهداشت و درمان و در زمینه‌های مربوط به فناوری های نوین و مدیریت منابع آب امضا خواهیم کرد و درباره این مسائل گفت‌وگو هایی انجام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به همراهی نمایندگان بخش‌های اقتصادی کشور در این سفر اظهارکرد: هم در وین وهم در برن جلسه ای با حضور تجار و کار افرینان دو کشور برگزار خواهد شد، همچنین دراین دو پایتخت دیداری با ایرانیان مقیم سوئیس واتریش خواهیم داشت.


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
Germany
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
حسن روحانی با اتریش رئیس اتحادیه ی اروپا و سوئیس .... به توافق رسید.

رئیس جمهور محترم،
مایه ی افتخار است که در سیاست خارجی به موفقیت چشمگیری نائل شدید،
اینک مهمترین تعهدتان در سیاست داخلی یعنی:
آزادی ی فراگیر،
که در اردیبهشت 96 وعده اش را دادید و اصلی ترین وجه آن برخورداری ی مخالفین انقلاب از آزادی ی بیان می باشد،
بی شک مشکل گشای معضلات بی شمار کشور خواهد بود،
با تشکر از توجه شما،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین