کد خبر: ۵۳۲۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
اگر از هم فاصله بگیریم، دشمن بیشتر توطئه می کند/برجام بر مبنای نفع ایران و جهان امضا شد

روحانی: امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود/اگر روزی توانستید جلوی صادرات نفت ایران را بگیرید، نتیجه آن را خواهید دید/وظیفه ما تلاش برای توسعه و رفاه ملت است

ایرانیان خارج از کشور، نماد فرهیختگی و اخلاق ایرانی هستند/ رویکرد دولت در سیاست خارجی تعامل بر مبنای منطق است؛ تهدید در برابر ایران جواب نخواهد داد/ امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود/ ملت ایران هیچگاه در برابر فشار خارجی زانو نمی زند/منطق ایران تغییر نکرده؛ یک طرف بی منطق از برجام خارج شده که هدفش فشار به ملت ایران است/شفافیت را ادامه می دهیم؛ مردم ایران بهترین ناظر هستند
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهور،  با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ وقت در برابر فشار خارجی به زانو در نیامده و درنخواهد آمد، ایرانیان مقیم خارج از کشور را سفرای ملت ایران خواند و با اشاره به فشارهای جدید دشمنان بر کشور، از آنان خواست در بیان واقعیتها و سرمایه گذاری و تداوم روابط علمی و تجاری به ایرانیان داخل کشور کمک کنند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه دوشنبه به وقت محلی، در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس، با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور، نماد فرهیختگی و اخلاق ایرانی هستند، فعالیت های ارزنده و تاثیر بالای ایرانیان در خارج از کشور را موجب افتخار دانست و اظهارداشت: اگر از هم فاصله بگیریم، دشمن بیشتر توطئه می کند و وظیفه همه ما تلاش برای توسعه و رفاه بیشتر ملت است.

روحانی: امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود/وظیفه ما تلاش برای توسعه و رفاه ملت است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حیات مادی و معنوی ما در گرو پیشرفت و سربلندی ایران است، افزود: تلاش دولت، تحقق اهداف ملی با وحدت و همراهی مردم است.با آغاز دولت یازدهم به همه طرفهای خارجی خود گفتیم که اگر با زبان احترام و منطق با ملت ایران سخن بگویید، می توانیم مشکلات را با منطق و گفتگو حل کنیم و اگر منطق شما تهدید، فشار و تحقیر مردم ایران باشد، این سیاست هیچ وقت در ایران جواب نخواهد داد و نتیجه آن باخت باخت خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه منطق ملت ایران را در مذاکره با قدرتهای جهانی اثبات کردیم و در مذاکراتی نفس گیر و طولانی با قدرتهای بزرگ دنیا به رغم همه فشارها ، سختی ها و پیچ و خم ها به توافقی بزرگ دست یافتیم که به نفع هر دو طرف بود، اظهار داشت: در نتیجه اجرای این توافق تعامل و تبادلات اقتصادی و علمی کشورمان با جهان رونق گرفت و میلیاردها دلار سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به ویژه از سوی ایرانیان مقیم خارج انجام شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برجام بر مبنای نفع ایران و جهان امضا شد، گفت: منطق ایران تغییر نکرده؛ یک طرف بی منطق از برجام خارج شده که هدفش فشار به ملت ایران است.

روحانی ادامه داد: هدف واقعی آمریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم است  اما آنها ادعا می کنند که می خواهند به دولت ایران فشار وارد کنند، اما وقتی واردات مایحتاج ضروری مثل دارو و نهاده های دامی را تحریم کنند، به چه کسی فشار وارد خواهد شد؟ آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.

رئیس جمهور به اشاره به ادعاها مبنی بر اینکه ایران درآمدهایش را صرف کمک به کسانی که به ادعای آمریکایی ها تروریست هستند، می کند، خاطرنشان کرد: ما شفافیت را ادامه می دهیم؛ مردم ایران بهترین ناظر هستند.در روزهای اخیر بانک مرکزی فهرست همه حدود 13 میلیارد دلاری را که برای واردات به واردکنندگان تخصیص داده شده است، منتشر کرده و جزئیات بودجه سال 97 کشور نیز به رغم اینکه کار آسانی نبوده، بر روی فضای مجازی منتشر شده است. حساب و کتاب درآمدهای ایران هم که مشخص است، بنابر این دیگر این ادعاها موضوعیت ندارد.

روحانی گفت: برای مبارزه با فساد هیچ دستگاه نظارتی بالاتر از خود مردم نیست و مردم بهترین ناظر اجرای قانون هستند. همه مسئولین نیز باید در برابر مردم پاسخگو باشند. وقتی ارز به قیمت مشخص در اختیار کسی قرار می گیرد مردم باید بدانند که هر کسی چقدر ارز دریافت کرده و چه چیزی با آن وارد کرده است.

رئیس جمهور با تاکید دوباره بر اینکه فشار اقتصادی به ایران، فشار به ملت ایران خواهد بود، اضافه کرد: وقتی سرمایه گذاری در ایران با مانع مواجه شود، توسعه صنایعی که از این سرمایه گذاری بهره مند شده و  باعث شده بودند در این  سالها درآمد غیر نفتی کشور از درآمد نفتی بالاتر برود، مختل خواهد شد. نتیجه اعمال فشار بر روابط بانکی و بیمه ای، در نهایت بر ملت ایران وارد خواهد شد.

روحانی با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در حدود 5 سال گذشته در زمینه تولید بنزین، گاز و گازوئیل، گسترش و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، گردشگری، ترانزیت، فضای مجازی و امثال آنها اظهار داشت: فشار بر روابط بانکی و بیمه ای و صادرات نفت ایران، یعنی فشار بر روی تداوم و توسعه این موفقیتها و فشار و توطئه ای که امروز طراحی شده است، فشار و توطئه علیه توسعه و رفاه ملت ایران است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه در برابر این وضعیت مسئولیت داریم. ایرانیان خارج از کشور به عنوان سفرای ملت ایران می توانند در بیان واقعیتها و سرمایه گذاری و تداوم روابط علمی و تجاری با ایرانیان داخل کشور، کمک کنند و آنجا که دولت ایران یا بخش خصوصی ایران نتواند کاری را انجام دهد، آنها به کمک بیایند.

روحانی: امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود/وظیفه ما تلاش برای توسعه و رفاه ملت است

روحانی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ وقت در برابر فشار خارجی به زانو در نیامده و درنخواهد آمد. مگر 30 سال پیش در این روزها آمریکایی ها هواپیمای مسافربری ایران  را سرنگون نکردند و مگر در جنگ به سکوی نفتی ایران حمله نکردند و مگر کشتی معمولی لجستیک ایران را تصرف نکردند. آیا توانستند با همه این جنایات ملت ایران را تسلیم کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام نمایندگی های کشور در خارج، باید خدمتگزار هموطنان باشند، گفت: امروز فشار جدید بر مردم و جامعه ایران، مقطعی است که همه به عنوان ایرانی و برای عظمت ایران باید کنار هم بایستیم و تلاش مان را افزایش دهیم. امروز مسئولیت همه چه ایرانیان خارج از کشور و چه ایرانیان داخل کشور سنگین تر و مهم تر از دیروز است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مقامات سوئیسی هم گفته اند که می دانیم حق با ایران است و حامی برجام و تداوم روابط اقتصادی با ایران هستیم و۴۰ شرکت اقتصادی سوئیس فردا با همکاران ایرانی خود جلسه دارند. در این مقطع که آمریکایی ها در مواجهه با ایران به جز چند کشور از طرف همه کشورهای دیگر جهان در زبان و عمل محکوم شده اند، امیدوارم بتوانیم با همکاری و همدلی با کمترین هزینه از این مسیر عبور کرده و شاهد ایرانی سرزنده تر، آبادتر و عزتمندتر باشیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین