کد خبر: ۵۳۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

ترامپ دستور تحریم‌های ضدایرانی را امضا کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امضای یک دستور اجرایی در روز دوشنبه، فرمان شروع موج جدیدی از تحریم های ضدایرانی را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ترامپ بعدازظهر دوشنبه دستوری اجرایی را امضا کرد که به موجب آن تحریم های از پیش برنامه ریزی شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، تا ساعاتی دیگر اعمال خواهند شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ اعلام کرده که هدف از این سیاست ها وارد آوردن "حداکثر فشار اقتصادی" بر ایران است.

در بیانیه ای که ترامپ پس از امضای دستور اجرایی صادر کرد، بار دیگر برجام یک توافق "افتضاح و یک طرفه" به سود ایران خوانده شده است.

ترامپ همچنین کشورهایی را که از قطع روابط اقتصادی با ایران سر باز زنند تهدید کرده است تا با توجه به اعمال مجدد تحریم های آمریکایی، مراقب "عواقب بسیار شدید" کار خود باشند.

دستورات اجرایی رئیس جمهور آمریکا که به تمامی سازمان های فدرال ایالات متحده بخشنامه می شوند، حکمی همانند قوانین تدوین شده آمریکا را دارند.

در حالی که دور جدیدی از تحریم های آمریکا علیه ایران تا ساعاتی دیگر اجرایی خواهد شد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک در روز دوشنبه از این تصمیم آمریکا ابراز تأسف کردند.

هفته گذشته، وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف با بیان اینکه «آمریکایی ها معتاد به تحریم هستند»، گفت: «در چند ماه آینده به واشنگتن نشان می دهیم که مجبورند این اعتیادشان را ترک کنند.»
تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین