کد خبر: ۵۳۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های قلب و عروق در ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این‌که کم‌تحرکی و استعمال دخانیات مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های قلب و عروق است، گفت: سال گذشته 4000 مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان داشتیم، یعنی تقریباً هر 2 ساعت یک نفر از جمعیت این استان بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی کم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر «عبدالرضا فاضل» در نخستین مجمع سلامت شهرستان مراوه تپه اظهار کرد: امروزه برخلاف گذشته بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر هستند. کم‌تحرکی و مصرف سیگار از شایع‌ترین عواملی هستند که باعث بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: 25 درصد اختیار سلامت مردم در حوزه دانشگاه و بهداشت و درمان است و 75 درصد بقیه در اختیار مردم و ارگان‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این‌که سال گذشته 43 هزار تولد نوزاد زنده داشتیم، افزود: هر مادر باردار تا رسیدن به مرحله زایمان 9 الی 10 بار برای مراقبت به سیستم بهداشتی مراجعه می‌کند، یعنی چیزی در حدود 430 هزار بار خدمت انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 1200 مرگ ناشی از سرطان در استان داشتیم. مصرف چای داغ و تریاک از شایع‌ترین عوامل ابتلا به سرطان مری هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین