کد خبر: ۵۳۹۶۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
"ترامپ می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما این اتفاق نخواهد افتاد"

آمریکا قصد دارد از تحریم ایران به چه هدفی برسد؟/ الجزیره: ایرانی‌ها در دورزدن تحریم‌ها مهارت دارند

ترامپ از مرحله دوم تحریم‌ها احتمالا به هدفی که می‌خواهد نخواهد رسید. ترامپ می خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما این اتفاق نخواهد افتاد چرا که چینی‌ها و هندی به خرید نفت مورد نیاز خود از ایران ادامه خواهند داد و خریداران بزرگی هم محسوب می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- امریکا دور نخست تحریم‌ها علیه ایران را وضع کرده است آن هم پس از خروج امریکا از برجام. تحریم‌های بیشتر امریکا علیه صنعت نفت و گاز ایران در ماه نوامبر اجرایی می‌شوند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ گفته است که امریکا به دنبال تغییر نظام در ایران نیست بلکه خواستار اعمال فشار حداکثری بر ایران و تغییر موضع ایران است. ترامپ نیز در توئیتی در تاریخ 7 آگوست نوشت که هر کسی با ایران تجارت کند نمی تواند با امریکا تجارت داشته باشد.

آمریکا قصد دارد از تحریم ایران به چه هدفی برسد؟/ الجزیره: ایرانی‌ها در دورزدن تحریم‌ها مهارت زیادی دارند

در راستای محافظت از منافع شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند، اتحادیه اروپا قوانینی را به مرحله اجرا در می‌آورد. با این حال، شرکت‌های بزرگ خودروسازی، تولیدکنندگان دارو و بسیاری دیگر از صنایع بزرگ ایران را ترک خواهند کرد.

"الجزیره" در ادامه می نویسد: مقام‌های امریکایی می‌گویند که از نزدیک روند اجرای تحریم‌ها را مورد نظارت و بررسی قرار می‌دهند. اگر شرکتی با امریکا کار کند و سپس با ایران، امریکا می‌تواند این شرکت را از بازار ایالات متحده محروم و اخراج کند؛ این موضوع مهمی برای اقتصاد است.

"اندریاس شوویتزر" مدیرعامل یک شرکت تجاری می‌گوید که تحریم‌ها علیه ایران وضعیت اقتصادی آن کشور را دشوار می‌کند. او می‌گوید کسانی که در کسب و کار با ایران ایران هستند در مرض خطر قرار دارند چرا که فعالیت در هر یک از دو کشور به معنای عدم توانایی فعالیت اقتصادی در کشور دیگر است. او می‌گوید شرکت‌های تجاری باید حرف‌های ترامپ را جدی بگیرند چرا که معمولا او آنچه را می‌گوید انجام می‌دهد و هدف او در کلام‌اش بازتاب می‌یابد.

"الجزیره" در ادامه به نقل از این مدیر اقتصادی می نویسد: شما می‌توانید تاثیر تحریم‌ها را حتی پیش از اعمال آن، بر روی اقتصاد ایران ببینید. ریال به طور چشمگیری ارزش‌اش کاهش یافته است. نرخ بیکاری بالاست و شرکت‌های خارجی در حال ترک ایران هستند. در نتیجه، وضعیت منفی‌ای بر اقتصاد ایران حاکم شده است.

شوویتزر می گوید که چین، هندو ترکیه گفته‌اند که مایل نیستند روابط تجاری‌شان را با ایران کنار بگذارند. در نتیجه، تحریم‌ها بیشتر بر کسب و کارهای اروپایی تاثیرگذار هستند. او می‌گوید: این توصیه به کسانی می‌شود که کسب و کارشان در امریکا در معرض خطر است. اگر شما چیزی برای از دست دادن ندارید ایران یک فرصت خوب است. با یان حال، اگر با امریکایی‌ها در ارتباط هستید کسب و کارتان در ایران در معرض خطر خواهد بود.

شوویتزر اما می‌گوید ترامپ از مرحله دوم تحریم‌ها احتمالا به هدفی که می‌خواهد نخواهد رسید. ترامپ می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما این اتفاق نخواهد افتاد چرا که چینی‌ها و هندی به خرید نفت مورد نیاز خود از ایران ادامه خواهند داد و خریداران بزرگی هم محسوب می‌شوند.

آمریکا قصد دارد از تحریم ایران به چه هدفی برسد؟/ الجزیره: ایرانی‌ها در دورزدن تحریم‌ها مهارت زیادی دارند

او می‌گوید به احتمال زیاد تغییراساسی‌ای روی نمی‌دهد چرا که ایران در گذشته نیز تجربه مورد تحریم قرار گرفتن را داشته است. او می‌گوید احتمالا وضعیت به سال 2010 تا 2012 میلادی باز می گردد. در نتیجه، ایرانی‌ها همان تدابیری را به کار خواهند گرفت که پیشتر گرفته بودند. ایرانی‌ها در برخورد با تحریم‌ها و دور زدن آن مهارت زیادی دارند و تجربه فراوانی کسب کرده‌اند. با این حال، بازگشت تحریم‌ها تنش در داخل ایران را افزایش داده است چرا که ارزش واحد پول ملی ایران کاهش یافته، نرخ بیکاری افزایش یافته و افزایش قیمت ها در اقلام اساسی را شاهد بوده ایم.  

"الجزیره" در ادامه می نویسد: علیرغم وضعیت دشوار کنونی، برخی از ایرانی‌ها طلا و دلار امریکا را برای حفظ ارزش سرمایه‌شان در برابر تاثیر مخرب تحریم‌های امریکا خریداری می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
چهل سال فرصت خیلی خوبی بود برای اینکه قدرت اقتصادی خودمونو تقویت و گامهای زیادی به سمت خودکفایی برداریم بطوری که کسی مثل ترامپ نتونه این بازیهارو سرمون دربیاره ولی متاسفانه این فرصت رو از دست دادیم. خدایا یه نفر به من جواب بده ما همه چی برای پیشرفت داریم ولی چرا نمیتونیم؟ مگه ما چی از کشورهای دیگه کم داریم؟ ثروتهای خدادادی روزمینی و زیرزمینی نداریم؟ نفت و گاز نداریم؟ معدن نداریم؟ مهمتر جوونهای دانشمند و پراستعداد نداریم؟ به آبهای آزاد دسترسی نداریم؟ به خدا همه چی داریم. ولی چرا نمیشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
مردم با گوشت و استخوان اثر تحریم هنوز نیامده را حس می کنند انوقت تو افتاب... نوکر ... از الجزیره برایمان کد می اوری ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
جناب ،البته متاسفانه کار به جوانهای با استعداد داده نمیشه که به خاوری وبابک زنجانی داده میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
جناب ،البته متاسفانه کار به جوانهای با استعداد داده نمیشه که به خاوری وبابک زنجانی داده میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین