کد خبر: ۵۴۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۵

تلفات آمریکا در عراق در مرز 3 هزار نفر

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش رویتر تنها در یک حمله، 5 سرباز آمریکایی بر اثر انفجار یک بمب در مسیر حرکت خودرو‌ی‌شان در استان کرکوک جان خود را از دست دادند. سرهنگ کریستوفر گارور یک سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد ضمن اعلام این خبر، کشته‌شدن شش سرباز آمریکایی در نقاط دیگر عراق را نیز تائید کرد ولی حاضر نشد به جزئیات اشاره کند.

با توجه به این تلفات، آمار تلفات ارتش آمریکا از ابتدای ماه دسامبر به 30 نفر رسید. در طول ماه اکتبر نیز 106 سرباز آمریکایی در بغداد و مناطق سنی‌نشین عراق جان خود را از دست دادند.

تلفات نظامیان آمریکایی ر عراق در حالی رو به افزایش است که در گزارش گروه مطالعاتی عراق به ارتش آمریکا توصیه شده است که تعداد نیروهایی را که با واحدهای عملیاتی ارتش عراق همراهی می‌کنند را از چهارهزار به بیست‌هزار نفر افزایش دهد، اما بسیاری از فرماندهان ارتش ‌آمریکا با این پیشنهاد مخالف هستند زیرا معتقدند «حفاظت از نیروی خودی» از اولویت بسیار کمتری برای عراقی ها برخوردار بوده و این امر ممکن است جان افسران و سربازان آمریکایی را به خطر اندازد.

از ابتدای تهاجم نظامی نیروهای چندملیتی به عراق در ماس سال 2003 تاکنون 2920 سرباز آمریکایی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند که بخش اعظم این تلفات مربوط به بمب‌گذاری‌های شورشیان سنی بوده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین