کد خبر: ۵۵۹۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
اروپا در تلاش است ضمن حفظ روابط تجاری با ایران و مقابله با تحریم‎ها، برجام را نگه دارد

افزایش احتمال میزبانی مشترک فرانسه و آلمان از ساز و کار تجاری اروپا برای ایران

یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: «اکنون بحث بر سر این است که کدامیک از کشورهای فرانسه و آلمان مسئولیت ارتباط با ایران را بر عهده گیرد. فرانسوی‌ها مصرتر و آلمانی‌ها محتاط‌ ترهستند.»
آفتاب‌‌نیوز :
یک مقام ارشد فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، گفته است آلمان و فرانسه توانایی میزبانی مشترک ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران را دارند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، خبر افزایش احتمال میزبانی فرانسه و آلمان تنها از این مکانیسم مالی ویژه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تنها دو روز پس از انتشار گزارش اختصاصی وال‌استریت ژورنال منتشر می‌شود.

این دیپلمات فرانسوی گفته گرچه ساز و کار ویژه مالی (SPV) مهم است، اما چیزی که برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد این است که بتواند در مورد فروش نفت برای طولانی مدت مطمئن شود.

وی در ادامه افزود ما تلاش خود را خواهیم کرد تا ایران را به توافق هسته‌ای پایبند نگه داریم و هدف اصلی نیز همین است.

فرانسه، آلمان و بریتانیا، طرف‌های اروپایی برجام در تلاشند تا منافع اقتصادی خود را در ایران حفظ کنند.

پس از بازگشت و تشدید تحریم‌های هسته‌ای ایالات متحده علیه ایران، اروپا تصمیم گرفت تا در قالب یک ساز و کار ویژه مالی روابط تجاری خود را با ایران حفظ کند. برای این منظور قوانین ویژه‌ای برای تجارت محدود با ایران وضع شد، اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ به فعالیت خود در ایران خاتمه دادند.

پیشتر هیچ یک از کشورهای اروپایی برای پذیرفتن این مسئولیت داوطلب نشدند. اتریش و لوکزامبورگ دو کشور نسبتا کوچک با اقتصاد پایدار پذیرش این مسئولیت را رد کردند، به همین دلیل این مسئولیت بر عهده فرانسه و آلمان گذاشته شده است.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: «اکنون بحث بر سر این است که کدامیک از کشورهای فرانسه و آلمان مسئولیت ارتباط با ایران را بر عهده گیرد. فرانسوی‌ها مصرتر و آلمانی‌ها محتاط‌ ترهستند.»

به نوشته یورونیوز، بریتانیا هنوز در حال بررسی چگونگی حضور در این مشارکت است، اما به دلیل مساله برکسیت و خروج این کشور از اتحادیه هنوز این مساله روشن نیست.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد. 

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
Join Israel and Trump there is no other way
|
Canada
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
بودجه نود ونه درصد این رسانه های فارسی زبان از مالیات مردم بیچاره کشورهای لیبرال دموکرات غربی می آید و ظاهرا یک کسی از طرف دولت سرمایه داری متبوعه بر آنها نظارت دارد و قاعدتا باید هدف استراتژیک رسانه ترویج بینش و گسترش دموکراسی لیبرال و زمینه سازی برای تشکیل دولتی مشابه و همسو با غرب وفرهنگ سیاسی غربی باشد. اما همه این رسانه ها کاملا هماهنگ بر علیه لیبرال دموکراسی وکاملا همسو با روسیه واقمار مارکسیستی آن و اعضای کلوپ فاشیستی پوتین عمل می کنند. لاپوشانی مهم ترین خبر اجلاس گروه ۲۰که در راس اخبار همه رسانه های جهان است و دستمریزاد پوتین است به نوجوانی که به تازگی به کلوپ جنایت کاران حرفه ای حلقه پوتین از اسد و ملا و مادورو تا اورتگا و کیم جون پیوسته ، به صورتی استالینیستی از تمام رسانه های اجاره ای فارسی به جز دو تا به قصد پاک سازی حافظه تاریخی و ادامه پخش دروغ های مارکسیستی روسی از بلند گوهای رسمی و نیمه رسمی غربی برای تامین منافع استعماری روسیه نشان از بزرگترین هک جهانی روسیه به مغز واعصاب امنیتی آمریکا و انگلیس و آلمان و هلند و فرانسه دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین