کد خبر: ۵۵۹۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
در پی اظهارات تحریک‌آمیز چندی پیش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام شد؛ اعتراض ایران به توطئه‌های آمریکا و عربستان

در پی اظهارات تحریک‌آمیز چندی پیش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا علیه ملت ایران، کشورمان خواستار محکومیت این اظهارات غیرمسئولانه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به این سازمان، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که طی آن ملت ایران را به قحطی تهدید کرده بود، اعلام کرده است، این‌گونه اظهارات بخشی از سیاست‌های آمریکا برای اعمال فشار و تهدیدی عملی برای به‌راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در این نامه که به امضای "اسحاق آل‌حبیب" سفیر کشورمان در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، آمده است: این‌گونه اقدامات به‌مثابه مجازات جمعی یک ملت و مصداق بارز نقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل است.

همچنین در این نامه با اشاره به این‌که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، مانع دسترسی مردم ایران به نیازمندی‌های اساسی از قبیل دارو و لوازم پزشکی و درمانی می‌شود، این‌گونه اقدامات را از نمونه‌های بارز جنایات علیه بشریت دانسته است.

در این نامه اعلام شده است: اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم‌های یک‌جانبه خود علیه ملت ایران، نقض تعهدات این کشور تحت برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری است.

بر اساس مفاد این نامه، این‌گونه اظهارات، نشانه دیگری است از این‌که سیاست زورگویانه آمریکا هیچ حد و مرز و اصولی نمی‌شناسد به‌گونه‌ای که این کشور حاضر است علاوه‌بر مجازات ملت ایران، سایر کشورها را نیز تنبیه کند.

در نامه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل تأکید شده است: همان‌گونه که ایران طی ۴۰ سال گذشته در مقابل زورگوئی‌ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا مقاومت کرده، در مقابل سیاست‌های غلط اخیر این کشور نیز مقاومت کرده و سربلند خواهد شد.

در این نامه آمده است: سازمان ملل و اعضای آن باید این‌گونه اظهارات زورمدارانه مقامات آمریکائی را محکوم کرده و با ایستادگی در مقابل این سیاست‌ها که بنیادهای سازمان ملل و چندجانبه‌گرایی را تهدید می‌کنند، آمریکا را به‌خاطر سیاست‌ها و اقدامات غیرمسئولانه‌اش مسئول بشناسند و آن را وادار کنند به اصول و اهداف سازمان ملل پایبند باشد.

نامه ایران به شورای امنیت درباره توطئه‌های عربستان علیه امنیت و اقتصاد ایران

همچنین نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به این سازمان، با اشاره به اقدامات مخرب عربستان علیه کشورمان، خواستار برخورد جامعه جهانی با آن کشور شده است.

در این نامه که به امضای اسحاق آل‌حبیب سفیر کشورمان در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام شده است: مستندات کافی موجود ثابت می‌کند که عربستان در حال برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی در ایران است.

در این رابطه به اظهارات مقامات عربستان برای کشاندن درگیری به داخل ایران نیز اشاره و از حمایت عربستان از برخی گروه‌های تروریستی برای ارتکاب این‌گونه اقدامات در داخل ایران، به عنوان نمونه بارز رفتار مخرب آن کشور یاد شده است.

در این نامه، به اطلاعاتی نیز که اخیراً به‌صورت آشکار در مورد برنامه‌های عربستان برای ایجاد تخریب در اقتصاد ایران و نیز ترور مقامات ایرانی با اجیر کردن تروریست‌ها منتشر شد، اشاره و اعلام شده است: این‌ها بخشی از اقدامات بزرگ‌تر عربستان سعودی برای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای منطقه است که جهان باید در مقابل آن ایستادگی کند.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در این نامه همچنین ضمن اشاره به جنایات عربستان سعودی در تجاوز به یمن، کشتار مردم بی‌گناه این کشور و ارتکاب جنایات بی‌شمار دیگر علیه آن مردم ستمدیده، اعلام کرده است: جامعه جهانی باید این کشور را به توقف جنایات جنگی خود وادار ساخته و آن را به‌خاطر این جنایات مسئول بشناسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین