کد خبر: ۵۶۳۰۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
مقامات امنیتی و قضایی کشور هنوز دلیل بازداشت این کارگران را اعلام نکرده‎‎اند

بازداشت تعدادی از کارگران فولاد| نماینده اهواز: بازداشت کارگران محکوم است| کارگر معترض را باید قانع کرد نه بازداشت| اداره کار: نهادهای امنیتی مسئولِ امر هستند| سپاه: افراد بازداشتی که از بدنه کارگران باشند آزاد خواهند شد| کارگران به محل کار خود بازگشته و تولید را آغاز کنند

در پی تجمعات سی‌وشش روز گذشته‌‌ی کارگران گروه ملی فولاد اهواز، شب گذشته تعدادی از این کارگران بازداشت شدند.این کارگران به دلیل نبود مواد اولیه و معوقات مالی خود طی سی‌وشش روز گذشته مقابل استانداری تجمعاتی داشته‌اند. اداره کار اهواز در ارتباط با بازداشت کارگران فولاد اهواز، ابراز بی‌اطلاعی و نماینده اهواز نیز از بازداشت کارگران انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
نیمه‌شب گذشته، بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی فولاد ایران بازداشت شدند. این کارگران، بیش از یک ماه است که در اعتراض به توقف تولید و وضعیت نابسامان شغلی، دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. به نظر می‌رسد که بازداشت کارگران، به این تجمعات اعتراضی مربوط می‌شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز، کسری غفوری (مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران) با تایید این خبر به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد این کارگران احضار شده‌اند و بازداشتی در کار نیست. به هر روی پیگیر وضعیت کارگران بازداشتی‌ شب گذشته هستیم.

بازداشت تعدادی از کارگران فولاد| نماینده اهواز: بازداشت کارگران محکوم است| کارگر معترض را باید قانع کرد نه بازداشت

گقتنی است که کارگران فولاد اهواز از ۳۶ روز پیش به‌دلیل معوقات مالی تجمعات اعتراضی برگزار کرده‎اند. برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی تعداد کارگران بازداشتی را ۱۵ نفر ذکر کرده‌اند.

گروه صنعتی ملی فولاد اهواز از مجموعه شرکت‌های متعلق به مه‌آفرید خسروی بود که اعدام شد. مالکیت این گروه به بانک ملی سپرده شده است.

مشکلات باید با گفتگو حل شود/از مصوبه شورای تامین اطلاعی ندارم

جواد کاظم‌نسب الباجی در ارتباط با بازداشت بیش از ده نفر از کارگران فولاد اهواز گفت: از جزئیات امر اطلاعی ندارم اما بازداشت کارگران را در حالت کلی نمی‌پسندم و محکوم می‌کنم.

جواد کاظم‌نسب الباجی (نماینده مردم اهواز در مجلس) در این رابطه به ایلنا گفت: بازداشت کارگران در حالت کلی محکوم است؛ من بازداشت کارگر را به هر نحوی که باشد نمی‌پسندم و محکوم می‌کنم چراکه مشکلات کارگری باید با بحث و گفتگو حل شود نه بازداشت.

وی تاکید کرد: کارگر معترض را باید قانع کرد؛ باید از او دعوت کرد که بیاید و بنشیند و حرف‌هایش را بگوید. باید صدا و دردهای کارگران را شنید. از جزئیات بازداشت کارگران اطلاعی ندارم و مساله را پرس‌وجو خواهم کرد.

نماینده اهواز در پاسخ به این سوال که آیا این بازداشت‌ها، مصوبه شورای تامین استان خوزستان است یا خیر؛ گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و حتماً موضوع را پیگیری خواهم کرد. در حال حاضر در این رابطه چیزی نشنیده‌ام. نمی‌دانم شورای تامین استان چه مصوباتی در این زمینه داشته است.

وی در ارتباط با وضعیت فعلی گروه ملی فولاد ایران گفت: در مجتمع فولاد اهواز، اوضاع به سمت بهبود نسبی پیش می‌رود؛ هم مواد اولیه تهیه شده و هم پرداخت حقوق‌های معوق در شرف اتمام است؛ تولید در واحدهایی که به حالت تعلیق درآمده بود، در حال ازسرگیری است و به طور کلی، مشکلات این واحد تولیدی در حال مرتفع شدن است. بنابراین می‌توان به آینده این مجتمع عظیم امیدوار بود.

کاظم‌نسب الباجی در پایان تاکید کرد: پیگیر مساله بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز هستم و مطمئن باشید به عنوان نماینده مردم اهواز، موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد.


روابط عمومی اداره کار اهواز:
اطلاع دقیقی از علت بازداشت کارگران فولاد اهواز نداریم/نهادهای امنیتی مسئولِ امر هستند

همچنین روابط عمومی اداره کار اهواز در رابطه با بازداشت بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی فولاد ایران، به ایلنا گفت: از علت بازداشت بی‌خبریم و اطلاعات ما در حد شنیده‌هاست.

این مقام مسئول تاکید کرد: قاعدتاً دستگاه‌های امنیتی در جریان بازداشت کارگران هستند و این مساله از آنجا که مربوط به منازعات بین کارگر و کارفرما نیست، به اداره کار اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت کارگران مصوبه شورای تامین است یا نه، گفت: اگر هم چنین مصوبه‌ای در شورای تامین صادر شده باشد به نهادهای مسئول اجرایی کار، ابلاغ می‌شود نه به اداره کار؛ لذا از دستگاه‌های قضایی و امنیتی موضوع را پیگیری کنید.

لازم به ذکر است دادستان اهواز از ارائه اطلاعات در مورد بازداشت کارگران گروه ملی فولاد ایران خودداری کرد و به ایلنا گفت: حاضر به پاسخگوییِ تلفنی نیستم. 

کارگران بازداشتی فولاد اهواز تا پایان امروز آزاد می‌شوند

مسئول عملیات سپاه استان خوزستان با حضور در جمع کارگران معترض، ضمن دعوت آنها به آرامش، گفت: افراد بازداشتی که از بدنه کارگران باشند تا پایان امروز ۲۶ آذر ماه آزاد خواهند شد.

درحالی‌که خبر از افزایش تعداد بازداشتی‌ها در گروه ملی فولاد ایران می‌رسد، تجمع کارگران فولاد در حمایت از همکاران بازداشتی‌شان ادامه دارد.

از قرار معلوم، باقری (مسئول عملیات سپاه استان خوزستان) با حضور در جمع کارگران معترض، ضمن دعوت آنها به آرامش، گفت: افراد بازداشتی که از بدنه کارگران باشند تا پایان امروز ۲۶ آذر ماه آزاد خواهند شد.

وی از کارگران خواست به محل کار خود بازگشته و تولید را آغاز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
1
چرا رضای خدا رادرنظر نمی گیرید حق کارگر باید داده شود نه درزندان افکنده شود ماملت همه انقلاب کردیم وزحمات بیشماری انجام دادیم که برای هموطنانمان سعادت وخوشبختی فراهم شود نه مصیبت وفلاکت .عده ای خودرای با افکارنابخردانه موجب بروز مشکلات لاینحل برای ملت وکشور فراهم می آورند که باید دررای وافکارخود تجدید نظر کنند.وگرنه ..............................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
1
این بد ترین کار ممکن است اخلالگران آزاد و کارگران زندان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
کارخونه ای که مشکل داره چطور واسه تیم واستادیوم ومربی فوتبال اینهمه پول خرج میکند؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
به کجا اینچنین شتابان. ما را چه میشود . الانه هرچی که داریم از همین کارگران زخمت کش این مملکته.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین