کد خبر: ۵۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۷
زنگ تفریح خونین در بغداد قربانی گرفت

جنگ فرقه‌ای عراق در مدارس!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بارانی از گلوله های خمپاره در حیاط یک مدرسه دخترانه در یکی از محلات سنی‌نشین غرب بغداد فرود آمد تا فصلی جدید در نزاع‌های فرقه‌ای عراق گشوده شود. این جنایت به مرگ پنج دختر دانش‌آموز و مجروح شدن بیست‌و یک نفر دیگر منجر شد. در دیگر خشونت‌ها نیز هفت شهروند غیرنظامی در جریان بمب‌گذاری‌ها و تیراندازی‌های شورشیان سنی جان خود را از دست دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس از بغداد، روز گذشته بیش از ده گلوله خمپاره در حیاط مدرسه دخترانه خلود در محله سنی‌نشین عادل فرود آمد که بر اثر آن تمام کلاس‌های مدرسه بر سر دانش‌آموزان فروریخت. به گزارش شاهدان عینی لکه‌های خون در تمامی کلاس‌ها و راه‌پله‌های مدرسه به چشم می‌خورد و بسیاری از دانش‌آموزان وحشت زده و با صدای بلند می‌گریستند.

ساعتی بعد در حالی‌که بسیاری از والدین دانش آموزان با چشمانی اشکبار در مقابل مدرسه جمع شده‌بودند پلیس و مامورین نجات پیکر‌های دانش‌آموزان کشته و مجروح شده را به داخل آمبولانس‌ها منتقل می‌کردند. سخنگوی «حزب اسلامی عراق» بزرگترین تشکل سیاسی مسلمانان سنی با متهم کردن شبه‌نظامیان وابسته به مقتدی‌صدر مدعی شد که خمپاره‌‌اندازهای استفاده‌شده در این حمله از سوی کشورهای خارجی در اختیار شبه‌نظامیان شیعه قرار گرفته‌است.

در تحولی دیگر نیروهای آمریکایی روز یکشنبه با حمله به پناهگاه‌های شورشیان در محلات سنی‌نشین شمال و غرب بغداد بیست‌و یک تن از آنان را دستگیر کردند. سرفرماندهی ارتش آمریکا ضمن اعلام خبر این حمله گفت تصور می‌شود که سه تن از افراد دستگیرشده دارای ارتباط نزدیک با ابوحمزه المصری سرکرده تروریست‌های القاعده در عراق بوده‌اند.
 
همچنین در جریان عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی یک پناهگاه شورشیان سنی در استان نجف مورد حمله قرار گرفت که به مرگ 12 تروریست منجر شد. به گفته «اسد سلطان ابوخلیل» استاندار نجف این افراد در صدد بودند تا یک کاروان بزرگ از عزاداران شیعه را روز عاشورا مورد حمله قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین