کد خبر: ۵۶۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۵

حمام خون در بازار بغداد

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این حادثه بعد ازظهر شنبه در محل بازار صدریه در حومه شیعه‌نشین جنوب پایتخت روی داد. به گزارش پلیس تروریست‌ها این کامیون را به‌گونه‌ای تغییر شکل داده‌بودند که به نظر می‌رسید حامل جعبهِ‌های میوه و سبزیجات است. شاهدان عینی گفتند که بمب‌گذار زمانی اقدام به منفجر ساختن خودرو نمود که تعداد مردمی که برای تهیه مایحتاج روزانه خود به آن محل رفته بودند به اوج رسیده بود.

بر اثر انفجار این خودرو چندین مغازه به طور کامل در آتش سوخت و تخت‌های بیمارستان‌های نزدیک محل حادثه مملو از پیکرهای خون‌آلود شهدا و مجروحین حادثه شد.

تروریست‌های سنی طی ماههای اخیر بارها بازارها و سایر مراکز تجاری شیعیان در بغداد را مورد حمله قرارداده‌اند. شدت گرفتن اقدامات آن‌ها طی روزهای اخیر نیز ظاهرا به این دلیل است که قبل از آغاز طرح امنیتی مشترک ارتش آمریکا و گارد ملی عراق اعتماد عمومی نسبت به توانایی دولت نخست‌وزیر نوری‌المالکی در بازگرداندن ثبات و امنیت به پایتخت کاملا از بین رفته‌باشد.

این در حالی است که آیت‌الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار اتحاد همه مردم عراق برای متوقف ساختن موج کشتارهای فرقه‌ای در این کشور شده‌بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین