کد خبر: ۵۷۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۱
غلامحسین الهام تاکید کرد:

مبارزه دولت با اقتصاد هزارفامیلی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دفتر رییس‌جمهور و سخنگوی دولت می‌گوید عده‌ای دولت نهم را متهم می‌كنند كه به دنبال توزیع فقر است، در حالی كه توزیع فقر كفر است و دولت نهم چنین چیزی را دنبال نمی‌كند.

غلامحسین الهام كه روز چهارشنبه به مناسبت دهه فجر در جمع كاركنان نهاد ریاست‌جمهوری در مسجد سلمان این نهاد حضور پیدا كرده بود، افزود: عده‌ای توزیع عادلانه‌ امكانات را این گونه معنا می‌كنند كه ثروت كشور در دست یك قبیله‌ هزار فرقه باشد و بقیه مردم در استثمار اعضای این قبیله باشند. آنها دائم تبلیغ می‌كنند كه این دولت اصل 44 قانون اساسی را عملیاتی و اجرا نكرده و دائم به دولت می‌گویند عجله كن! عجله كن! و اگر دولت بگوید می‌خواهم طوری این اصل را اجرا كنم كه همه‌ مردم برخوردار شوند، سر و صدا و جنگ روانی ایجاد می‌كنند. دولت به دنبال اقتصاد مردم‌سالاری واقعی‌ است نه طایفه‌سالاری، قبیله‌سالاری و هزار فامیل سالاری، دولت می‌خواهد از راه سهام این اصل را اجرایی كند. 

رییس دفتر رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این كه بیت‌المال اموال شخصی مسوولان نیست بلكه مال عمومی و متعلق به تمام مردم است، گفت: هیچ كس در حكومت حق ندارد بیت‌المال را بذل و بخشش یا برای رسیدن به قدرت برای افرادی خاص خرج كند.

وی هم‌چنین گفت: در حال حاضر در دنیای غرب، كسب پول و ثروت و داشتن پشتوانه‌ی مالی در انتخابات بسیار موثر و تاثیرگذار است و امروز اگر كسی از بیت‌المال خرج كند، ممكن است جایگاه و اعتماد و نفوذ پیدا می‌كند ولی باید دانست كه این اسراف است. ممكن است با خرج كردن یك نفر بالا بیاید و بین مردم احترام پیدا كند، ولی این در كل كار درستی نیست، چرا كه این پول‌ها متعلق به بیت‌المال است.

وزیر آینده دادگستری خاطرنشان کرد: چه كسی جرات دارد به نام اسلام حكومت كند و مروج فقر باشد؟ این یك دروغ بزرگ است كه این دولت به دنبال توزیع فقر است. عده‌ای می‌گویند باید ثروت در جیب افراد خاصی برود و این را توزیع ثروت می‌نامند، در صورتی كه ما معتقدیم، حكومت اسلامی باید زمینه‌ آموزش، تعلیم و تربیت و رشد را برای همه‌ی افراد از جمله مناطق محروم فراهم كند. چرا دختران و پسران مناطق محروم برای آن كه امكانات به صورت عادلانه توزیع نشده از حق تحصیل محروم بمانند؟ روستایی‌های ما از همان توان ذهنی برخوردارند كه مركز‌نشینان، ما باید زمینه‌ی شكوفایی این افراد را فراهم كنیم.

سخنگوی دولت با بیان این كه توزیع عادلانه‌ امكانات به معنای توزیع فقر نیست، گفت: توزیع فقر آن است كه منابع كشور در اختیار یك گروه خاص قرار بگیرد.

الهام ادامه داد: مدیریت منابع به معنای این كه كیسه‌ پول را در بین مردم تقسیم كنیم نیست، یعنی این كه در جامعه كار ایجاد كنیم تا جامعه از نظر اقتصادی توانمند شود. مدیریت منابع در توزیع عادلانه و امكانات است.

وی افزود: البته باید توجه داشت كه اگر تمام جامعه نیز ثروتمند شد نباید اسراف كرد و اسراف در این شرایط حرام است. باید در جامعه فرهنگ كار و اشتغال را ایجاد كنیم به نحوی كه همه بالا بیایند. این جور نباید باشد كه منابع بانكی در اختیار ده درصد جامعه باشد و نود درصد افراد در استثمار این ده درصد باشند. آیا این توزیع ثروت است؟ توزیع ثروت یعنی این كه منابع بانكی را 100 درصد بین مردم توزیع كنیم. 

الهام به سیاست دولت در توزیع سهام عدالت اشاره كرد و گفت: تا كنون حدود 5 میلیون نفر از سهام عدالت برخوردار شده‌اند و ما تلاش داریم به سرعت این سهام را بین افراد نیازمند تقسیم كنیم.

سخنگوی دولت افزود: ما با رانت‌خواری مبارزه می‌كنیم و توزیع سهام عدالت را در راستای مردم‌سالاری واقعی در عرصه‌ اقتصاد می‌دانیم. متاسفانه عده‌ای در این كشور دچار توهم قدرت هستند و ول‌كن قدرت نیستند. بی‌عدالتی تاریخی در كشور باعث شده كه عده‌ای همیشه مظلوم باشند و عده‌ای ثروت در اختیارشان باشد كه به خاطر بیماری اقتصادی در كشور ماست. در كشور باید زمینه‌ای را فراهم كنیم كه همه‌ در یك رقابت سالم قرار بگیرند. شما در نظر بگیرید یك نفر كه فلج است و با عصا حركت می‌كند نمی‌تواند با كسی كه بنز‌نشین است رقابت كند. رقابت باید عادلانه باشد. 

وی با بیان این كه باید با اقتصاد هزارفامیلی مبارزه كرد، گفت: قبل از انقلاب در كشور، بی‌عدالتی وجود داشت و بعد از انقلاب نیز حركت‌هایی در جهت ایجاد عدالت انجام شد، ولی بی‌عدالتی ریشه‌كن نشد و افرادی بر اثر بی‌عدالتی فربه‌ شدند؛ به نحوی كه به منابع دولتی وصل بودند.

وی هم‌چنین گفت: دشمنان با اطلاعات غلط و نادرستی كه از سوی برخی از افراد دریافت می‌كنند، در مورد ایران توطئه می‌كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین