کد خبر: ۵۷۵۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵

آمریکا 5 مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که پنج تن از مقام های دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را تحریم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«ایوان رافائل هرناندز دالا» فرمانده گارد ریاست جمهوری، «مانوئل ریکاردو کریستوفر فیگوئرا» مدیر کل سرویس اطلاعات ملی و «هیلدمارو خوزه رودریگز موکورا» کمیسر اول سرویس اطلاعات ملی ونزوئلا از جمله این مقام ها هستند.

دو مقام دیگر که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته اند، «رافائل اندریک باستاردو مندوزا» فرمانده واحد ملی پلیس و «مانوئل سالوادور کودا فرناندز» رئیس شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PdVSA) هستند.

کودا فرناندز افزون بر ریاست شرکت نفت دولتی ونزوئلا وزارت نفت و معدن دولت مادورو را نیز بر عهده دارد و از اواخر سال 2017 در این مقام بوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که اموال این افراد و سود حاصل از آن و همچنین شرکت های تحت مالکیت آن ها و شرکت هایی که 50 درصد یا بیش از 50 درصد سهام آن متعلق به این افراد است و در خاک آمریکا یا مالکیت شهروندان این کشور قرار دارد، توسط واشنگتن توقیف می شود.

ونزوئلا از 23 ژانویه سال جاری میلادی (3 بهمن) که در آن «خوان گوایدو» رییس مجلس ملی و رهبر مخالفان این کشور خود را به عنوان رییس جمهوری موقت معرفی کرد، با بحران سیاسی روبرو است.

پس از آن، آمریکا و به پیروی از آن کانادا، آرژانتین، برزیل و برخی کشورهای غربی، گوایدو را به عنوان رییس جمهوری دولت انتقالی به رسمیت شناختند.

در مقابل،ایران، روسیه، ترکیه، بولیوی و کوبا، با کودتا خواندن این اقدام گوایدو، از نیکولاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت کردند.

مادورو 10 ژانویه (20 دی ماه) گذشته برای یک دوره شش ساله دیگر سوگند ریاست جمهوری خورد.

وی اخیرا گوایدو را آلت دست آمریکا دانست و اعلام کرد: دیر یا زود، گوایدو باید در برابر دستگاه عدالت و قانون حاضر شود، چرا که وی قانون اساسی را به تمسخر گرفته است.

آمریکا افزون بر تحریم مقام های متعددی ونزوئلایی، چندی پیش شرکت نفت ونزوئلا را نیز تحریم کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین