کد خبر: ۵۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۹
در سال 86

الهام: ‌ساعت‌ها را عقب نمی‌کشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سخنگوی دولت با رد انقاداتی که از ابتدای سال 85 به تغییر نکردن ساعت رسمی کشور از سوی کارشناسان مطرح شده و در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بر آن صحه گذاشته شده است گفت: دولت سال گذشته تصمیم به حفظ ساعت رسمی و عدم تغییر آن را داشت که گزارشات کارشناسی درستی این تصمیم را نشان داد و ما شاهد کاهش مصرف بوده‌ایم. 

غلامحسین الهام که درجلسه هفتگی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: تغییر ساعت در سالهای گذشته بدون منابع مستند و کارشناسانه صورت گرفت و ما به مبنای کارشناسی بودن آن دست پیدا نکرده‌ایم. وی تاکید کرد: ما سیاستی در جهت تغییر سیاست‌های اعلام شده در این زمینه نداریم. 

الهام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه چرا دولت درباره اقدام اخیر آموزش و پرورش و طرح سوالاتی از سوی این وزارتخانه در امتحان فرهنگیان كه نوعی توهین به پیامبر اكرم(ص) محسوب می‌شود، سكوت كرده گفت: وزیر آموزش و پرورش برخورد‌های لازم را انجام داده است، از جمله مسوول مربوطه را از كار بركنار و به دادگاه تخلفات اداری معرفی كرده است، پرونده نیز برای بررسی و رسیدگی قضایی به قوه قضاییه ارسال و از مردم و مراجع نیز عذرخواهی شده است.

سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه « آقای متكی اعلام كرده پیشنهاد سوئیس و سولانا در ارتباط با پرونده‌ی هسته‌ای در حد یك طرح نیست» گفت: ما در این زمینه پیشنهاد و راه‌حل جدیدی نداشته‌ایم و بحث‌هایی كه مطرح می‌شود قدیمی است.

وی تاكید كرد: ما تعلیق را قبول نمی‌كنیم و هر مبحثی كه با بحث تعلیق همراه باشد، منتفی است. ما فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود را تحت نظارت آژانس و شفاف انجام داده‌ایم، از این رو درخواست تعلیق، غیرمنطقی است و با خواست ملی ما همخوانی ندارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: البته ما معتقدیم می‌توان امور را از طریق مذاكره پیش برد كه راه حل درستی است و جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به این امر راه‌حل‌هایی را مطرح كرده، از جمله راه‌حل‌ كنسرسیوم، ما معتقدیم باید امور را از طریق گفت‌و‌گو پیش برد. ما در چارچوب قانون و حقوق بین‌الملل عمل و حق خود را در این چارچوب پی‌گیری می‌كنیم. مساله‌ هسته‌ای ایران از طریق آژانس قابل حل است و آژانس نیز باید اعتبار خود را حفظ كند و اجازه ندهد عده‌ای از جایگاه حقوقی آن در جهت منافع خود سوء استفاده كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین