کد خبر: ۵۸۳۴۵۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان:

شرایط در سد کرخه مطلوب نیست / تراز آب از حد نرمال گذشت

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با ابزار نگرانی از میزان خروجی آب از سد کرخه گفت: میزان تراز آب در سد کرخه از تراز نرمال بالاتر است و اکنون با شرایط ریسکی در این سد در حال کار کردن هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حمیدرضا لشکری با اشاره به آخرین وضعیت سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه ۲۲۸۷ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد ۲۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه است.

به گزارش آفتاب نیوز، وی با بیان اینکه شرایط در حوضه کرخه خیلی مطلوب نیست، افزود: با توجه به بارندگی‌هایی که برای آخر هفته پیش بینی شده است باید فضا در سدها خالی شود تا بتوانیم بارندگی‌ها را مدیریت کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: علت اینکه اکنون میزان خروجی آب از سد کرخه بالا است به دلیل بارندگی‌هایی است که برای آخر هفته پیش بینی شده و مجبور هستیم تا فضایی را برای ذخیره سازی آب در سد خالی کنیم.

لشکری ادامه داد: میزان تراز آب در سد کرخه از حد نرمال بالاتر است و اکنون با شرایط ریسکی در این سد در حال کار کردن هستیم. تراز نرمال در این سد ۲۲۰ متر است اما اکنون تراز این سد ۲۲۴ متر و ۴ متر بالاتر از تراز نرمال است.

وی با ببان اینکه ریسک را در مدیریت آب مخزن سد کرخه پذیرفته‌ایم، عنوان کرد: در حال مدیریت فضای خالی در مخزن سد کرخه هستیم اما این مدیریت با ریسک در حال انجام است زیرا براساس دستورالعمل سد باید تراز آب در مخزن سد پایین‌تر از وضعیت فعلی باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: بالاترین ترازی که می‌توانیم در سد کرخه داشته باشیم، ۲۲۶ متر است و در آن تراز دیگر هیچ کنترلی بر آب موجود در مخزن سد نخواهیم داشت و هر آبی که وارد سد شود از آن خارج خواهد شد.

لشکری با اشاره به میزان ورودی و خروجی دیگر سدهای استان گفت: میزان ورودی آب به سد دز در حال حاضر ۱۵۱۱ متر مکعب بر ثانیه و و میزان خروجی آب از این سد ۲۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه است. میزان ورودی در سد گتوند ۳۹۶ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن ۱۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه است. در سد مارون نیز میزان خروجی آب ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه و میزان ورودی آب ۲۶۴ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز در حال حاضر ۲۹۸۳ متر مکعب بر ثانیه است، ادامه داد: دبی ورودی آب به سدهای استان کاهش پیدا کرده است اما میزان کاهش به شکل چشمگیر نبوده و همانطور که مشخص است میزان ورودی به سدهای بزرگ استان علی رغم کاهش همچنان بالا است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
1
14
این سیلابها در برابر سیل گرانی درکشور توهمی بیش نیستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
11
هورالعظیم خشک است بفرستید هورالعظیم تا مردم به کشتن ندادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
هور العظیم هم پر شده وسر ریز کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
13
3
اقدام آمریکا در ممانعت از کمک به سیل زدگان ایران جنایت علیه بشریت است که باید در مراجع ذیربط شکایت شود ، درخواست تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل ، کنفرانس کشور های اسلامی ، صدای ظلم آمریکا را به گوش جهانیان برسانید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
1
16
جالبه!آب کم باشه:شرایط مطلوب نیست
آب زیاد باشه:شرایط مطلوب نیست!!!!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
15
6
اونوقت که نمیذاشتن اب بیاد اصفهان باید فکر شو میکردن چقدر مردم اصفهان نجیب و مظلومن که خدا میدونه چرا نماینده های خوزستان نذاشتین اب بیاد اصفهان که سیل بیاد اونجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
4
احتمالا حداکثر خروجی ممکن برای سد همان 2400 مترمکعب بر ثانیه است و امکان افزایش خروجی به مقدار بیشتر وجود ندارد
شاید بشود آب را از بالاتر با ایجاد مسیر انحرافی قبل از مخزن سد به سمت دیگری کنترل کرد
اگر آب از سد سرریز کند و تاج سد شسته شود خطرناک است
سدهای خاکی نمی شکنند ولی می توانند کلا نابود شوند چون قسمت تاج سد خاکی است منطقا باید در زمان احداث یک مسیر فرعی هم قبل از مخزن سد ایجاد شده باشد که بشود آب را به مسیر دیگری هدات کرد ...
یعنی امیدوارم
و اگر این کار انجام نشده باشد هم انشاالله از این بارندگی ها به سلامت بگذریم حتما باید در این مورد فکری کرد یک مسیر یا کانال دیگر احداث شود که بشود آب را قبل از رسیدن به مخزن از بالادست به جای دیگری هدایت کرد چون سد کرخه اگر نابود بشود نمی دانم کلا چند تا شهر را می برد دیگر حرف یک متر و دو متر آب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
6
فقط دعا و دیگر هیچ چون یه بارش یا رانش زمین بالادست کار دست سد خاکی پر میده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین