کد خبر: ۵۹۰۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
مجلس نمایندگان آمریکا از سیاسی کردن اطلاعات درباره ایران ابراز نگرانی کرد

نامه مجلس نمایندگان آمریکا به پمپئو و هشدار درباره تحریف اطلاعات برای جنگ علیه ایران

رئیسان 3 کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور درباره سوء استفاده از طبقه بندی و سیاسی کردن اطلاعات پیرامون ایران ابراز نگرانی شدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این نامه که در تارنمای رسمی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد، «آدام شیف»، «الیوت انگل» و «آدام اسمیت» رئیسان کمیته های اطلاعات، امور خارجه و نیروهای مسلح درباره گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره ایران ابراز نگرانی کردند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رهبران مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه گفتند عمیقا نگرانند که این گزارش حاصل انتصاب های سیاسی بدون توجه به اطلاعات یا تحریف معنای اطلاعات به منظور زمینه‌سازی برای اقدام نظامی باشد.

نامه مجلس نمایندگان آمریکا به پمپئو و هشدار درباره تحریف اطلاعات برای جنگ علیه ایران

به نوشته خبرگزاری ایرنا، در این نامه همچنین آمده است که گزارش‌های منتشر شده که حاکی است تلاش های برای سیاسی کردن ارزیابی های معمول پیرامون ایران، منجر به اختلاف‌نظرهای شدیدی در وزارت خارجه آمریکا و میان این وزارتخانه و دیگر نهادهای این کشور شده است.

اعضای کنگره آمریکا همچنین با بیان اینکه گزارش سال 2019 وزارت خارجه این کشور 80 درصد خلاصه‌تر از گزارش های مشابه سال های پیشین بوده، نسبت به تلاش وزارت خارجه برای پنهان کردن اطلاعات از این نهاد قانونگذاری اعتراض کردند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود پیرامون پایبندی کشورها به کنترل تسلیحات و عدم اشاعه که در 26 فروردین ماه در 12 صفحه منتشر کرد، با حذف برخی کشورها به شکلی غیرمتناسب بر ایران تمرکز کرده بود.

این در حالی است که به گفته رئیسان سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا، گزارش های مشابه در سال های 2017 و 2018 بالغ بر 45 و 54 صفحه بوده است.

این اعضای مجلس نمایندگان همچنین تاکید کردند که گزارش امسال وزارت خارجه آمریکا بیشتر شامل گمانه ها و نظرات شخصی بوده و شائبه سیاسی کاری در ارائه اطلاعات به کنگره را تقویت می کند.

3 کمیته مجلس نمایندگان با بیان اینکه این گزارش از واقعیات چشم پوشی و اطلاعات غیر واقعی ارائه کرده، تا دوم خرداد ماه به وزارت خارجه آمریکا فرصت دادند تا توضیح مفصلی درباره چگونگی تهیه این گزارش و افراد و نهادهای دخیل در تولید آن ارائه کند.

خبرگزاری رویترز فروردین ماه گزارش کرد که اختلاف میان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با «گزارش انطباق و هماهنگی بین‌المللی در خصوص کنترل تسلیحات» تشدید یافت.

براساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه 27 فروردین نسخه ای غیر طبقه بندی شده از گزارش سالیانه به کنگره را منتشر و سپس آن را حذف کرد که این موضع اختلافات تشدید شده را شدتی دوباره بخشید.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش به ادعاهای سال گذشته رژیم صهیونیستی علیه برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران پرداخته و نوشته بود که چنین تلاش هایی از سوی ایران ممکن است نقض ان پی تی به شمار رود.

این در حالی است که در این گزارش ارزیابی نهادهای اطلاعاتی و هسته ای بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران که براساس 14 گزارش پیامی آژانس بین المللی انرژی اتمی با پایبندی کامل به برجام دنبال شده، هیچ جایی نداشت.

این موضوع در نامه رئیسان 3 کمیته مجلس نمایندگان آمریکا نیز منعکس شده و این نمایندگان انعکاس این ارزیابی ها را وظیفه دولت ترامپ براساس «قانون نظارت بر توافق هسته ای ایران» مصوب کنگره دانسته اند که در گزارش مزبور نقض شده است.

نانسی پلوسی: دولت آمریکا مجوز کنگره را برای جنگ با ایران ندارد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز پنجشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که دولت این کشور مجوز کنگره را برای جنگ با ایران ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه به جمعی از خبرنگاران اعلام که دولت ترامپ مجوز لازم از کنگره را برای جنگ با ایران ندارد.

وی در ادامه متذکر شد که دونالد ترامپ نمی‌تواند با استفاده از "مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها" جنگی را با ایران آغاز کند.

مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها اجازه استفاده از نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا را علیه مسببین حملات ۱۱ سپتامبر و هر «نیروی مرتبط» می‌دهد.

این اجازه به رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اجازهٔ استفاده از هر نیروی ضروری و مناسب را علیه کسانی می‌دهد که او تعیین کند حملات ۱۱ سپتامبر را «طرح‌ریزی، مرتکب یا کمک رسانی کرده باشند» یا به چنین افراد یا گروه‌هایی پناه داده باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
7
1
جنگ نخواهد شد.مذاکره نمی کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین