کد خبر: ۵۹۱۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

پیشگیری از بلوک قلبی با کنترل دو علامت حیاتی

بررسی‌ها نشان می‌دهد: کنترل قند و فشار خون از خطر ابتلا به بلوک قلبی پیشگیری می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محققان بر این باورند: کنترل کردن میزان فشار خون و قند خون می‌تواند از نوعی اختلال آریتمی قلبی (غیرطبیعی بودن ریتم قلب) موسوم به بلوک قلبی پیشگیری کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا بر اساس مطالعه روی اطلاعات پزشکی بیش از ۶۰۰۰ فرد ۳۰ ساله و بالاتر در فنلاند به این نتایج دست پیدا کردند. محققان در مدت زمان انجام این مطالعه مشاهده کردند ۵۸ نفر از این افراد به طور میانگین در مدت ۲۵ سال دچار عارضه بلوک قلبی شده‌اند.

بلوک قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که سیگنال‌های الکتریکی بین چهار حفره قلبی با اختلال روبرو می‌شود. هر افزایش ۱۰ میلی‌متر جیوه در فشار خون سیستولیک موجب می‌شود احتمال ابتلا به بلوک قلبی ۲۲ درصد بیشتر شود. همچنین افزایش قند خون ناشتا احتمال ابتلا به این عارضه قلبی را حدود ۱۹ درصد بیشتر می‌کند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: ۴۷ درصد از ۵۸ مورد عارضه بلوک قلبی با کنترل فشار خون و ۱۱ درصد از آن با کنترل قند خون ناشتا قابل پیشگیری بوده‌ است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، از دیگر فاکتورهای مرتبط با خطر بلوک قلبی در میان افراد شرکت کننده در این بررسی، می‌توان به سن و سابقه نارسایی قلبی یا حمله قلبی اشاره کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین