کد خبر: ۶۰۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۹
ایران به همکاری با سازمان ملل ادامه می‌دهد

تیم جدید بازرسان آژانس در نطنز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ‌‌‌تیم جدیدی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز وارد کشور شده‌اند. ‌این در حالی است که برخی رسانه‌ها از کارشکنی ایران در بازدیدهای معمول آژانس از سایت‌ها‌ی هسته‌ای‌اش خبر داده بودند.

بنا به این گزارش این بازرسان كه روز گذشته وارد ایران شده‌اند تا پایان هفته در ایران خواهند بود و طبق برنامه های عادی از تاسیسات اصفهان و نطنز بازدید خواهند داشت.
حضور بازرسان آژانس در ایران در حالی صورت می‌گیرد كه هفته گذشته برخی رسانه‌ها از ممانعت ایران از ورود بازرسان به راهروهای تاسیسات هسته‌ای نطنز جایی که سا‌نتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم قرار دارد خبر داده بودند. 

«مارك فریدركر» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واكنش به این اخبار گفت: این اطلاعات نادرست است. ‌بنا به گفته سخنگوی آژانس در هیچ زمانی از جمله در چند هفته گذشته از دسترسی بازرسان سازمان ملل به تاسیسات هسته‌ای ایران جلوگیری نشده است. وی افزود: معمولا ما درباره چنین گزارشاتی اظهار نظر نمی‌كنیم اما اكنون احساس كردیم باید این مساله را روشن كنیم. 

بنا به این گزارش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 15 و 16 آوریل و دو هفته پس از آن نیز از تاسیات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند. ‌دیپلمات‌های نزدیک به آژانس در مورد نتایج این بازرسی‌ها گفتند ایران توانسته تعداد سا‌نتریفیوژهای خود را به 1600 عدد برساند. ‌محمد البرادعی مدیر کل آژانس در آخرین گزارش خود تعداد سا‌نتریفیوژهای ایران را 1312 عدد اعلام کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین