کد خبر: ۶۲۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۰

استفاده سیاسی پوتین از میزبانی المپیک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-رضارزمجو: رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه می‌گوید پیروزی کشورش در رقابت برای کسب میزبانی‌ بازی‌های الیمپیک زمستانی سال 2014 در واقع مهر تائید جامعه جهانی بر پیشرفت‌های بزرگ اقتصادی روسیه در سالهای اخیر است. این نخستین بار است که روسیه توانسته میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری رویتر پرزیدنت پوتین روز پنجشنبه پس از پایان رقابت نفس گیر پس از پیروزی بندر سوچی در روسیه بر رقیب کره‌ای‌اش برای کسب میزبانی رقابت‌های المپیک گفت: «این پیروزی تنها به دلیل توانایی‌ها و دستاوردهای ارزشمند ورزش روسیه حاصل نشده‌است، بلکه بدون تردید نشان از قضاوت جامعه جهانی درباره کشور ما دارد». 

پوتین افزود: «پیروزی سوچی در واقع موید به رسمیت شناخته‌شدن پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی روسیه در سال‌های اخیر از سوی دیگر کشورهاست». 

رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه پس از سفر پایان سفر خود به ایالات متحده مستقیما عازم گواتمالا شد، کشوری که کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری آئین انتخاب میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در سال 2014 تعیین کرده‌بود. وی در گواتمالا رایزنی های فشرده‌ای را با رهبران کشورهای عضو کمیته بین‌المللی المپیک و نمایندگان آنها انجام داد تا حمایت لازم را از میزبانی سوچی به دست آورد.

سوچی، یک شهر بندری در شمال دریای سیاه که از زیباترین کلانشهرهای اروپای شرقی محسوب می‌شود در رای گیری روز پنج‌شنبه موفق شد 51 بر 47 بر شهر پیونگ‌چانگ نامزد کره‌جنوبی غلبه کند و برای نخستین بار فدراسیون روسیه را میزبان بازی‌های المپیک زمستانی نماید.

گفتنی است ولادیمیر پوتین،جاسوس سابق k.G.B، خود یک اسکی باز و جودوکار ماهر است و خانه ییلاقی‌اش نیز فاصله بسیار اندکی با شهر سوچی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین