کد خبر: ۶۳۳۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷

الهام: پخش فیلم به اسم دموکراسی حق ما است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی دولت صبح یكشنبه در ساختمان معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پیدا كرد و به پرسش‌های آن‌ها درباره مسائل مختلف از جمله مساله‌ی بنزین و دو نرخی شدن آن، مذاكره‌ی بین ایران و آمریكا، برنامه به اسم دموكراسی، همچنین تهدیدهایی كه از سوی برخی از وهابیون در مورد تخریب اماكن متبركه صورت گرفته، پاسخ داد. 

غلام‌ حسین الهام در ابتدای این جلسه به منوال جلسات همیشگی خود به تشریح برخی از مصوبات هیات دولت پرداخت و در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مذاكره‌ی ایران با آمریكا در مورد عراق گفت: موضوع مذاكره‌ی ایران و آمریكا درباره عراق با مسائلی كه ایران با آمریكا دارد، متفاوت است و این دو موضوع جداگانه هستند.

وی گفت: باید توجه داشت كه ما در طول این مذاكرات در مورد عراق صحبت می‌كنیم. ما به دنبال این هستیم كه عراق امن باشد و اشغالگران از منطقه خارج شوند؛ چرا كه معتقدیم بسیاری از مشكلات با خروج اشغال‌گران از منطقه حل می‌شود.

الهام ادامه داد: مساله‌ ما با آمریكا و موضع ما نسبت به این دولت تغییری نكرده است.

سخنگوی دولت با بیان این كه ما از تمام ظرفیت‌های سیاسی خود برای پیشبرد اهداف و راهبردهای سیاست خارجی‌مان استفاده می‌كنیم، گفت: شما نباید بین این دو مساله پیوند برقرار كنید. همان‌طور كه گفتم مساله‌ی ما با آمریكا باقیست و این مذاكرات در مورد عراق است.

الهام هم‌چنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه آیا درست است كه گفته می‌شود ایران و آمریكا روز دوشنبه با هم گفت‌وگو می‌كنند، اظهار كرد: من نمی‌توانم به زمان انجام این مذاكرات اشاره كنم. در این ارتباط توافق‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

سخنگوی دولت هم‌چنین گفت: این مذاكرات پنهان نیست و به صورت آشكار و علنی خواهد بود، شما نیز در جریان آن قرار می‌گیرید و زمان آن مهم نیست.

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی مبنی آیا در زمانی كه بوش اعلام كرده باید جنگ روانی را درباره ایران تشدید كرد آیا انجام مذاكره بین ایران و آمریكا منطقی است، گفت: همان طور كه گفتم مساله‌ی ما با آمریكا همچنان باقیست. دشمنی ما با آمریكا باقیست و آمریكا تا از خوی استكباری خود دست برندارد، مشكلات جهان نیز باقیست.

الهام با بیان این كه ما سیاست خارجی خود را با دقت پی‌گیری می‌كنیم، گفت: رهبری چندی پیش در فرمایشات خود، حد و حدود مذاكرات ایران با آمریكا در مورد عراق و هدف این مذاكرات را توضیح دادند. هدف از این مذاكرات این است كه آمریكا را متوجه مسوولیت‌هایش در منطقه كنیم و به آنها این مسوولیت‌ها را تفهیم كنیم.

سخنگوی دولت افزود: هدف اصلی در این مذاكرات كمك به دولت قانونی عراق است؛ دولتی كه مسوول تامین امنیت عراق است. این گفت‌وگوها برای دفع و رفع حضور مستكبران در منطقه است. شما مسائل ما را با آمریكا با این موضوع گره نزنید.

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه محور مذاكرات روز شنبه برخی نمایندگان مجلس با رییس‌جمهور چه بوده است؟ گفت: دیدار با رییس‌جمهور جزو دیدارهای طبیعی است و در این دیدار كه شنبه‌شب صورت گرفت، در مورد مسائل مشترك دولت و مجلس تبادل‌نظر و گفت و شنود شد. این دیدارها برای هماهنگی و همراهی در تبیین مسائل و كارآمد كردن تصمیم‌هاست.

سخنگوی دولت با بیان این كه یكی از مسائل مهم و اساسی كه در این جلسه‌ مطرح شد مساله‌ی سوخت بود، گفت: در این جلسه مسوولان تبصره‌ی 13 توضیحات لازم را در مورد عملكرد خود ارایه دادند و نتایج تصمیمات‌شان را اعلام كردند و دستاوردها تبیین شد، نمایندگان مجلس نیز دیدگاههای خود را مطرح كردند و جمع‌بندی این دیدگاهها این بود كه همه طرح سهمیه‌بندی بنزین را مفید و موثر دانستند و از آن حمایت كردند، عموم شركت‌كنندگان در این جلسه معتقد بودند باید از حركت به سمت دو نرخی كردن بنزین پرهیز كرد و آن را سهم مهلكی می‌دانستند، حتی برخی از كسانی كه نظر دیگری در مورد بنزین داشتند، نظرشان با توجه به این جلسه تغییر كرد و آنها نیز تاكید كردند كه باید از دو نرخی كردن بنزین پرهیز كرد.

الهام با تاكید بر این كه این جلسه، جلسه‌ی خوبی بود، گفت: نمایندگان همچنین مشكلات و گیرهایی را كه مردم داشتند، مطرح كردند.

در ادامه‌ جلسه سخنگوی دولت با خبرنگاران، خبرنگاری درباره تهدیدات‌ برخی وهابیون در مورد تخریب اماكن مقدس شیعیان، پرسید كه الهام در پاسخ گفت: تعامل بین مذاهب اسلامی سالیان سال است كه وجود دارد و طرفداران این مذاهب سالها در كنار هم با صلح و آرامش زندگی كرده‌اند و فعالیت مشترك علمی داشته‌اند. این ارتباطات علمی در حوزه‌های فقهی و كلامی از قدیم وجود داشته و تا امروز نیز هست. علمای بزرگ در مذاهب اسلامی نیز به این ارتباط فرهنگی و فكری توجه دارند.

سخنگوی دولت گفت: اختلافاتی كه بعضا مشاهده می‌شود ناشی از نفوذ استكبارگران در سالیان اخیر است. آنها به عقاید مذاهب اسلامی توجه نمی‌كنند و تخریب‌هایی در عراق انجام داده‌اند، وگرنه چنین اختلافات و مسائلی در دنیای اسلام ریشه ندارد، بلكه ریشه‌ی آن بیرونی و ناشی از فضای استكباری است. این استكبارگران برخی اندیشه‌ها و تعصبات غلط را تحریك و تشدید می‌كنند.

وی با بیان این كه مشی جمهوری اسلامی ایران همان طور كه مقام معظم رهبری اعلام كرده‌اند انسجام اسلامیست و همه‌ی علما و عقلای قوم بر این مساله توافق و تاكید دارند، گفت: این نقطه‌ی مقاومت كشورهای اسلامی در برابر زیاده‌خواهی استكبار و صهیونیسم است. ما ریشه بسیاری از مسائل را در فعالیت‌های صهیونیست‌ها می‌دانیم.

الهام با بیان این كه توجه به اماكن مقدس و توجه به اهل بیت(ع) بین تمام مذاهب اسلامی مشترك است، گفت: باید هوشمندانه با این گونه تحریكات برخورد و با دقت و هوشمندی سیاست و تدبیری به موقع را اتخاذ كرد. اگر جهان اسلام هوشمندی به خرج دهد، این فتنه‌گری‌ها اثر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: باید به كسانی كه با جمود فكری بسترساز تحرك صهیونیست‌ها می‌شوند گفت مراقب رفتارها و كردارشان باشند. 

الهام در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه آیا دولت به دنبال این است كه بنزین را به صورت دونرخی ارایه دهد و چرا در برخی از مناطق مانند منطقه آزاد كیش بنزین به صورت دو نرخی و با قیمت آزاد ارایه می‌شود، گفت: سیاست دولت در مورد بنزین، دو نرخی نیست و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و رییس مجلس نیز از این سیاست حمایت و بر آن تاكید كرده‌اند.

وی با بیان این كه ما مساله‌ی دو نرخی شدن قیمت بنزین را برای جامعه‌ی اسلامی مضر می‌بینیم، گفت: ممكن است به صورت تبلیغاتی القائاتی صورت بگیرد كه در برخی جاها چنین اتفاقی رخ داده است؛ ولی همان طور كه گفتم سیاست دولت این‌گونه نیست و اگر بنزینی خارج از شبكه ارایه شود، خلاف است و باید پی‌گیری شود. دولت از طریق رسمی هیچ جا بنزین آزاد ارایه نكرده و هر جا چنین اتفاقی رخ داده باشد، خلاف است حتی در كیش.

سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه چرا دولت قبل از این كه سهمیه‌بندی بنزین را انجام دهد، پیش‌بینی‌های لازم را انجام نداده بود تا مجبور نشود در حال حاضر به برخی جاها بنزین آزاد ارایه دهد، گفت: دولت هیچ جا استثنایی قایل نشده و هیچ جا بنزین آزاد ارایه نكرده است. بلكه بحث تسهیلات در چارچوب سهمیه‌بندی برای برخی از مشاغل مطرح بوده كه این امر نیز با توجه به مشغله‌ی آنها صورت گرفته است؛ در واقع در ستاد تبصره‌ی 13 تصمیم‌گیری‌های لازم در این مورد صورت می‌گیرد. این ستاد دائم مشكلات را می‌بیند، رصد می‌كند و تا آنجا كه می‌تواند آن‌ها را برطرف می‌كند.

وی با بیان این كه سهمیه‌بندی بنزین ارزش‌های زیادی به همراه داشته و دارد، گفت: البته برخی از مشكلات را نیز به صورت طبیعی به همراه داشته كه ما این مشكلات را قبول می‌كنیم و قسمت زیادی از آنها قابل رفع است. ما در مورد صنعت گردشگری و مسائل مربوط به آن تصمیم‌گیری می‌كنیم، ولی این امر به معنای این نیست كه بنزین آزاد ارایه دهیم. ما سعی می‌كنیم این مساله را مدیریت كنیم. مردم نیز تاكنون با ما در این ارتباط همراهی خوبی كرده‌اند و به ارزش كار واقف هستند.

سخنگوی دولت با بیان این كه باید در این ارتباط اطلاع‌رسانی و كار فرهنگی بیشتری صورت بگیرد، اظهار داشت: شاهد صرفه‌جویی‌های از جمله در منابع ارزی بوده‌ایم. ما می‌توانیم از این صرفه‌جویی‌ها در ارتقای سطح زندگی مردم استفاده كنیم.

الهام در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره جایگزنی مدیرانی كه برای شركت در انتخابات مجلس استعفا كرده‌اند، با اشاره به این كه مدیران باید شش ماه قبل از انتخابات استعفا كنند، افزود: البته دولت این امر را نمی‌پسندید و به دنبال این بود كه به قانون قبل برگردد، ولی این قانون مجلس بود و باید اجرا می‌شد و حق داوطلب شدن نیز برای انتخابات حق مردم است. در حال حاضر مدیرانی استعفا كرده‌اند و سیستم باید جایگزین آنها را هر چه زودتر مشخص كند تا مشكل به وجود نیاید.

الهام افزود: البته آن گونه كه شما بیان كردید، با سطح دشواری از مشكلات در این ارتباط مواجه نیستیم و هر جا مشكلی هست باید برطرف شود و دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت كشور باید نیروی انسانی جایگزین را مشخص كند، این حجمی را كه شما نیز گفتید من تایید نمی‌كنم. 

الهام در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره میزان اجرایی شدن مصوبه دولت مبنی بر این كه دستگاه‌های دولتی تا آنجا كه امكان‌پذیر است از محصولات ایرانی استفاده كنند و آیا این مصوبه در سال جاری نیز باید اجرا شود؟ گفت: این دستور دائمی و مبتنی بر قانون است و باید دنبال شود.

وی افزود: قوانین در بستر فرهنگ‌سازی رشد می‌كند. لوازم و ابزار آن انجام كار فرهنگی و اطلاع‌رسانی است. دولت خود تاكید دارد تا آن جا كه می‌توان ‌باید از محصولات داخلی استفاده كرد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، هم‌چنین گفت: یكی از كارهای ستاد، حمایت از تولید داخلی است ولی این كه در دولت گزارشی مطرح شود كه كدام دستگاه بیشترین استفاده را از محصولات داخلی داشته و كدام دستگاه از اجرای این مصوبه غفلت كرده است، مطرح نشده؛ ولی پیشنهاد مناسبی است و می‌توان این مساله را پی‌گیری كرد.
سخنگوی دولت، همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه نظر دولت در مورد وزارت ارشاد با توجه به این كه بحث‌هایی بین این وزارتخانه و مشاور رییس‌جمهور به وجود آمده است، چیست، گفت: دولت از تمام اعضای خود دفاع می‌كند و بخش‌های مختلف دولت با یكدیگر منسجم و هماهنگ هستند. آنها مسوولیت مشتركی دارند كه خدمت به مردم است و همه تلاش می‌كنند تا سیاست‌های دولت را در راستای خدمت به مردم عملیاتی كنند.

وی افزود: البته هیچ دستگاهی مدعی نیست كه در نقطه‌ی مطلوب قرار دارد و همه موظف هستیم سیاست‌های دولت را در خدمت به مردم عملیاتی كنیم و دولت نیز از تمام حوزه‌های خود دفاع و در راستای ارتقای آنها برای كمك به مردم و رفع نابسامانی‌ها تلاش می‌كند.

سخنگوی دولت، در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات مشاور رسانه‌یی رییس‌جمهور مبنی بر این كه برخی رسانه‌ها آلوده هستند و كودتای رسانه‌یی می‌كنند، گفت: من بارها نظر دولت را در مورد مطبوعات اعلام كرده‌ام. نگاه ما در این مورد روشن است. ما تعامل با رسانه‌ها را لازم و ضروری می‌دانیم. همانطور كه بارها گفته‌ام دولت رسانه‌ی مجیزگو نمی‌خواهد، بلكه رسانه‌ی تیزهوش می‌خواهد كه حامل مطالبات مردم و نقاد باشد ولی نقادی‌اش مبتنی بر اطلاعات دقیق و اطلاع‌رسانی شفاف باشد. تحلیل‌هایش مبتنی بر عناصر درست باشد و نقدهای مناسبی نیز داشته باشد. ما از فضای آزاد فكری حمایت می‌كنیم، دولت نیز ظرفیت خوبی داشته و بیشترین نقدها نسبت به این دولت بیان شده است. دولت هم‌چنین سعی كرده ارتباط خوبی با رسانه‌ها برقرار كند.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره اعلام برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه طرح دوفوریتی برای اعلام نرخ بنزین آزاد گفت: با توجه به صحبت‌هایی كه نمایندگان مجلس شنبه‌شب با دولت داشتند بعید می‌دانم این امر صورت بگیرد.

سخنگوی دولت گفت: دولت همانطور كه بارها اعلام كرده معتقد است سیاست دونرخی‌كردن بنزین مضر است و از این امر پرهیز دارد.

الهام افزود: من فكر می‌كنم نمایندگان مجلس نیز مانند دولت از ادامه‌ی طرح سهمیه‌بندی بنزین استقبال می‌كنند و معتقدم باید این طرح را دنبال كرد.

وی هم‌چنین با شوخی و خنده ادامه داد: یكی از خبرنگاران پیشنهاد كردند در این راستا می‌توان از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده كرد كه به نظر من این پیشنهاد خوبیست و دولت و شهرداری می‌توانند مكانیزم‌های لازم را در این ارتباط فراهم كنند و یك فضای مناسب را از نظر زیست‌محیطی فراهم و مسیرها را برای این امر آماده كنند.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران خانم كه در این جلسه حضور داشت كه در این صورت خانم‌ها باید چكار كنند با لحن شوخی گفت: یك فكری نیز برای خانم‌ها می‌كنیم.

الهام همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه آقای فرشاد مومنی یكی از اقتصاددانانی كه در جلسه‌ منتقدان اقتصادی با رییس‌جمهور حضور داشت، روایات متفاوتی از جلسه ارایه كرده و گفته دوسوم وقت این جلسه در اختیار دولتی‌ها بوده و آمارهای عجیب و غریبی از سوی دولتیان در این جلسه ارایه شده است، گفت: این اظهارات دقیق نیست و وقت جلسه به صورت مناسب توزیع شده بود. پنج ساعت و نیم وقت جلسه بود و مسوولان دولتی كمتر از همه‌ی وقت‌ها صحبت كردند و به اصل موضوع پرداختند.

وی گفت: آمارهایی كه از سوی دولت در این ارتباط ارایه شد آمارهای مستندی بود و آنها باید آمارهایی را كه می‌خواهند ارایه كنند، آمارهای مستندی باشد.

سخنگوی دولت گفت: آمارهایی كه دولت در این جلسه ارایه كرد، آمارهای مستند و مبتنی بر كار كارشناسی بود و ما آمارها را در اختیار آنها قرار دادیم.

وی گفت: باید توجه داشت كه باب گفت و شنود بسته نشده و این زمینه فراهم است كه آنها با دستگاه‌های مربوطه به صورت تخصصی رابطه برقرار كنند و گفت‌وگوهای خود را ادامه دهند.

الهام ادامه داد: راه‌حل‌هایی كه در مورد مسائل ارایه می‌شود نباید سیاسی باشد . فضا برای بحث باز است و ما از فضای بحث و گفت‌وگو استقبال می‌كنیم و همانطور كه آنها گفتند این برای اولین بار است كه چنین فضایی فراهم می‌شود تا نقادان دیدگاه‌های خود را به صورت مفصل بیان كنند.

سخنگوی دولت گفت: آنها به سوالات رییس‌جمهور در مورد چگونگی مصرف درآمدهای نفتی پاسخ دهند؛ چرا كه این پرسشی است كه نه فقط برای این دولت بلكه برای دولت‌های قبلی و بعدی نیز پیش آمده و خواهد آمد.

وی گفت: فضای استفاده از اندیشه و نظر كارشناسی باز است و با برنامه‌ریزی عالمانه می‌توانیم آن را تقویت كنیم.

سخنگوی دولت گفت: استفاده از این نوع ادبیات مفید و موثر نیست و ما باید امور را به صورت كارشناسانه پیش بریم و حرف‌های خود را نیز كارشناسانه بیان كنیم. 

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه وقتی جمهوری اسلامی ایران از طریق تلویزیون برنامه به اسم دموكراسی را پخش كرد، برخی كشورهای خارجی در مورد پخش این برنامه موضع‌گیری و اقدام به جوسازی روانی كردند، آیا دولت جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد از این كشورها به خاطر جوسازی روانی و دخالت در امور داخلی كشور شكایتی انجام دهد، گفت: این حق ماست و اگر مجامع بی‌طرف و منصفانه‌ای وجود داشته باشد، این مساله را مطرح و مداخلات را پی‌گیری می‌كنیم.

الهام گفت: البته در این ارتباط به صورت خاص برنامه‌ای مطرح نبوده ولی همانطور كه گفتم این حق ماست؛ البته این حق برای كسانی كه تحت تاثیر اینگونه برنامه‌ها قرار گرفته‌اند نیز وجود دارد كه از آمریكا طلب خسارت كنند، این یك حق منطقی است. این كه یك مجمع در جهان وجود داشته باشد كه بدون هر گونه تاثیرپذیری از آمریكا در این ارتباط تصمیم‌گیری كند، مهم است.

وی گفت: دشمنان با تبلیغات و جوسازی روانی سعی دارند خواسته‌ی خود یعنی براندازی نرم را پیش ببرند كه در این ارتباط هوشمندی جامعه لازم و ضروریست و ما در این ارتباط باید انسجام و مقاومت درونی را تقویت كنیم تا آنها نتوانند فتنه‌هایی را كه به دنبالش هستند، محقق كنند. آنها در ابتدا سعی داشتند با كمك عوامل خود در جامعه‌ی ما نفوذ كنند و بعد از آن كه با شكست مواجه شدند، تلاش كردند از عوامل شناخته‌تر خود برای نفوذ در حوزه‌های فكری و فرهنگی ما استفاده كنند كه ناكام ماندند.

الهام گفت: به نظر من استحكام فرهنگی سدی برای جلوگیری از این تلاش‌هاست و هوشمندی دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی ما در این زمینه بسیار موثر و مهم است.

در ادامه خبرنگار خارجی از الهام پرسید: آیا برنامه‌ی به اسم دموكراسی با اجازه‌ی دولت ایران پخش شده و نظر دولت ایران در این ارتباط چیست؟ هم‌چنین مردم ایران برداشت مناسبی از این برنامه نداشته و نمی‌دانستند اینها جاسوس هستند یا پژوهشگر و كارشناس؟ چرا كه در یك اتاق تر و تمیز كه در آن یخچال و میوه بود حضور داشتند، همچنین وزیر اطلاعات ایران نیز اعلام كرد كه این برنامه بار حقوقی ندارد.

الهام در جواب گفت: اولا ما بنای خشونت با دشمنان و مخالفان‌مان را نداریم و بحث سخت‌گیری به متهمان و فشار به آنها در قوانین ما نبوده است، شما دیدید در هفته‌ی قوه‌ی قضاییه این قوه همایشی را برگزار كرد با عنوان حقوق شهروندی كه بیشتر به حقوق شهروندی و نوع رفتار با زندانیان در زندان‌ها و نحوه‌ی نگهداری آنها معطوف بود.

سخنگوی دولت گفت: برخی نحوه‌ی رفتار ما با متهمان را نمی‌پذیرند؛ در صورتی كه ما در چارچوب قانون عمل می‌كنیم و این سیاست نظام اسلامی و اخلاقی ماست.

وی گفت: برخی به دنبال این هستند كه قضایا را به گونه‌ی دیگر بیان و در این ارتباط جنگ روانی ایجاد كنند و این گونه شایع كنند كه دستگاه‌های امنیتی ما به حقوق افراد و متهمان تجاوز و آنها را شكنجه می‌كنند؛ در صورتی كه این گونه نیست و اینها همه جنگ روانیست. شما نمونه‌ی اخیر آن را نیز دیدید و نحوه‌ی برخورد ما با تفنگداران انگلیسی را مشاهده كردید.

الهام گفت: با پخش این برنامه ماهیت یك تهاجم فرهنگی بیان شد و این به نظر من بحث موثر و مفیدی است. البته مردم خود هدف پخش این برنامه را دریافته‌اند و با این مساله آشنا هستند. اكنون نیز شواهد را مشاهده كردند و از این مسائل غافل نیستند. از آن طرف مشاهده كردید مخالفان و دشمنان شروع به تناقض‌گویی و واكنش نشان دادن كردند.

سخنگوی دولت همچنین اظهار كرد: صحبت‌هایی كه وزیر اطلاعات كرده بودند ناظر به این مساله نبوده است و نباید آن را به این مساله ربط داد. مساله جاسوس بودن آنها و اتهامشان مربوط به قضا و قوه‌ی قضاییه است، ولی آنها اقدام مجرمانه انجام داده‌اند، اقدام علیه امنیت ملی با روش‌هایی كه در پیش گرفته‌اند. آنها با اقدامات خود درصدد تغییر ساختار و نفوذ در درون بوده‌اند و دستگاه‌های امنیتی نیز با مجوز دستگاه قضایی وارد شده‌اند. بحث مجرمانه بودن عمل آنها باقیست، ولی ما در اینجا نمی‌خواهیم در ارتباط با حكم آنها صحبت كنیم و مقامات قضایی نیز طبق قانون در هنگام بازجویی به آنها تفهیم اتهام كرده‌اند. اكنون نیز با پخش این برنامه به دنبال روشنگری و مستندسازی جریان‌های نفوذی بوده‌ایم و این كه آنها با پوشش به ظاهر دموكراسی به دنبال تغییر هستند و خب مطمئنا هیچ كشوری براندازی را امری مباح نمی‌داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین